Jump to content
LRforum

Dagson

Members
  • Content Count

    425
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Dagson

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    D90 TD5, Disco II TD5, modellfly, foto, patent

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,253 profile views
  1. Burde ha sjekket før jeg sveiset og lakket. 6mm stål rett ved innfestingen er drøyt å bøye på. Blir nok vinkelsliper og pusse ned 0.75 mm innvendig i hver brakett og lakke på nytt. Rikelig med materiale å gå på.
  2. 1.5mm. Får vel slipe litt på rørene til boltene men det må jo være litt plass til bevegelse også.
  3. Hei, jeg har sveiset på nye braketter til radiusarmene på bakakselen på min 1987 Ninety V8, og de er litt for smale, så bøssingen går ikke inn. Brakettene er fra YRM metal solutions. Noen som har hatt samme problem? trodde det bare var en type på bakaksel. https://yrmit.co.uk/product/heavy-duty-6mm-thick-rear-axle-tie-rod-bracket-land-rover-defenderdiscoveryrange-rover-classic/ Må vel bruke vold og vinkelsliper?
  4. Ser for meg 1500kr. Stikkakslene har faste medbringere og 10 splines.
  5. Sikker på det ikke er de runde lokkene til tåkelys i spoiler foran fra før facelift for eksempel rundt 2002?
  6. Hei, jeg har en tidlig bakaksel til RRC. Rusta er stort sett fjernet og den er behandlet med Bilt Hamber Hydrate 80. Følger med ny simring til diffen. Diffhuset er boret og gjenget for airlocker, men det er bare å sette i en bolt - om en ikke vi sette i sperre da. Skivene er tatt av navene or er kastet. Calipere er pussa, malt, og har fått nye pakninger og stempler. "Mud shileds" er ikke så bra. Har ikke satt akslingen sammen for da klarer jeg ikke å løfte den. Denne passer for deg med gammel RRC og som vil ha en autentisk aksel med tappepluggen i akselhuset i senter mitt under. Er for biler der én støtdemper vender bakover og en vender forover. Ikke for nymotens greier som ABS. Mulig jeg har bremserør og hjullager som passer. Jeg har eventuelt et feste som kan sveises på om man har begge støtdempere forover. Jeg selger fordi jeg har bestemt meg for å reparere aksel med trommelbremser på en Ninety i stedet for å bytte for å holde den autentisk. Vi blir enige om en fornuftig pris. Er i Oslo.
  7. Jeg fant en ledning som gikk fra sigarettenner og ned til sikringsboksen og som er tilknyttet tenningen. Rappa strøm fra dem for å styre et vanlig rele og tok resten av strømmen rett fra et uttak jeg har bak setet og som er koblet via sikringsboks i batterikassa til ekstrabatteriet. Bryterne ble satt på lokket til sikringene på torpedoveggen. Det er kontakt til både rygg og setepute, så denne må kobles fra når man skal ha ut putene. Det er ganske greit. Varme både i rygg og sete. Kit fra Exmoor trim. CRC spraylim fra Claes O. Endte med å endre lengden på ledningene så jeg har alle releer bak setene. Hadde jeg hatt Cubby-boks i stedet for det tredje setet, ville jeg vel satt brytere på den. https://www.exmoortrim.co.uk/the-new-defender-seat-heater-kit.html
  8. Jeg synes 3mm er OK selv om det er en .5mm for tykt. Blir lett litt pussing.
  9. Takk for svar. Altså ingen som rapper fra noe i nærheten. Mener det er brukt sigarettennerstrøm til stereo. Jeg har litt for mange koblinger i batterikassa som det er, så å ta noe fra hovedsikringene ved siden av ECU er jo en tanke som eventuelt appellerer, spesielt om jeg slipper å lage flere hull eller utettheter. Senterkonsoll er frarådet for biler med midtsete av trafikksikkerhetshensyn, men det er kanskje bare fordi de som lager midtkonsoller ikke vil bli saksøkt. Har en liggende en midtkonsoll liggende et sted. (og tre seter foran)
  10. 1999 90 TD5 Hei, jeg monterer setevarme og setter brytere på lokket over sikringsboksen innvendig på torpedoveggen. Har noen tips til det enkleste stedet å rappe strøm fra noe i nærheten? Helst et sted som ikke er for trangt/stramt og fiklete i kulda. Så for meg å bruke rele så jeg ikke belaster strøm over tenningsnøkkel for mye.
  11. https://www.exmoortrim.co.uk/front-outer-base-foam-fits-all-defenders.html
  12. Har en på Tåsen som er ganske klar og fin
  13. Discoen er solgt og jeg rydder i kjelleren. Hentes i Oslo Synes jeg kan få en flaske vin eller to. Jeg har 2stk Delphi bremseskiver bak SDB000470 1stk Kaliper pakningsett STC1909 1stk Kaliper stempel STC1908 1stk Ledd, drivaksel bak (gummiskive, ikke kryss) TVF100010
  14. Hei Jeg ønsker meg et bakakselhus (Banjo-diff Rover, ikke Salisbury) til min Ninety (1987). Jeg vil gjerne ha varianten med tømmeplugg for olje på siden. Kan sikkert bruke et fra en litt nyere RRC. Det originale huset med trommelbremser er litt for rustent. Har et OK hus fra en tidlig RRC med tømmeplugg for olje som stikker ned under midten og med ett støtdemperfeste som vender bakover og ett som vender forover. Har feste som vender fremover og som kan sveises på. Byttes gjerne bort. Er stort sett rengjort for rust og overflatebehandlet. Jeg vil heller ha varianten med tømmeplugg for olje på siden. Jeg trenger egentlig bare huset, ikke Diff, aksler osv. Må være ok stand.
×
×
  • Create New...