Jump to content
LRforum

Dagson

Members
  • Content Count

    431
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Dagson

  • Rank
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    D90 TD5, Disco II TD5, modellfly, foto, patent

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

1,684 profile views
  1. Jeg stiller med varme klær stol og grillmat litt over 1800.
  2. Dagson

    Rover v8 3500

    Min Ninety fra 87 har "elektronisk" tenning, altså ikke stifter. (og SU- forgassere) Tror det skal være 134 hester men mistenker at noen er stukket av. (100kw) De første Ninetyene og One Ten fra 85 hadde vel Zenith forgassere og 114hp tror jeg.
  3. Det var bare idler pulleys så da har jeg servopumpe og demper liggende.
  4. Turner har, men det er få som sier det er OEM. Uttrykte meg dårlig over. Jeg mente at jeg ikke vet hvilket firma som lager de Land Rover bruker altså OEM. Når jeg ser på strammeren mens motoren går, synes jeg den jobber en del frem og tilbake. Er dette vanlig?
  5. Tar opp en gammel tråd: Bør gjøre denne jobben jeg også. Er litt forvirra mht hvilken jeg skal kjøpe. Priser varierer mellom £120 (mindre på ebay) og £600. Liker best å kjøpe original eller OEM, men her blir original for drøyt. Vet ikke hva OEM er og det markedsføres mye rart. Noen som har forslag til beste avveining pris/kvalitet? Noen som har ferdige verktøy i Osloområdet og helst stor momentnøkkel?
  6. Burde ha sjekket før jeg sveiset og lakket. 6mm stål rett ved innfestingen er drøyt å bøye på. Blir nok vinkelsliper og pusse ned 0.75 mm innvendig i hver brakett og lakke på nytt. Rikelig med materiale å gå på.
  7. 1.5mm. Får vel slipe litt på rørene til boltene men det må jo være litt plass til bevegelse også.
  8. Hei, jeg har sveiset på nye braketter til radiusarmene på bakakselen på min 1987 Ninety V8, og de er litt for smale, så bøssingen går ikke inn. Brakettene er fra YRM metal solutions. Noen som har hatt samme problem? trodde det bare var en type på bakaksel. https://yrmit.co.uk/product/heavy-duty-6mm-thick-rear-axle-tie-rod-bracket-land-rover-defenderdiscoveryrange-rover-classic/ Må vel bruke vold og vinkelsliper?
  9. Ser for meg 1500kr. Stikkakslene har faste medbringere og 10 splines.
  10. Sikker på det ikke er de runde lokkene til tåkelys i spoiler foran fra før facelift for eksempel rundt 2002?
  11. Hei, jeg har en tidlig bakaksel til RRC. Rusta er stort sett fjernet og den er behandlet med Bilt Hamber Hydrate 80. Følger med ny simring til diffen. Diffhuset er boret og gjenget for airlocker, men det er bare å sette i en bolt - om en ikke vi sette i sperre da. Skivene er tatt av navene or er kastet. Calipere er pussa, malt, og har fått nye pakninger og stempler. "Mud shileds" er ikke så bra. Har ikke satt akslingen sammen for da klarer jeg ikke å løfte den. Denne passer for deg med gammel RRC og som vil ha en autentisk aksel med tappepluggen i akselhuset i senter mitt under. Er for biler der én støtdemper vender bakover og en vender forover. Ikke for nymotens greier som ABS. Mulig jeg har bremserør og hjullager som passer. Jeg har eventuelt et feste som kan sveises på om man har begge støtdempere forover. Jeg selger fordi jeg har bestemt meg for å reparere aksel med trommelbremser på en Ninety i stedet for å bytte for å holde den autentisk. Vi blir enige om en fornuftig pris. Er i Oslo.
  12. Jeg fant en ledning som gikk fra sigarettenner og ned til sikringsboksen og som er tilknyttet tenningen. Rappa strøm fra dem for å styre et vanlig rele og tok resten av strømmen rett fra et uttak jeg har bak setet og som er koblet via sikringsboks i batterikassa til ekstrabatteriet. Bryterne ble satt på lokket til sikringene på torpedoveggen. Det er kontakt til både rygg og setepute, så denne må kobles fra når man skal ha ut putene. Det er ganske greit. Varme både i rygg og sete. Kit fra Exmoor trim. CRC spraylim fra Claes O. Endte med å endre lengden på ledningene så jeg har alle releer bak setene. Hadde jeg hatt Cubby-boks i stedet for det tredje setet, ville jeg vel satt brytere på den. https://www.exmoortrim.co.uk/the-new-defender-seat-heater-kit.html
  13. Jeg synes 3mm er OK selv om det er en .5mm for tykt. Blir lett litt pussing.
×
×
  • Create New...