Jump to content
LRforum

Mr Rover 75

LRF Society
  • Content Count

    842
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Mr Rover 75

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rogaland/Hommersåk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mener å huske at du skrur til så langt du klarer, deretter slakker av 8 klikk. Dette mens håndbrekk wire er slakket helt av. Jeg må nesten sjekke haynesmanualen ikveld da husken er rimelig dårlig.... Har redigert. Skal være 8 klikk av!
  2. Et lokalt medlem har en slik for salg. De dukker opp nå og da, men sikkert ikke så mange. Antar at denne bilen er av en annen "verden" med V6 enn med 1.8. KV6 motoren har heldigvis ikke samme problem med toppakkningen(e) som 1.8en, men den har sine bakdeler likevel. Registerreimsbytte er kostbart og tidkrevende. VIS motorene i innsugsmanifolden tar ofte kvelden etter hvert. Tørst er den og. Og som med fireren, det er ikke nivåsensor på kjølevannet slik at dette må passes ukentlig. Ikke uvanlig at termostathuset sprekker opp og "vannet går". Dette kan være nok til å ta knekken på denne og. Sjekk etter spor av kjølevæske nede i V-en. Ellers så har jo V6-eren korrekt lyd og drag
  3. Ingen gode svar fra min kant.... Hva med å begynne med Haynes manualen om du får fatt i den?
  4. Freelander 2 - Det beste kompromisset for en hverdagsbil med LR emblem i grillen!!
  5. Hei, Antar at dette bør gå greit da releet trekker mikroskopisk med strøm i forhold til langlyspærene... Vet ikke om det finnes noen lavstrømsrele derute i forhold til konvensjonelle?
  6. Var alt OK før oljeskift? kmstand? Det var ikke uvanlig at det oppstod en sprekk i "revers stempelet" på tidlige utgavar av JATCO kassa som gjorde at revers og/eller 4/5 giret forsvant. Det begynenr ofte med sluring på reversen, for så å forsvinne helt. Mener at disse kassene fikk et forsterket revers-stempel i 2002-2003 et sted, så da bør jo din ha gått fri?? Jeg har ingen gode tips å komme med egentlig bortsett fra oljeskift med korrekt olje og setteprosedyre, så kan du måle alle solenoidene via hovedkontakten på kassa. Jeg har gått denne stien før på min rover 75, som har samme kassa. Her har du mine erfaringer: https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=122171
  7. Som nevnt over, så lenge den ikke har vært varmkjørt eller hatt et toppakningshavari, så bør ikke plansliping være nødvendig. Mener at det heller blir planslipt for mange topper enn for få. Sjekk med rettholdt og sjekk pakningsflata nøye for sår og riper. Sjekk at alle stemplene går like høyt i sylindrene. Ved et ventilkrasj, så kan råden bli bøyd og da ser du at et eller flere stempel ikke går helt i topp når veiva roteres. sjekk også øvre lagre halvdeler til kammene om disse er knekt/sprukket. Alt dette kun hvis du har fått ventilkræsj
  8. Har du prøvd ut draftsigth til nå? Har årelang erfaring med SolidWorks, men det er en annen prisklasse og bruksområde. Har vurdert Draftsigth selv til enklere 2D arbeid, men ikke giddet å prøve ut Av det jeg har hørt, så skal dette være en AutoCad erstatning så godt det lar seg gjøre.
  9. Ja, den støtter jeg fullt ut. FL2 er en helt annen bil som stiller i en helt annen klasse enn FL1. Burde ikke hatt samme navn engang. Navnet er forsåvidt det eneste de har til felles og
  10. Hmm.. skulle ha sett denne før... Automat? Ikke ukjent at revers-stempelet i disse kassene kan sprekke opp slik at du mister revers og 4/5 gir etterhvert. Forsåvidt ikke den verste fiksen om en har vært inni en autmatkasse tidligere. Kan fikses på en kveld + etpar tusenlapper i deler.... R.I.P.
  11. Ja... Nå er endel ting på "lista" gjort. bilen har foreløpig steget endel i "verdi" hos meg. - Bremser fremme skiftet. - Turbo + oksygen sensor - Ny frontrute. Vet ikke om det er innbilning, men bilen virker mer trekkvillig nå samt at det ser ut til at drivstofforbruket har sunket noe. Håper det er "happy days" for en stund nå. Det er vel egentlig hjulstilling og sommerdekk som står igjen på lista, men vet ikke om jeg vil bruke tid på dette nå. Tok en rask hjullstillingsanalyse hos Snapdrive, og der er ting forsåvidt innenfor toleransene. Likevel slites det ene bakdekket på ytterkant.
  12. Takk for tips. Mener å ha lest akkuratt dette tidligere et sted, derfor jeg startet tråden Skal stikke innom og spør og vise bilen en av dagene i uka. Ser at fugemassen ikke er trekt opp kanten enkelte steder.
  13. Ny rute på plass. Nesten som å få nye briller..... Får satse på at dette holder. Får jo ikke prøvd ut trådene før til vinteren (hvis den kommer til Rogaland da...)
  14. Hei, Noen uker etter "ny" turbo og lambdasensor, så gjorde LR-feilbalansen at front ruta fikk seg en sprekk Den har vært dårlig lenge med sviktende varmetråder of delaminering i kantene. Har booket tid hos Hurtigruta Carglass, så nå skal den til pers i morgen. Mener å ha lest et sted at rutebytte ikke alltid har vært vellykket på disse bilene hvor varmetrådene svikter etter kort tid? Noe jeg bør være oppmerksom på her?
  15. Vet ikke om det finnes likt på andre biler. Eneste jeg vet at "ekspanderen" som wiren går i og skal utvide seg mellom skoene kan ha en tendens til å ruste fast med åra slik at skoene ligger på. Det andre er at skoene ruster slik at båndene faller av og kiler seg inni der. Nødløsning er vel å rive ut ekspander og sko og kjøre uten håndbrekk. Da er det greit med klosser og medhjelper i bilen, hvis ikke blir det som antikrist i "gudene må være gale"
×
×
  • Create New...