Jump to content
LRforum

martinez6b

LRF Society
  • Content Count

    987
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About martinez6b

  • Rank
    SIIa-hel? Nå begynner det hvertfall å komme seg

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Buskerud/Lier

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Lier

Recent Profile Visitors

876 profile views
  1. Er vistnok mulig å bytte turbo uten å løfte av karosseriet, men det er ikke en jobb for utålmodige.
  2. Dette problemet kommer av at skruen inni snekka er mye mere slitt på midten (rett fram) enn i endene (sving). Justerer du til riktig klaring i rett frem stilling, kniper den ved sving. Eneste måten å fikse dette er å bytte rattakselen eller hele styresnekka komplett. Nr. 20 på bildet.
  3. Er det noen som har hørt noe om disse dekkene?
  4. Ja, det er ruststopper. virker greit, men ingen varig løsning. Holder lenger hvis du tar på grunning og maling over der. Er glad i UPOL etch primer og upol sort blank. http://www.billakkspesialisten.no/lev/brunox.html
  5. Har gjort enda mere i helgen.... Mer brunox, rep av hurtigtomgang ved choke (hadde snudd den feil vei) Sjekket over bremsene, alle var i skjønneste orden. Bortsett fra en liten lekkasje i bremsesylinder v.b. Byttet bremsevæske, diff/gir/fordelingskasse, svivelhus olje, og sikkert litt mer...
  6. med mange år uten å ha blitt kjørt, den har tross alt stått forlatt i inni en skog i hvertfall 5 år. og etter det stått i ro . men da under tak (inni et drivhus Som er greit om vinteren, men på sommern var det sinnsykt varmt der. Min erfaring er at en slik: (ikke nødvendigvis Tema, kun eksempel) Med en slik: Eller en slik: Det er beste og raskeste måten å slipe ned en ramme. Med en slik som dette Og en drill, tror ikke det er like effektivt. Kommer an på bruken, hva man skal pusse/slipe, aller beste er jo syrebad og galvanisering, men det koster mere enn ny ramme ferdig galvanisert
  7. Ja, jeg ble kjørt i denne hjem her om dagen. RRC og 200 tdi er jo genialt....
  8. Det kommer an på hvilket "skjønn" modus kontrolløren er i den dagen. Tipper den værste tiden for EU må være mandag klokka 8. Og torsdag og tidlig fredag er de beste. Men det er bare synsing. Uansett kan man møte på EU kontrollører som helst ville ha jobbet på biltilsynet og følger regelverket til punkt og prikke. Og der, er det ikke mye å gå på uansett dag eller tid. Sånn er det bare.
  9. Dekkene har fått en ganske merkbar flatspot, det gynger godt i lave hastigheter... Er det noen som har hørt noe om disse dekka her? Fikk et godt tilbud på sånne, en kompis som har jobbet med dekk i maaange år. Spurte egentlig om pris på Insa Turbo dekk, men da fikk jeg beskjed om det ikke er noe bra dekk. Så fant han disse... Som skal være et mye bedre dekk i forhold til prisen...
  10. Fikk vasket litt under bilen i dag.... Måtte til med litt brunox her og der, men det ser ikke så ille ut med tanke på bilens historie. <<<<<<forlatt i skauen i mange år..... Fikk god hjelp av en dyktig forumist forigårs. Så nå er bilen hel og nesten klar for PKK.... Monterte steering guard, som ble kjøpt inn i fellesbestilling her på forumet for årevis siden. Syntes egentlig ikke 4X4 burde ha stått der. Finnes vel en måte å tette 4X4 hullene på...
  11. Det er riktig det, men tror ikke det blir like nøyaktig som på gamlemåten. Det er snakk om et sett til par hundrelapper. Britparts er ikke kjent for de beste toleransene eller holdbarheten.... Planen er å få bilen i hus før saltet kommer. Orker ikke salt på den nå. Se om jeg får råd til en ny kamaksel, nye løftere, og et kvalitetsmerke til registerdrev, kjede, osv. Og da må jo toppen av, som betyr at med to måleur, et på tdc og et på kammen (som nå ikke har noe motstand av ventilfjærene og er mye lettere å jobbe med). Uansett er du avhengig av drev og kjede. med et spor i hver, passer det bare en vei. Og sjansen er stor for at kammen må roteres for å ta opp slakken i kjedet. Dette er jo løst på enklere måter med tiden.... Det er mange motorer i dag som kompenserer for dette. Flere vag produkter, ford osv... Så på en seriemotor med flere spor er jo rett og slett genialt, selv om det er veldig tungvint løst.... Spørs bare hvor nøye det er da... Vet ikke om det finnes nye drev med flere spor, alt går over til det drevet med ett spor. Jeg liker det gode gamle drevet. Forutfor sin tid... Andre løsninger på samme problem ser du her: Her det snakk om racing motorer da Kan også justeres på veiva: Og Land Rover løsningen er til bensin. De fleste dieselbiler har samme løsning, men det mest for å time opp dieselpumpa riktig. Jaguar/land rover tdv6 3liter register:
  12. Enn så lenge bruker jeg den gamle, som strakk seg "iitt" ved et uhell, bare dratt ut i lengden og bøyd til nytt feste. Tipper det ca en halv fjær igjen, som fungerer som en. Det funker bra enda. Vet ikke hvordan det blir på vinteren, men da skal jeg ikke kjøre allikevel...
  13. Jeg slipte ned hele ramma i 2005 med stålbørste på vinkelsliper. brukte vel to tre lag med ren ovatrol, så et par lag med arcanol 80% og ovatrol 20% Så par lag med blank benga for blank fin overflate. Og nå, etter 13 år, mange av dem ute i skogen er det som ramma er like fin. Fått noen rustflekker her og der, men ikke mye. Må jo sies den har stått, sådan ungått salt og drit. Brukte også linolje fra biltema inni ramma. inn i hvert hull overalt. Ramma er grei nok enda. Må gnikke litt da:)
  14. Det virker hvertfall. Måtte modifisere alu albuen da det var den som satt fast i sporet.
  15. Ja... Finner du nytt drev med flere spor, si i fra Har lett en del, men finner bare med et spor...
×
×
  • Create New...