Gå til innhold

Dagson

Medlemmer
  • Innlegg

    445
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo
  • Interests
    D90 TD5, Ninety V8, modellfly, foto, patent, ski touring, veteranbiler, jakt, båt.

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

2 926 profilvisninger

Dagson sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Jeg har altså en 87 Ninety V8 som er tukla relativt lite med og som jeg tenker å selge ut på våren når den tas frem. Den er vel gått rundt 180.000. Jeg er eier nr. 2. Soft top, men har tak og bakdør.
  2. Hei, jeg har ikke noe bil på Finn, og har vært lite aktiv i det siste. Tenkte jeg skulle ta tak i salg til våren når bilen skal ut av dvale.
  3. Tror jeg har noen skiver bak du kan få billig. Er keen på å bli kvitt dem, si en flaske rødvin.
  4. Driver og orienterer meg, men drømmer om rundt 250k. Har hatt bilen siden 2010 og koser meg med den. Står i vinterlagring nå.
  5. Sånn ser den ut med tak. Bilde er fra 2012, men bilen er lik.
  6. Hei, jeg vurderer å selge min 1987 Ninety V8 County. ca 190.000km. To eiere. PKK til mai 2025. Generelt lite skrudd på men jeg har sveiset noe ramme inkludert bytte av bakramma. Mener ramma er bra. Torpedovegg trenger litt sveising nederst og ved lufteluke på den ene siden. Cappings på tubben trenger litt sveis eller bytte. Bilen er nå soft top, men tak og bakdør følger med. Bakaksel har fått nye fjærfester og støtdemperfester pga rust. Nye foringer og bærekule bak. Ascroft airlocker i bakaksel. ARB kompressor. Den er nok ikke kjørt offroad. LT85 kassa bråker litt - etter sigende er pga. lager på kubben. Dette er vanlig for LT85. Stygg originallakk, men kjempegøyal bil! Akkurat byttet olje og oljefilter. Rocksliders, men originale sills følger med. Legger ut denne som en føler for å sjekke interresse. Anser dette som en bil som er verd litt.
  7. ANR2947 og ANR2946 Britpart begge sider 1994-1998 uten ABS Defender NTC7689P Aftermarket VS NTC7688 Bearmach HS ikke ABS Tidlig RRC Disco l 100,- pr rør Oslo sendes helst ikke
  8. Hos meg var det kula på A-ramma som lagde lyd som Gaute skriver. Kjempeflaut! Ny kule men nylakket bakaksel gjorde at kula måtte etterstrammes etter en liten stund med kjøring. Superirriterende når du har satt opp diff og det kommer seriøs klunking etter kort tid.
  9. Takk Gaute. Det høres rimelig ut. Kjipe er at det betyr master-bytte og jeg synes det er en ganske knotete jobb.
  10. Hei, clutch-padalen står av og til plutselig i bunn. Si det har skjedd 5 ganger i løpet av det siste halvåret. Det skjer altså helt av seg selv, ikke i forbindelse med bruk. Trekker den ut med foten og så er alt normalt. Riktig nok løsnet stangen fra stempelet i masterpumpa så pedalen ble stående for langt ut men det fikk jeg fikset ved å sette stangen på plass og ved å bøye litt på skiven som holder den på plass. Skjedde sikkert fordi jeg trakk pedalen for hardt ut. Sist pedalen plutselig var i bunn var etter å ha kjørt et par timer på motorvei, men det har også forekommet etter å ha stått stille. Det begynte et halvt års tid etter å ha byttet slave og master. Den lekker ikke bremsevæske. Noen forslag?
  11. Hei, det er Baltazar ja. Ole Randers på Haslum som er venn av broren min hadde den før oss. https://www.facebook.com/jon.heggstad/videos/10154052232891825 Altså Russ 86 på Nadderud vgs. (Jørgen Brun, Sverre Henmo, Jack Skallerud Bråten, Torstein Harildstad og meg) Baltazar vant russebilkåring i Bærum og fikk kjøre i Russetoget i Oslo. Stor stas. Vaktmesteren på Bekkestua skole hjalp oss med rammesveising. Mener det var de fremre fjærfestene bak.
  12. Bytta master på min 90 1999 TD5 til (TRW skal være OEM) til en som virker fint men også lekker ned langs pedalen. Lurer på om jeg skulle primet litt på forhånd. Den ble kjørt litt frem og tilbake uten bremsevæske og lurer på om det kan ha skadet den. Noen som har tips eller teorier? Målte høyden på pedalen og den er fin, men synes pedalen er langt ute på den gjengede stangen. Det er en justeringsbolt langt nede på kassa til clutchpedalen og som nok kan justere hvor langt inn man kan trå pedalen. Usikker på hvordan den evt. skal justeres. Noen som vet? Det er vel et poeng at stangen går langt nok ut så ventilen åpner når man slipper opp clutchen. Synes det er litt knotete med den mutteren som du tar nedenfra. Eksprementerer nå med å sette på en pipe offset på en umbrako med slangeklemme for å se om jeg får lurt en pipe på den nederste mutteren ovenfra. (Har ikke sveiseapparatet hjemme). Har ikke fått det til enda. Trangt.
  13. Bakaksel til tidlig RRC uten ABS. Overhalte calippere med nye bremseklosser. Diff gjenget for luftsperre men hullet kan plugges. 10 spline stikkaksler. Lite rust, fin og hel. Ville byttet hjullagere. Fullt håndterbar for én person .ettersom den er demontert. Perfekt for deg som vil holde din gamle RRC mest mulig original. Støtdemperfestene vender hver sin veg. Selges kun komplett fordi jeg vil bli kvitt den da jeg valgte å beholde bakakselen på min Ninety. Uten bremseskiver. Må hentes i Oslo.
  14. Jeg stiller med varme klær stol og grillmat litt over 1800.
×
×
  • Opprett ny...