oystein lilleland
Medlemmer-
Innlegg
48 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
oystein lilleland sine prestasjoner
Medlem (2/7)
-
Jadda, nå var det ordnet! Ny wastegate regulator kjøpt hos EWS, jeg brukte 20 min på jobben, inklusive å finne verktøy (en fastnøkkel og en skrutrekker). Rett ut på test og bilen dro som bare den- kenguruen har forlatt bilen:-) Noen sjeldne ganger er det ikke så vanskelig som fryktet, og prisen den var litt over 300. Kort sagt en deilig kveld- og exakt som beskrevet av Frode!
-
Det ville forundre meg stoort om ikke dette er problemet...Delelevarøndør Lier forsøkes kontaktet, men han har litt odde åpnings og kontortider som jeg alltid glemmer Kanskje lurt å sjekke slangene til modulatoren også. Nanocomsjekk bør vel gjøres dersom det fremdeles er litt skurr... Oppdaterer tråd når utskifting er gjort (tar noen dager siden jeg må ut å resie i jobben) Hjertlig så langt!
-
Ser ut som at også jeg har fått den berømte Kengurueffekten som begynner når man gir gass og ved 2300-2500 omdreninger fusker systematisk. Når jeg slipper opp gassen litt, girer den og da går det litt bedre igjen. Har sett mange som har strevet med dette og at det er tre-fire typiske forhold som kan være gjeldende. Av det jeg ser, synes det som om wastegatemodulateren, inklusive evt. slanger til denne er det mest sannsynlige. Jeg har byttet ecu og kabelmatter tildigere. Jeg har også byttet alle slanger til Turbo for noen år siden. Har ikke sjekket dette på nytt, men kunne tenkt meg å begynne med det mest sannsynlige. Tidligere tråder har ikke, så vidt jeg kan se, alltid kommet med konklusjonene. Derfor hadde jeg gjerne sett synspunkter for om mulig å komme raskere til målet....
-
Håvard Guttormsen begynte å følge oystein lilleland
-
Jepps, hele stolpen må kjøpes! ebay er stedet for den type varer ser det ut som...
-
Noen som har et høytalerdeksel til Disco II, lys interiørfarge (går seter). Nærmere bestemt venstre side framme... den gamle sprakk og ramlet av.
-
Nøkkel borte & reservenøkkel virket ikke
oystein lilleland svarte på oystein lilleland sitt emne i Discovery Forum
Hey, skal sjekke dette. Det var vel du som fikk min gamle ECU for to-tre år siden? -
Mistet nøkkel for en tid tilbake og reservenøkkel funket ikke (aldri vært i bruk). Startsperre og alarmer funket jo, så da var det bare tauebil til Liertoppen for omkoding av nøkkel. Da viser det seg at hjernen ikke lar seg omkode og dermed må jeg ha ny...trip trapp tresko! Nå har bilen stått i to uker, og jeg venter fremdeles på ny hjerne. Er ikke denne å oppdrive noensteds? Dette er da ikke Engine ECU (som jeg først trodde da de snakket om hjernen- ECU skiftet jeg for tre år siden), men den andre...? Er faktisk usikker på hvilken boks det gjelder. Vel jeg ar egentlig overlatt til Technoclassic å fikse dette, men nå er det gått lit lang tid og lurer på alternativer...noen med tilsvarende story?
-
Hei, det er flere Håvarder på forumet- hvem er PM mottaker?
-
Det virker nesten som du lot manifolden sto i mens du gjenget opp?. Eller tok du den av og byttet pakninger?
-
Nå har jeg sjekket og fant at øvre pinnebolt framme hadde knekt. Bolten lå faktisk ved siden. Her må det da borres opp og skifte bolt. Siden det bare er en pinnebolt (så vidt jeg kunne se uten å ta av beskyttelses platen på toppen) er det vel kanskje forsøket verdt uten å begynne med plansliping. Forøvrig- er det ikke like greit å kjøpe ny manifold. Plansliping høres da ganske jobbalt ut? Jeg har imidelrtid ikke gjengeverktøy og den slags liggende, og jeg har som regel søkt hjelp når den slags må gjøres.Men resten av bolten er vel gjenget så det er vel å gjenge inn i eksisternede bolt og skru den ut?
-
Nå tror jeg det er sprekk i manifold eller noe sånt på 2000discoII. Uler ved minste pådrag og gir seg etterhvert. Var sikker på viftereim, men forstod at manifoldvridning er en klassisk problemstilling. Er det enkelt å bytte? Noen spesielle triks? Hvem fører manifolder rimelig- Paddocks? Er det forskjellige serienummer innenfor året, eller finner jeg lett den som passer. Går ut fra at det må bestiles bolter også. Lommer vel kanskej ikke som kit! Glad for hjelp
-
Jeg er i tvil... Bilen oppfører seg helt supert. Nå skal jeg følge med litt på hvor mange mil jeg kjører og sjekke vannforbruket før tempnåa begyner å bevege seg(som da tydligvis har steget siden tidligere antatte radiatorlekkasje over flere år) Også sjekke mer vitenskaplig på radiator. Tempnåla beveger seg ikke en milimeter fra normalen og ingen symptomer forøvrig etter 6-7 mil...følger opp videre...
-
Hva nå...? Hentet bilen hos techno classic i dag, fremdeles med mistanke om sprukket topp. MEN, det kan ikke konkluderes sikkert uten å ta den av å kjøre den på trykktest. Mitt gamle problem med antatt radiatorlekkasje greidde de ikke konstatere. Tidligere har jeg etterfylt ca. hver andre måned og den siste tiden har det plutselig vært mer- derfor antagelsene om sprukket topp. Tok 100k service, ekskl. olje og filte/dieselfilter inntil toppbytte bestemmes. Bilen var brillefin utenom den hersens toppen. Turner eng. selger toppen + tilbehørssett for ca. 13K norske før jeg har det hjemme. Dieseltrykksregulator anbefales også. Jeg konkluderer foreløpig med at jeg testkjører en del og følger med på kjølevann og temperatur, før jeg handler ny topp. (Jeg greier ikke helt å kvitte meg tanken på at radiatorlekkasjen er problemet, men hvor er vannet...?) Om topppen skiftes har jeg vel tatt de fleste barnesykdommer++ Da begynner bilen å bli bra....kanskje sånn de tenkte det skulle være i 2000 da den rullet ut fra fabrikken
-
Det er jo helt utrolig hva man kan få hjelp til her- men en topp(!!), da skal man ha litt mer enn middels peiling. Hvilket spesialverktøy trengs- om jeg skulle finne på å lage en tuklehelg. Vet vel bare at noen topper på nyere biler kan være ganske omfattende jobb å skifte..justeringer ventiler++++