Jump to content
LRforum

Dag Lislerud Midtfjeld

Members
  • Content Count

    452
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Dag Lislerud Midtfjeld

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Halden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Halden

Recent Profile Visitors

1,500 profile views
  1. Takk, godt å få bekreftet at jeg ikke er alene om dette. Dag
  2. De er lenger foran enn bak. Trodde det var skade og filet og slipte uten å komme i mål. Det var ingen skade. Har tre korte fôringer igjen og ser at de har forskjellig diameter, marginalt men dog nok til at enkelte bolter stoppet opp.
  3. Hei Opererer på en serie 2A hvor jeg bytter foringene i Chassiset samt bladfjører. Foran er foringene lenger enn bak men gikk enklere inn enn øvrige jeg har skiftet. Da foringen var på plass var det umulig å få bolten inn og jeg måtte til slutt ta den ut igjen. på foring foring nummer 2 (samme type, samme merke og samme produksjonsnummer 569746) gikk bolten gjennom uten problemer. Bushen ble dratt inn ved hjelp av gjengestål og utforinger for at det indre røret ikke ble belastet. Det var ingen skader på verken foring nummer 1 eller nr 2. Noen som har opplevd at foringer er feilprodusert ? Mer interessant er om det er noen som (mellom gratangen, harstad og narvik ) har en slik chassisbush liggende ? Dag
  4. Hei Hørte en påstå at man kunne velge annen olje (enn anbefalt av LR) til girkasse / transferkasse for å begrense støyen fra girkassa. Noen som har noen innspill til dette ? Dag
  5. Trodde jeg hadde oljelekkasje fra toppdeksel på siden som vender mot styrhuset. Skifta toppdeksel-pakning uten at det hjalp. Viste seg å være liten diesellekkasje fra trykkregulatoren.
  6. Har tilbrakt de 8 siste sommerferiene i NordNorge i Helsport Valhall med Helsport vedovn. Anslagsvis 150 døgn oppsummert, 27 av dem i 2019, forhåpentligvis flere i 2020. Fullstendig uslåelig!! Ved er både kos og varme. Tynnplåta Helsport vedovn blir fort varm og akkurat like fort kald.... men for en varme. Uslåelig!!
  7. Holder til i Halden. Har ingen anelse om hva prisen skulle være. Dag
  8. Noen som kan være interessert i en renset forgasser?
  9. 10 laken var vel kanskje det jeg sa til kona for å skape litt rom for å kjøpe "nødvendig" verktøy. 6 timer var tidsestimatet fra verksted, timepris på 1100 (tror jeg).
  10. Da var jeg i mål med skifte av radiusarmer. Det ble mørkt i garasjen etter hvert men det holdt seg ihvertfall tørt. Det hele tok 6 timer takket være en god hjelper, det hjelper å være to. Skitjobb å få bolthulla til å stemme men litt jekking og banning hjelper alltid. En erfaring rikere
  11. EKA kode ? Byttet ECU for en liten tid tilbake da den gamle brant. Mener det eneste jeg måtte legge inn var injektorene.
  12. Takk for svar! Har børsta bort skitt og funnet boltstørrelser i dag, håper å ta alt i et jafs i morra. Går det i boks er neste 10 lapper spart (ift verksted) og selvfølelsen på topp.
  13. Gjorde en ny oppdagelse i dag; i motsetning til alle manualer og videoer om utskifting av radiusarmer har jeg et krengestaget (Sway bar) pent plassert foran en av boltene på radiusarmen. Regner med at jeg kan løsne de fire skruene som kobler krengestaget til ramma og at jeg da får vridd krengestaget ned (etter at track rod'n er fjernet) slik at jeg får tilgang på radiusarm-bolten ?
  14. OK, jeg har brede klaver på bukkene. Man skal kanskje langt bak på ramma før kjerra (130) risikerer å tippe fremover. Takk for tips om skruer, greit å slippe unna med minst mulig rugging når kjerra står på bukk.
  15. Hei Radiusarmene skal ut og jeg ser at dette gjøres på ymse måter på nettet. I Workshopmanualen står det at man skal jekke opp kjerra, støtte opp chassis med bukker og benytte jekk(er) til å støtte opp frontakslingen i tillegg. Jeg har derfor kjøpt to kraftige (5 Tonns bilrema) bukker men trenger råd på plassering av disse. Er det markerte området (rødt kryss) rett sted å plassere bukkene. (Har ikke tenkt ligge under bilen mens jula er av). Det synes vanskelig å få plassert bukkene lenger fremme.
×
×
  • Create New...