Gå til innhold

Ronnie Andrè Sletta

Medlemmer
  • Innlegg

    131
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Location
    Rena/Stavanger

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Rena/Stavanger

Nylige profilbesøk

592 profilvisninger

Ronnie Andrè Sletta sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Da er bilen solgt til en hyggelig herremann, som gav sitt ord på at den vil gå på veien igjen.
  2. Jeg har fått en forespørsel om å dele opp salget, og selge bil og ramme hver for seg. I første omgang ønsker jeg å selge alt samlet som et komplett prosjekt. Og jeg må nok dessverre skuffe deg Tarjei. Dørtrekkene følger dørene.
  3. Det er gledelig å se at hjertebarnet mitt vekker følelser også hos andre. Det er viktig for meg at hun ikke overtas av noen som vil slakte henne for å tjene penger på delene. Jeg merker forøvrig stor forskjell på dere herfra som tar forbindelse, og de som tar forbindelse direkte fra annonsen på finn.no. Det er ikke alle som har det samme bildet på arbeidet som følger med dette prosjektet.
  4. Da er det lagt til enda litt flere bilder ved lenken under, i tillegg til en liten filmsnutt av oppstart av motoren. Den slutter aldri å overraske meg, og idag gjorde den det ved å starte på første forsøk, etter at nytt batteri var koblet til! http://www.flickr.com/photos/rsletta/sets/72157620604068803/
  5. Da er tiden kommet til å stikke fingeren i jorden, og innrømme ovenfor meg selv at tiden ikke vil strekke til for å restaurere hjertebarnet mitt. Derfor er det med sørgmodig hjerte jeg velger å sende Phoenix videre til en som kan ta bedre vare på henne enn meg. Det er sikkert flere her inne som registrerte mitt prosjekt i 2009, som ble torpedert av en saksbehandler på Risløkka, og etter den gang har ikke akkurat hverdagen blitt mindre travel. Bilen ble sist kjørt en liten tur i 2010. Jeg håper virkelig det er noen har som kunne ønske seg å overta prosjektet, og få Phoenix på veien igjen. Prisen er selvsagt høyst diskuterbar, innefor rimelighetens grenser, så lenge hun overtas av noen med kjærlighet til overs. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41055741
  6. Da har bilen fått et nytt hjem, og blitt et fint nytt prosjekt. Lykke til, og så håper jeg vi får følge ferden her på forumet.
  7. Range Rover Classic '82 3.5L V8 selges snarest som delebil/prosjekt, på grunn av flytting. Den har for det meste stått parkert siden 2008, og ble sist startet og testkjørt i mai 2010. Pr idag starter den ikke, og der mistenker jeg gåen drivstoffpumpe. Så den er avhengig av å bli hentet på henger. Jeg har forsåvidt ikke drevet noe særlig feilsøking på det, da den har den statusen den har. Når den gikk var den god å kjøre, men motoren trenger nok en liten overhaling for å bli helt fin igjen. Drivstoff-forbruket var godt over normalt, med rundt 2,5-3L/mil. Det er som forventet en del rust, men også en del overraskende fine deler, blandt annet rammen og forsåvidt også seter. Bilen selges som den står, inkl Haynes Repair Manual. For å starte en plass ønsker jeg å begynne forhandlingene på 8000 kr, og så tar vi det derfra. Bilen står på Rena i Hedmark. Dersom det er noe spesielt dere lurer på, er det bare å ta fobindelse på PM eller e-post rsletta@mac.com, så skal jeg få kontroll på det og evt få tatt bilder som ønskes.
  8. Det begynner å nærme seg årsdagen for den store samlebestillingen herfra til Richards Chassis via Grøftekanten. Søknaden om rammebytte ble sablet ned av Statens Vegvesen med bakgrunn i at Richards Chassis ikke er en godkjennt underleverandør til Land Rover, og rammer derfra dermed ikke er godkjent for bruk på bilen. Derfor ligger hele prosjektet brakk fremdeles. Jeg er nødt til å få ordnet en klage på vedtaket, slik at jeg ikke blir sittende med kilovis av skrotmetall i garasjen. Jeg vet at flere har fått godkjent rammebytte på seriebiler, men det jeg lurer på er om noen har fått ordnet det for en 110 i samme kategori som Phoenix? Og om dere da eventuelt har noe dokumentasjon som muliggjør at jeg får godkjent søknaden, og påbegynt prosjektet. Jeg håper virkelig at noen der ute kan hjelpe meg. Det er en skikkelig kjedelig situasjon det her...
  9. Da har avslaget ankommet pr epost. Papirutgaven lar vente på seg i et par dager til, grunnet postgangen. Her er utdraget som omhandler beslutningen: "[...] Opp- og Omgyggingsgruppen vet ingenting om denne rammen er identisk med originalrammen og vi har derfor kontaktet Land Rover Norge for uttalelse om bruk av uoriginal ramme fra for eksempel Richards Chassis. Land-Rover Norge uttaler etter innhentelse av innformasjon fra Land-Rover England at Richards Chassis ikke er underleverendør til Land Rover og at Land Rover vil trekke tilbake all relevant dokumentasjon dersom ramme fra Richards Chassis benyttes. Dette vil blandt annet bety at fabrikkgaranterte vekter og kollisjonstest ikke lenger vil være gyldige. Konklusjonen fra Opp- og Ombyggingsgruppen er på grunnlad av disse opplysningene at det må benyttes reservedelsramme som er aksepert av Land-Rover dersom rammebytte skal kunne godkjennes som reparasjon av den aktuelle bilen[...]" Hvordan skal man kunne kjempe mot slike folk?? Nå har han jo elegant definert rammen jeg er i besittelse av som skrotmetall. Ikke noen her som tilfeldigvis har fått godkjent en bil av min kategori med en slik ramme?
  10. Det skjer fremdeles meeeeeeget lite. Ingenting fra MYNDIGHETENE ennå, annet enn lovnaden om forfattet avslag. Så jeg ser vel at planen om å bruke sommeren på prosjektet ryker ut vinduet. Veien videre da er vanskelig å se slik det er nå, men jeg har iallefall godt med deler liggende.
  11. Prosessen ble jo strengt tatt påbegynt for et halvt år siden... Siste info fra vegvesenet er at søknaden vil bli avslått på bakgrunn av at rammen ikke er godkjent for bilen min. Saksbehandleren jobber med avslaget, og det vil dukke opp i posten etterhvert. Vakkert....
  12. Hmm.. Ingen dum ide. Men den vil nok være god som ny før jeg før tommel opp for å begynne rammebyttet, dersom dette er tempoet ting skal gå i. De har jo brukt et halvt år på å finne ut at de har søknaden inne.
  13. Da har nok en dag gått, og still nothing fra vegmyndighetene. Det skal ikke så veldig mye mer til nå, før det spøker for hele prosjektet. Men jeg har jo fått tatt tak i grinda da, som egentlig ikke skulle prioriteres i denne runden. Plutselig har den blitt hovedfokuset mitt. Den mannen som fant opp pulverlakkering skulle hatt juling. Alt ser fint ut fra utsiden, godt og rustent på innsiden. Men nå forsvinner alt. Det er et slit å få det av, men varme og skrape fikser biffen etterhvert. Og så blir det sandblåsing, før en bitteliten oppsveising der det er verst, og så omlakkering til slutt. Så krysses fremdeles fingerene for at sakbehandleren i Oslo får ånden over seg og gir meg en liten håndutrekning i sommervarmen.
  14. Genialt. Tusen takk. Her er forresten en lenke til en fantastisk delekatalog.. Men selvsagt bare funnet for Serie-bil da. http://www.scribd.com/doc/9278092/LR-Official-Parts-Manual
×
×
  • Opprett ny...