Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Dagson

Medlemmer
  • Innholdsteller

    422
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

5 følgere

Om Dagson

  • Rang
    Entusiast

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    D90 TD5, Disco II TD5, modellfly, foto, patent

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

1 171 profilvisninger
  1. Ser for meg 1500kr. Stikkakslene har faste medbringere og 10 splines.
  2. Sikker på det ikke er de runde lokkene til tåkelys i spoiler foran fra før facelift for eksempel rundt 2002?
  3. Hei, jeg har en tidlig bakaksel til RRC. Rusta er stort sett fjernet og den er behandlet med Bilt Hamber Hydrate 80. Følger med ny simring til diffen. Diffhuset er boret og gjenget for airlocker, men det er bare å sette i en bolt - om en ikke vi sette i sperre da. Skivene er tatt av navene or er kastet. Calipere er pussa, malt, og har fått nye pakninger og stempler. "Mud shileds" er ikke så bra. Har ikke satt akslingen sammen for da klarer jeg ikke å løfte den. Denne passer for deg med gammel RRC og som vil ha en autentisk aksel med tappepluggen i akselhuset i senter mitt under. Er for biler der én støtdemper vender bakover og en vender forover. Ikke for nymotens greier som ABS. Mulig jeg har bremserør og hjullager som passer. Jeg har eventuelt et feste som kan sveises på om man har begge støtdempere forover. Jeg selger fordi jeg har bestemt meg for å reparere aksel med trommelbremser på en Ninety i stedet for å bytte for å holde den autentisk. Vi blir enige om en fornuftig pris. Er i Oslo.
  4. Jeg fant en ledning som gikk fra sigarettenner og ned til sikringsboksen og som er tilknyttet tenningen. Rappa strøm fra dem for å styre et vanlig rele og tok resten av strømmen rett fra et uttak jeg har bak setet og som er koblet via sikringsboks i batterikassa til ekstrabatteriet. Bryterne ble satt på lokket til sikringene på torpedoveggen. Det er kontakt til både rygg og setepute, så denne må kobles fra når man skal ha ut putene. Det er ganske greit. Varme både i rygg og sete. Kit fra Exmoor trim. CRC spraylim fra Claes O. Endte med å endre lengden på ledningene så jeg har alle releer bak setene. Hadde jeg hatt Cubby-boks i stedet for det tredje setet, ville jeg vel satt brytere på den. https://www.exmoortrim.co.uk/the-new-defender-seat-heater-kit.html
  5. Jeg synes 3mm er OK selv om det er en .5mm for tykt. Blir lett litt pussing.
  6. Takk for svar. Altså ingen som rapper fra noe i nærheten. Mener det er brukt sigarettennerstrøm til stereo. Jeg har litt for mange koblinger i batterikassa som det er, så å ta noe fra hovedsikringene ved siden av ECU er jo en tanke som eventuelt appellerer, spesielt om jeg slipper å lage flere hull eller utettheter. Senterkonsoll er frarådet for biler med midtsete av trafikksikkerhetshensyn, men det er kanskje bare fordi de som lager midtkonsoller ikke vil bli saksøkt. Har en liggende en midtkonsoll liggende et sted. (og tre seter foran)
  7. 1999 90 TD5 Hei, jeg monterer setevarme og setter brytere på lokket over sikringsboksen innvendig på torpedoveggen. Har noen tips til det enkleste stedet å rappe strøm fra noe i nærheten? Helst et sted som ikke er for trangt/stramt og fiklete i kulda. Så for meg å bruke rele så jeg ikke belaster strøm over tenningsnøkkel for mye.
  8. https://www.exmoortrim.co.uk/front-outer-base-foam-fits-all-defenders.html
  9. Har en på Tåsen som er ganske klar og fin
  10. Discoen er solgt og jeg rydder i kjelleren. Hentes i Oslo Synes jeg kan få en flaske vin eller to. Jeg har 2stk Delphi bremseskiver bak SDB000470 1stk Kaliper pakningsett STC1909 1stk Kaliper stempel STC1908 1stk Ledd, drivaksel bak (gummiskive, ikke kryss) TVF100010
  11. Hei Jeg ønsker meg et bakakselhus (Banjo-diff Rover, ikke Salisbury) til min Ninety (1987). Jeg vil gjerne ha varianten med tømmeplugg for olje på siden. Kan sikkert bruke et fra en litt nyere RRC. Det originale huset med trommelbremser er litt for rustent. Har et OK hus fra en tidlig RRC med tømmeplugg for olje som stikker ned under midten og med ett støtdemperfeste som vender bakover og ett som vender forover. Har feste som vender fremover og som kan sveises på. Byttes gjerne bort. Er stort sett rengjort for rust og overflatebehandlet. Jeg vil heller ha varianten med tømmeplugg for olje på siden. Jeg trenger egentlig bare huset, ikke Diff, aksler osv. Må være ok stand.
  12. Hiver meg på tråden her Jeg skriver for en kamerat med D4. Kompisen min byttet batteri selv og bilen startet greit et par ganger. Så var bilen helt død en stund og så plutselig startet den som normalt. Gangen etter var den død en stund før den ble normal og nå er den visst ok, men kompisen min ble litt nervøs. Er dette vanlig? Er det noe som må resettes eller gjøres ved batteribytte? Ser noen snakker om batteriovervåkningssystem BMS.
  13. Fant en e-post fra september 2015 fra William Staniford-Payne SP 4x4 Ltd www.sp-4x4.com " I note now that you have the door in stock and that it will cost £335 including painting Rutland Red CPQ 607 and delivery to Norway." " we hope to have them in the next 2-3 weeks they are made by the company that makes the new doors for land rover genuine parts, however we get the skin and the frame seperate. The frames are electrolytically galvanised and are fully brand new, both the frame and the skin shipmetn to norway is 20 GBP the door is 199.95 GBP the sealant is 4.95 GBP a roll painting is 100 GBP" Galvanisert dør. (ikke varmforsinket) Må vel si noe om den skal ha hull til reservhehjulbærer og sånn. Det er vel forskjell på dem med hel eller delt "skin". Jeg synes døra er helt fin, men lakken satt ikke så godt på galvaniseringa over alt da døra var ny, så jeg dro av litt lakk med maletape mot tettemiddel for ruta.
  14. Takk for etterstrammetips Må kjøpe meg en stabel låseblikk og stikkakselpakninger. Lageret ble strammet mye slakkere enn med 210Nm og spacer. Når du strammer til 0,1mm slakk og strammer den ytterste mutteren forsvinner slakken. I boka står det anbefalt 0,05mm men jeg synes det er vanskelig å måle nøyaktig med simmering og fett.
×
×
  • Opprett ny...