Jump to content
LRforum

Mr Rover 75

LRF Society
  • Content Count

    771
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Mr Rover 75

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rogaland/Hommersåk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Den var nr.5 Nr.6 ligger på loftet og huolder murphy unna min bil. Returen din ble nr.7 som allerede er sendt avgårde til ny bil
  2. Hei, Dette var jo meget hyggelig lesing Det er noe tilfredsstillende med en lytefri prøvetur etter en slik opperasjon . Ser jo at disse bilene begynenr å dr litt på alderen, slik at en "loftsrydding" ofte må til når en ting først feiler. Det er vel bare dempere og stikkasklinger som er orginalt på min bakpart, ellers så ble alt skiftet og overhalt for to år siden. Som du sier, det har nok vært noen å "klødd" baki der tidligere. Høyre simmering på diffen har tydeligvis vært skiftet tidligere da det var merker i pakningsflaten og tilgrising med pakningsmasse. Bærelageret til kronhjulet på samme siden var ikke pent, faktisk verre enn pinionlageret. Så her har du ulydene dine: Pinionlager: Høyre bærelager til kronhjulet: Denne diffen er nå montert sammen igjen med 4stk nye lager og pakket i eske og skal østover til videre tjeneste under en annen FLII
  3. 1.8 motoren ble aldri bra fra fabrikk... Mulig å få den til om den fikses og brukes på riktig måte, men salg av bilen er nok det eneste som kurrerer toppakningsparanoia..... Dieselen er bra, men sjekk at clutchen er tipp-topp før du kjøper! Får du lekkasje på slavesylinderen må kassa ned.
  4. Spot on dette! Det eneste du må se etter på lavutstyrsvariantene, er om velgerhjulet til "terrain response" er på plass over girstanga. Jeg har sett noen varianter som ikke har dette, og da ville jeg styrt unna i første omgang. Denne feks, har nok ikke "terrain response" programmene tilgjengelig: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=156074408
  5. Hei, Forskjellen er vel i utgangspunktet at gen.4 er mer responsiv enn gen.3 og bruker sensorer fra "hele bilen" til å regulere innkoblingen. Gen.4 kan også softwareoppdateres slik at belastningen på bakdiffen reduseres ved igangsetting fra stillestående. For stor belastning under igangsetting er en teori hvorfor lageret i bakdiffen feiler prematurt. Da kan en samtidig spørre om det er gen.3 haldexen som gjør at bakdiff på de første årsmodellene holder lenger??
  6. Jeg tenker at km stand har mest å si for hvor mye som må gjøres av vedlikehold utover det som er "vanlig", så se etter en med lavest mulig km med historikk på registerreim og spander gjerne på den en antirustbehandlig for å være på den forebyggende sia. Det er ikke mange endringer/oppgraderinger som er gjort mellom årsmodellene men noe er det: 2007 - Har ikke partikkelfilter og dermed 160hk, Haldex gen.3 (trenger ikke å være negativt) men motoren kan ha en svakhet i koblingen mellom kamaksling og dieselpumpe 2008 - Har partikkelfilter, 152hk. Svakhet på kamaksling er utbedret. 2009 - Mener at det er her Haldex gen.4 ble introdusert hvis ikke det var sent i 2008? Større lager på bakdiff kom nok ikke før på de siste årsmodellene -12, -13?, men det ser ikke ut som dette nødvendigvis har hjulpet. Bakdiff på -07-09 modellene ser ut til å holde typisk 200.000km. På senere modeller enten/eller... Annet som noen vet om??
  7. Joda, oppskriften er funnet. Hard jobb, men dette blir bra! Halve gulvet tatt i ettermiddag, ny økt imorgen
  8. Uten at jeg har noen formening om prisen eller behov for utskifting, så er nok Bell Engineering den mest seriøse leverandøren på overhalte drivverkskomponenter til både FL1 og FL2. Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å handle der. De skriver vel litt om feilsøking på nettsiden sin, så finner du ut om du har et behov??
  9. Da har jeg prøvevasket litt med Osmo 8016. Litt kraftig blanding i vann i en oppvridd mikrofibermopp og så ned på alle fire. Dette fungerer!! Dette stoffet luktet umiskjennelig likt grønnsåpe..... Og flaska kosta 185kr... Kan jeg ha blitt lurt?? Fungerer ihvertfall
  10. Heihei, Jeg har googlet litt og forhørt meg litt rundt. Litt motstridende råd, men slik vil det jo alltid være Jeg blir fortalt at grønnsåpe er fy-fy på alt bortsett fra ubehandlet furugulv. Dette gulvet er nok behandlet med voks eller olje tidligere da jeg vil tro at skitten ville sittet dypere på et ubehandlet gulv. Jeg var innom Monter og kjøpte en flaske "Osmo vask og pleiemiddel 8016" for oljet og vokset tregulv. Jeg gjør et forsøk med dette tenker jeg, bare håper dette ikke bare er "englepiss" som ikke tar dritten.
  11. Hei o store anvenvelige forum! Jeg holder på å "flytte inn" i en hytte som jeg overtok for en god måneds tid siden. Furugulvet i stua er kun en håndfull år gammelt, men tidligere eier har virkelig klart å skitne dette skikkelig til. Planen er i utgangspunktet å slipe ned gulvet og lakke det opp på nytt. Jeg gjorde et forsøk med våtservietter i dag, og etter litt hard jobbing så ble faktisk resultatet innafor. Det jeg da lurer på, er å gjøre et forsøk på dyprengjøring av gulvet som et siste forsøk før sliping. Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan gjøre dette, og med hvilke vaskemidler? Før etter med våtservietter (disse har jo litt olje i seg som løser opp skiten):
  12. Hehe Ikke ukjent situasjon/Status det der.... Jeg hadde mange lister og smådetaljer som smatt på plass rett før salg av gamlehuset, 5 år etter prosjektstart... Konklusjonen er vel at en bør mobilisere det som finnes av pågangsmot for å gjøre seg ferdig-ferdig med et prosjekt før en hopper over på neste.... Lett å si
  13. Heihei! Et google søk på nevnte utfordring førte meg direkte hit. Beste forumet Holder på med siste finnish på kosmetisk oppgradering av hyttekjøkken. To av 5 kantlister limet med biltema sitt kontaktlim med blandet resultat. Jeg setter en knapp på at det å mette kanten med en omgang lim først (som jeg ikke har gjort..) er det som skal til for at dette blir bra. Kjører på med dette på de 3 siste.
  14. Eneste jeg vet er at deletilgangen til disse er bedre enn på mange andre veteraner og at pene objekter nå kan selges for 200-600.000NOK!!!!
  15. Mener at dette er samme PSA motoren som sitter i FL2, og den har registerreim. Heldigvis så er dette en enkel/konvensjonell motorkonstruksjon hvor en mekaniker som kjenner motoren kan skifte reima på 2-4 timer. Delene er heller ikke dyre.
×
×
  • Create New...