Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

Mr Rover 75

LRF Society
  • Innholdsteller

    705
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Om Mr Rover 75

  • Rang
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rogaland/Hommersåk

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ja, det sitter en der og en skrue i stålrøret over svinghjulet.
  2. OK. Bør gå greit. Du bør ikke kjøre uten frostvæske i systemet, kun kort tur til flush. Forstvæsken hever kokepunktet og smører vannpumpa. Skal du flytte bilen, så ville jeg blandet opp litt frostvæske, som feks 75/25 ca. Uansett.. så blir det sikkert bra
  3. Tar i utgangspunktet å løsner endel slanger og spyler inn rundt i de løse endene til vannet renner rent ut i en annen kant. Spyl igjennom motoren, radiatoren og varmeregisteret. Bare pass på å ikke bygg trykk i systemet med hageslangen, bare la vannet "renne igjennom". Den gir jo 5-7bar ca, og dette er nok til å sprenge en radiator da trykket i systemet ikke ligger på mer enn 1-1,4 bar
  4. Flush systemet godt etter montering. Det bør holde. I verstefall så kan du kjøre en halvtime med rent vann og radiatorrens / oppvaskmiddel, for så å flushe systemet godt med rent vann etter at motor har kjølt seg helt ned. Deretter fylles 50/50 vann og RØD (OAT) frostvæske
  5. Hei. Det er ikke behov for å låse av kammene. Disse står selv i rett posisjon såvidt jeg husker, eventuelt så roterer du dem til korrekt posison når du legger på reima. Dette har jeg gjort sikkert 10 ganger på en K-motor uten låseverktøy.... Bare husk å sett orienteringspinnen på enden av kammen i korrekt spor på reimskiva under montering. trippelsjekk dette!! Dette er ting en alltid vil spørre seg om hvis ting ikke går helt etter planen under oppstart, og da er det greit å vite at dette er OK så en slipper demontering for sjekk Eksoskammen skal stå i sporet merket "EX", og innsugskammen i sporet merket "IN"
  6. Hei, Bare monter dem rett inn, men de kan fint ligge i olje en liten stund først. Du kan oppleve at disse ekspanderer seg noe når de er ute av toppen slik at ventilene ikke lukker helt og gir en ganske ruskete gange etter første oppstart. Dette pleier å ordne seg fint etter første varmkjøring.
  7. Hei, Ser ut til at bildet manglet på den posten der. Photobucket har vist seg å være et dårlig valg. Jeg har prøvd å endre det nå. Se her: https://the75andztclub.co.uk/forum/showpost.php?p=1400044&postcount=46
  8. Ta en titt på min prosjekttråd her https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=146867&page=5 Jeg tror bildene skal virke i denne tråden nå. Jeg sloss litt med eksosventilene. Det endte opp med 8x nye eksosventiler. Setene ble bra etter litt sliping.
  9. Kjøper du nye orginale bolter her? Ikke sikkert det er tilfelle på FL1, men på mange biler jeg har vært borti, så brukes det "spesial" bolter mellom hub og fjærben med rimelig trang passning. Dette for at vinkelen mellom fjærben og hub skal være 100%. Setter du inn tynnere bolter, så kan camber-vinkelen på bakhjulet endres i forhold til det den skal være. Tynnere bolter var et triks vi brukte i "gamle dager" for å kunne justere inn cambervinkelen da denne ofte ble endret etter montering av senkesett. Husker det var tynnere bolter å få kjøpt orginalt til Golf II for å åpne muligheten for camberjustering fremme dersom denne ikke var innenfor fabrikkverdiene av en eller annen grunn
  10. Mr Rover 75

    Kaldstart FL 2

    Trenger ikke fjerne solenoiden fra starteren. Kun åpne lokket i bakkant av solenoiden som er festet med 3 skruer som du ser på bilde 5 og 7
  11. Mr Rover 75

    Kaldstart FL 2

    Jepp.. Der har du det endelige svaret
  12. Mr Rover 75

    Kaldstart FL 2

    Ja, tanken slo meg i samme sekund som jeg skrev svaret over, så jeg bestilte kittet til min akkuratt. Min har gått 245000. Mener å ha lest i en FB gruppe at det går en times tid på hele jobben. Det skulle vist gå greit å få ut starteren når den ene radiatorvifta først var fjernet. Det var visst en skru og "vri klikk" løsning. Skal se om jeg finner den informasjonen et sted...
  13. Mr Rover 75

    Kaldstart FL 2

    Dette hjelper på, men har lite å si om starteren går tregt rundt. Da er det batteri/lading/kabling som bør sjekkes
  14. Mr Rover 75

    Kaldstart FL 2

    Dette er sikkert ikke dumt! Synes min også er litt treg å dra rundt når det blir skikkelig kaldt. Jeg "dobbeltgløder" når det er blåe grader ute, ser av erfaring at dette gir lettere start. En sak som du kan merke deg, er at kontaktene i innslaget på starteren har en tendens til å bli slitt med årene som tilslutt fører til kun "klikk" når du prøver å starte. Mulig slitte kontakter også gir dårlig forbindelse og derfor treg starter?? Rep. kit er å få for en billig peng på ebay og er en smal sak å skifte når starteren først er ute. Ikke sikkert dette løser noe av ditt problem, men har du skiftet kontaktene så har du ihvertfall utelukket et potensielt fremtidig problem Rep. Kit her: https://www.ebay.co.uk/itm/LAND-ROVER-FREELANDER-2-2-2-TD4-STARTER-MOTOR-SOLENOID-REPAIR-KIT-6G9N-11000-NB/292146970861?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
×