Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

pirmin

LRF Society
  • Innholdsteller

    459
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

1 følger

Om pirmin

  • Rang
    Entusiast

Contact Methods

  • MSN
    perbakkejord@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Narvik

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Narvik

Nylige profilbesøk

488 profilvisninger
  1. Enkelt og greit
  2. Har nå hentet diskoen, klarer meg fint med lt77kassen jeg har, discoen skraper til 2.gir. Motoren går fint og drar bra Er det en fordel eller en ulempe å bytte transfer når jeg har lt77? Vet det blir tyngre for motoren, men motoren er mye sterkere. Har 33toms dekk. Lavserien er vel lik begge kassene? Jeg har ikke behov for høyere toppfart, lavere støy kan jeg godta Per
  3. Motoren som står i er en 2.5td på 86hk, at den ikke er så sterk er det eneste som feiler den og med 200tdi på 113hk håper jeg det blir mindre giring og jaging på høyere turtall når jeg skal på fjellet.
  4. Skjønner poenget, men jeg har ikke flere defenderkasser å plukke fra
  5. Ok, min bil er alt annet en orginal så for meg har det ingenting å si.
  6. Er lt77 en sjelden kasse? Er det noen fordeler med lt77? Står på ashcroft at man kan bruke fra lt77 for å bygge om fra discokasse. Om det er dumt å bruke deler man har istedet for å kjøpe nye kan diskuteres, men kassen blir nok liggende i garasjen i reserve... Bilder fra bilen
  7. Av seriehybriden?
  8. Sånn som jeg se det nå er det iallfall verdt et forsøk:) Har hele donorbilen. Har intercooler idag så tror jeg har endel av pipene jeg blir å behøve. Girkassetunellen tror jeg og er defender da jeg har lt77 idag Jeg har tre seter fremme så jeg blir å bygge om til defender girstang. Transfer er jeg litt usikker på da jeg har 33 toms hjul.
  9. Da kan jeg bruke r380 kassa? Skjønner svarene jeg få bare kan bli gjett inger da bilen allerede er ombygd. Har defender styresnekke Per
  10. Hei Jeg har en seriehybrid bygd på 88 ramme, bilen har og er godkjent med 2.5td, lt77, defenderaksler(tror disse er disco) og spiralfjærer. Jeg har lyst å flytte motor og girkasse fra en 200tdi disco 1 Jeg ser mange ikke anbefaler å bruke disco girkassen da motoren kommer lengre frem. Nye motorfester er ikke noe problem og sånn som motoren står idag er det langt frem til radiatoren. Jeg har radiatoren helt fremme som på defender. Leste en plass at det var snakk om 15 cm lengre frem med r380 i forhold til lt77. Er også klar over at girstangen må bygges om, dette ser også overkommelig ut. Jeg har elektrisk kjølevifte. Er det sånn at jeg kan se på de 15 cm lengre frem som en fordel eller er det innlysende ting jeg ikke tenker på og at det er bedre å beholde lt77?
  11. pirmin

    1987 110 2.5 diesel turbo

    Lurt å bruke tråden som loggbok, skal sjekke min om det er på tide med regreimsbytte...
  12. pirmin

    Bygge skuff(er) i Defender 110 Puma

    Hvor kjøpte du disse?
  13. pirmin

    Presse foringer med rimelig presse

    Å så kan man hente piper hos naboen fra hannes sett, omkretsen er ikke nødvendigvis lik for samme størrelse
×