Jump to content
LRforum

Dag Lislerud Midtfjeld

Members
  • Content Count

    474
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Dag Lislerud Midtfjeld

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Halden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Halden

Recent Profile Visitors

1,848 profile views
  1. Takk for alle innspill. Jeg fikk skiftet dynamoen i går kveld. Spenningen viser nå 14.1 på nanokommen. Grisete jobb men glad for å kunne reise avgårde på ferie som planlagt.
  2. Takk for tips. Da har jeg ringt halve verden rundt bare for å ende opp hos Veng i Halden som kunne skaffe dynamoen i dag. Bestillinger før kl 13 leveres kl 16. Prisen ble riktignok langt over hva en er vant til fra England.
  3. Er mobil men får ikke tak i EWS før evt etter kl 1400. Noen formening om hvorvidt han har slikt liggende ? Hvilke alternativer har man ?
  4. Hei Ladelampa (det røde batteriet i displayet) på vår 2004 Defender 130 TD5 begynte å lyse i dag, dagen før bilen skal ut på lang ferietur. Jeg tar det for gitt at dynamoen er gåen men jeg synes ladelampa oppførte seg snodig. Det ser ut til at ladelampa slår seg av ved rundt 2300 rpm (ca 50km/t i 3. gir) men måling med multimeter (på batteripolene) viser at spenningen ikke øker. Nanokom'en viser det samme, spenningen synker til ca 11.88V og holder seg jevnt der når bilen er i fart. Hvorfor slår da ladelampa seg av ? Hvor får jeg kjøpt en n
  5. Fikk tak i originale motorer :-) Takk for svar.
  6. Hei Har en serie 2A - 88 - 1963 hvor tidligere eier har skiftet originalt vindusvisker-system med noe fra en toyota. Er det noen som vet om man kan benytte viskersystemet fra serie 3 ?. På tegningene til ser 2A ser det slik ut. Jeg ser at dette er tilgjengelig på nett (https://www.lrparts.net/lrc3464-front-wiper-kit-for-land-rover-series-3-kit-includes-wiper-motor-motor-gear-wheel-boxes-worm-linkage-arms-and-blades.html)
  7. Må motvillig innrømme at dette var noe mer rustent enn ønsket
  8. Hei igjen. For å unngå mengder jernspon, kan jeg kjøre uten driving member? Slik som bildet viser?
  9. Den har allerede holdt lenge. Hvordan merker man at timingen ikke lenger er optimal?
  10. Har nå kjørt 350 000 km med min Defender TD5 130. Ser at registerreim ikke skal skiftes med mindre det er behov men det sies ikke noe om hvordan man merker at det er behov. Hva kan man merke det på ? Er det uansett på tide når man har kjørt 350 000 ? Dag
  11. Venstre «drive member» eller cv-jointen tar ikke, en av dem er avrundet mao. det skulle vel da ikke være noe problem å kjøre ift følgeskader? Med difflock på
  12. Takk Gaute. Noen enkle måter å si om det er diff som er gåen eller annet? Cv-joint f.eks eller stikkakslinger?
  13. Derender 130 TD5 2004 mod Fikk plutselig stor skranglete ulyd i drivverk. Usikker på lokaliseringen men det synes å skrangle fra senterkassa til frontdiff. Kraftoverføringen fremover går rundt mens bakover står stille. Kobler jeg inn sentersperra går bilen fremover uten å bråke. Jeg tenker fremre differensial er gåen? Kan jeg kjøre i 50kmt med diffsperre innkoblet for å komme meg hjem?
×
×
  • Create New...