Jump to content
LRforum

Mr Rover 75

LRF Society
  • Content Count

    832
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About Mr Rover 75

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rogaland/Hommersåk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja... Nå er endel ting på "lista" gjort. bilen har foreløpig steget endel i "verdi" hos meg. - Bremser fremme skiftet. - Turbo + oksygen sensor - Ny frontrute. Vet ikke om det er innbilning, men bilen virker mer trekkvillig nå samt at det ser ut til at drivstofforbruket har sunket noe. Håper det er "happy days" for en stund nå. Det er vel egentlig hjulstilling og sommerdekk som står igjen på lista, men vet ikke om jeg vil bruke tid på dette nå. Tok en rask hjullstillingsanalyse hos Snapdrive, og der er ting forsåvidt innenfor toleransene. Likevel slites det ene bakdekket på ytterkant.
  2. Takk for tips. Mener å ha lest akkuratt dette tidligere et sted, derfor jeg startet tråden Skal stikke innom og spør og vise bilen en av dagene i uka. Ser at fugemassen ikke er trekt opp kanten enkelte steder.
  3. Ny rute på plass. Nesten som å få nye briller..... Får satse på at dette holder. Får jo ikke prøvd ut trådene før til vinteren (hvis den kommer til Rogaland da...)
  4. Hei, Noen uker etter "ny" turbo og lambdasensor, så gjorde LR-feilbalansen at front ruta fikk seg en sprekk Den har vært dårlig lenge med sviktende varmetråder of delaminering i kantene. Har booket tid hos Hurtigruta Carglass, så nå skal den til pers i morgen. Mener å ha lest et sted at rutebytte ikke alltid har vært vellykket på disse bilene hvor varmetrådene svikter etter kort tid? Noe jeg bør være oppmerksom på her?
  5. Vet ikke om det finnes likt på andre biler. Eneste jeg vet at "ekspanderen" som wiren går i og skal utvide seg mellom skoene kan ha en tendens til å ruste fast med åra slik at skoene ligger på. Det andre er at skoene ruster slik at båndene faller av og kiler seg inni der. Nødløsning er vel å rive ut ekspander og sko og kjøre uten håndbrekk. Da er det greit med klosser og medhjelper i bilen, hvis ikke blir det som antikrist i "gudene må være gale"
  6. Vet ikke om det refereres til samme sikring, men det sitter en dedikert dikring for tilhengerkontakten i sikringsboksen ved reservehjulet. Denne var røket hos meg da lysene i hengeren kortsluttet. Må vel nevnes at jeg ikke har orginalt opplagt strøm til hengerkontakten, men bruker et 7veis hengerrele.
  7. Hei. Dette er helt greit slik det er
  8. Bakrutevisker... Der har jeg og vært Stopper den midt på, så er det ut med sikring. Det har vært rapportert om tilfeller hvor denne har tatt fyr
  9. Slikt er kjedelig. Du får håpe på godt være fremover Mulig denne tråden er "spot on"? : https://www.freel2.com/forum/topic35079.html?highlight=wiper+control Mulig dette indikerer at viskermotoren begynner å bli slitt ut. Tenker da på børster som får kontakt bare nå og da.
  10. Hei, Ja... Alternativene ovenfor utgår jo i stor grad som FL2 erstattning da bank må involveres.. Evok er tøff, men for liten for en voksende familie på 5 Det er så mange grunner til at FL2 scorer høyt på alle områder. De fleste FL2 eierene jeg snakker med ønsker å bli gamle sammen med bilen Så, tilbake til problematikken... Leser og leser og leser... I beste fall så ligger problemet med turboen i aktuatoren. Ikke uavanlig at den feiler leser jeg. Aktuatoren kan skaffes fabrikkoverhalt på byttebasis til ca 120-150£ fra UK, og er enkel å skiftes ut. Dette kan jeg leve med. Krysser fingrene for at problemet ligger her. Skal sjekke litt mer først, og så blir det handling.. P.S. Da ble brukt turbo med ca halve km stand som min bestilt på Ebay fra hugger som stiller garanti..... Vet ikke om dette er bra eller dårlig... Endte opp på ca 2200NOK alt i alt. Tenker jeg bytter over aktuatoren når denne kommer og satser på at dette gjør susen "OMG"
  11. Godt å høre at ting ordner seg Og diffen du har til overs, den er nok fint omsett bar
  12. Ja, lukta svidd.... Takk for link. Sender dem en melding og spør ihvertfall...
  13. Fikk du tak i brukt komplett diff med Haldex?? Lukter delebil et sted.... Du vet vel ikke tilfeldigvis om en bra brukt turbo et sted??
  14. Hehe.. sant nok Den har 280000km på telleren nå, så litt må det jo være. Er vel bare å brette opp ermene og gi seg i kast. Jeg har kjørt en flaske QMI turborens igjennom systemet, så nå får jeg bruke uka på å se om det ble et eventyr.... Feilkoden dukket ikke opp igjen etter prøvetur i går !?! P.S. Har vel kommet til det stadiet at det kunne vært kjekt med noe nyere som det kan være litt mindre arbeid med, men problemet er at jeg ikke kan finne noe som er en fornuftig erstatning for FL2-en! Mulig dette går over når ting er på G igjen
  15. Jada... 2020 har vært et "kjempeår" på mange måter.... Nå har det medgått 1. Fullt klutsjbytte med svinghjul. 2. Full service 3. Skifte av kontakter i starterinnslag 4. Skifte av gasspjeldhus Og i disse dager pågår feilsøking av turbo som muligens er moden for utskifting. Feilkoder og oppblåst intercooler... synes dette er kjempeurettferdig som ungene sier.... :/ Og til sist så ligger det vel ann til noen bremsejobber, hjulstilling og nye dekk til høsten også.... Forbant...
×
×
  • Create New...