Jump to content
LRforum

Dan-Ove

LRF Society
  • Content Count

    807
  • Joined

  • Last visited

5 Followers

About Dan-Ove

  • Rank
    Defender

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.moberget.no
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Mysen

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Mysen

Recent Profile Visitors

1,610 profile views
  1. Jeg ser det har vært skrevet litt om prosessen med hvordan dette byttes lovlig og den er grei. Det er jo mange som har gjort dette og jeg lurer på er om hvilken dokumentasjon som måtte fremskaffes ved kjøp av en helt nyprodusert ramme? Når jeg snakket med BT så er det i utgangspunktet det et krav, men praksis har kanskje vært annerledes? Brukt ramme fra annen tilsvarende bil er visst helt greit hvis du kan dokumentere eierskap på den.
  2. Glenn fra Praesto er på besøk i Oslo området i helgen og foretar tuning og diagnose. Det er ganske stor forskjell på kjøregleden etterpå :-) Har du ikke alle rede gjort det synes jeg det bør vurderes. Sikkert bare å ringe ham og avtale tid og sted...
  3. Er på jakt etter ZU aluminium felger med eller uten dekk. Finnes kanskje andre alternativer som ligner. Noen som har for salg?
  4. Ingen forbruk og de fineste glødeplugger. Lukter skikkelig sur dieseleksos. Går også jevnt selv om det ryker. Ved varm motor er alt perfekt. Må først finne noen med rett utstyr som kan kjøre injector Learning først hvis det ikke er det samme som Pilot correction i Nanocom. Har prøvd dyserens tilsetning også …. Så da er det vel bare dysene igjen som må testes tror jeg.....
  5. Har feilkode P167B fuelinjector Learning not done og P268B High pressure fuelpump calibration not learned. Litt usikker på om Nanocom greier dette. Pump Learning er greit, men er Pilot correction i Nanocom det samme som fuelinjector Learning? Har nemlig mye eksos ved kald oppstart (Også i sommertemp) Ved varm motor er alt bra. Har byttet glødeplugger og sjekket at de fungerer, byttet high pressure pump, koblet fra en og en dyse. Ingenting av dette utgjør noen forskjell. Veit ikke om MAF eller MAP kan gi disse feilene, men ingen forskjell om jeg kobler de ut. Så enten er det programmering som må til eller en av dysene lekker. Sistnevnte er litt mer styr og teste.
  6. Har ryddet litt mer på kontoret og fant en 92 modell ekte 110 Camel Defender. Dvs alle papirene …. Dette var en jeg kjøpte i UK for 3300 GPB i helt grei stand og exporterte derfra. Men den gang var det ikke så greit å registrere den i Norge så den ble aldri innført, men tatt inn i deler og brukt på andre biler. Det skal vel være mulig å bygge opp denne igjen vil jeg tro ….. Og nå er det lettere å importere/registrere også.
  7. 4Land gjør mye bra jobb. Men vær oppmerksom på at dette med avtalt tid ikke alltid er deres sterkeste side. Heller ikke lurt med for mange detaljer i henvendelsene, det er ikke alt som kommer med .... Jeg er her nå for å hente bil og diverse MC greier hos noen andre. Hadde avtalt å ta med et instrument til Puma ned for programmering. Klokka 11 avtalte vi for et par dager siden. Tror du han som skulle gjøre dette dukket opp? Forsåvidt ikke 4Land sin skyld, men de påtok seg oppdrag. Men de løser det ved å gjøre det seinere og sende den med en sjåfør for levering i Norge.... Har inntrykk av at alt ordner seg til sist. Jeg tror det ofte er lurt å la dem se over, gi en pris og la dem bruke den tiden de trenger for å bli ferdig og testet. Fly frem og tilbake koster ikke all verden. De henter og bringer også. Fortsatt mange norske og andre biler her......
  8. God start på påsken med besøk hos Tomek og Trasek off Road i Gdynia. Her er det travelt nå med mange biler inklusive 5 stk fra Norge. Prøve å ta flere bilder etter hvert....
  9. Har ryddet litt i skap og skuffer og fant diverse fra da jeg var med på dette i 1995. vurderer å selge, men burde kanskje ikke..... Zippo lighteren er kanskje mest verdt. Helt ubrukt.
  10. Den innsugsmanifolden er ganske raskt og enkelt å fjerne. Og da kommer man lett til glødepluggene også for en sjekk....
  11. Skal bestille meg en Girkasse til Defenderen fra Ashcroft og lurer på om jeg skal kjøpe med litt høyere 5 gir. Noen som har erfaring med hvor mye det betyr i praksis? i dag har jeg en Roverdrive montert, men føler at den blir litt høy for norske forhold med 300tdi i en 110. Må nesten opp i 100 før den er nyttig. Og motoren er ikke sterk nok i motbakkene selv om motoren er noe tunet. Men nedover i Europa fungerer det bedre.... Beholde overdrive eller gå for høyere 5 gir .....?
  12. Bestilte du for alle som har lagt inn interesse eller bare for deg selv?
  13. Virket som det mer interesse for disse nedover i Europa...... antakelig havner de i Polen og brukes til oppussing av bil der nede. Betaling blir en ny girkasse antakelig.
×
×
  • Create New...