Jump to content
LRforum

Mr Rover 75

LRF Society
  • Content Count

    887
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Mr Rover 75

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sandnes

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rogaland/Hommersåk

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Høyre hjulbue. Ta ut innerskjermen, så skal du nok komme til.
  2. Vanskelig å svare på. Ser for rent ut til å være motorolje. Den pleier å være kullsvart på en diesel. Da er det enten girolje eller clutch væske (bremsevæske). Virker clutch fint? Denne har vel et eget resevoar et sted i nærheten av hovedsylinderen om jeg ikke tar feil? Td4-en har innvendig slavesylinder, så da må kassa ned om den er lekk, og det finnes det flere historier om, selvom dette ikke trenger å være tilfelle . Ofte kan en kjenne på lukta om det er girolje eller bremsevæske.
  3. Dette har vi snakket om tidligere..... Det som den ene har skiftet, må den andre forvente å sette på lista snart.. :/ Gikk den stien i fjor sommer. DMF var det veldig mye slakk i. Slavesylinderen demonterte seg selv når girkassa ble tatt ned. Ordnet meg en brukt DMF fra øya med lav km, og nytt LUK clutchkit med slavesylinder fra Eurodel no. Traversen må helt ned for å ta ned girkassa. Det positive er at det er veldig enkelt å skifte oljefilter når traversen er borte...... Dette ble vel gjort på omtrent 280000km om jeg ikke husker feil. My story: https://www.freel2.c
  4. Antar at bilene våres er for nye til at noen har produsert sveisedeler til disse.... Godt mulig du må få dette laget om det ikke går ann å "lappe ting sammen". Bilder? Finnes noen karosserimakere som fortsatt kan trylle frem de mest avanserte formene, men de er ikke lette å finne og sjeldent gratis...
  5. Æsj.... Liker ikke å høre slikt Gjør et forsøk med rens av kontakten og venner meg til smal giring..... Bakruteviskeren ble skiftet for noen år tilbake.... Sant som du sier, ser ut som disse bilene skal igjennom det samme...
  6. Se der ja, takker. Der er det meste som trengs. Har kommet over denne siden og etpar andre, men felles for de fleste er at det er "fornorskede" utelandske selskaper sin nettbutikk. Egentlig ikke noe i veien med dette, men stusser som sagt over at jeg ikke finner slike deler hos rene norske nettbutikker. Finner helt sikkert mye av det jeg trenger over disk lokalt, men erfaringen er at dette koster blod og at det da er like greit å handle via nett først som sist. Blir vel en bestilling fra ovenstående nettside når jeg har fått oversikt over hva jeg trenger
  7. Hei, Skal til å endret litt på et utvendig røropplegg på hytta i forbindelse med oppgradering. Her har alle forbindelser på kobberrørene vært loddet i sin tid. Har selv loddet litt på slike og har ingen problemer med å gjøre de nødvendige endringene selv. Sist gang jeg gjorde noe slik, handlet jeg det meste av fittings og rør via en norsk nettbutikk for enkelthetens skyld. Når jeg gjør et søk rundtomkring nå, så virker det nesten umulig å finne loddefittings. Fant det meste av basic fittings som restesalg på nettbutikken til Clas Ohlson, men å finne tippunions/ påloddbare gjengeuni
  8. Hei, Da var det min tur. Dette skjedde meg i påska. Hadde jo "hørt" om dette langt bak i husken, så det var bare å renne inn på en busslomme, full stans, og der var girspaken fri igjen. Har ikke skjedd senere. Ble det noe løsning på deres bil? Kun litt "fikkling" med konnektoren?
  9. Hei, Finnes det noen fornuftig måte å få fraktet 4st hjul fra Østlandet til Vestlandet uten at det koster skjorta?
  10. Da går min ut for salg: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=208956090
  11. Land Rover - Turning owners into mechanics since 1948.....
  12. Hei, Da har de nye fjærene modnet lenge nok i garasjen, og i dag gikk jeg i gang. 4 timer med fysisk aktivitet i gårdsrommet, så var bilen nedpå igjen med 2x nye fjærer fremme. Dette gikk greit, men noe bannskap og teknikk måtte til. Å løsne den nedre bærekula gikk greit, men å få den helt ut var ikke like lett. Det gikk til slutt på et vis, men tenker at det nok ikke er meningen at det er slik det skal gjøres?? Uansett.... Tut og kjør.... Bremser bak er det neste som står på listen. Dette skal jeg klare uten briller ihvertfall
  13. Hei, Skal lete litt mer etter denne konnektoren. Løsningen finnes allerede, men da må en ta ned innerskjermen og koble direkte på webastoen med "jumperkabel". Her beskrives alt på en D3, men opplegget er det samme: https://www.disco3.co.uk/wiki/Fuel_Burning_Heater
  14. Er det denne konnektoren du tenker på? Trudde den var til orginalt tilhengeropplegg. Du ser sikkert at jeg allerede har tatt strøm fra denne til tilhengerkontakten via et 7-veis rele
×
×
  • Create New...