Jump to content
LRforum

Andreas Tvedt

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Andreas Tvedt

  • Rank
    Medlem

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oslo, Tøyen
  • Interests
    Disco3

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo
  1. Hei, For et par uker siden fikk jeg opp en melding i displayet på D3en min. "Water in fuel" er meldingen. Hva betyr denne meldingen? Har fylt flere tanker og meldingen er der fortsatt. Er det et filter el. lignenede med en sensor som mulig er defekt eller at det faktisk er vann i et filter eller kammer av noe slag? Bilen går akkurat som før, og den har stått i 15 minus på fjellet og startet som bare det. Så spørsmålet mitt er vel egentlig 2 delt: - Hva er bakenforliggende for meldingen. Og, er det farlig og krever umiddelbar utbedring eller kan det vente til service nærmere sommeren? mvh Andreas
  2. Hadde problemet i fjor på denne tiden. Endte med å bytte bryter. Om du ikke vet det, så er det mulig å få opp luken bak med å holde låse og åpne knappene på dashbordet inne i 2 sekunder. Da popper bakluke opp - men som alexf sier over, du må stå klar for å nappe til deg luka.
  3. Jeg gjorde øvelsen forrige uke. Tok av begge polene for å være sikker.
  4. Om det står CO2 i vognkortet så sa de på tollvesenet at da legges CO2 til grunn for utredningen. Da er hvite skilter på! Trafikkstasjon på Risløkka var veldig påpasselig med at hviletrekanten på tredje seterad var sveiset på igjen. Heldigvis gjorde jeg det igår.
  5. Mulig jeg var litt upresis. Det var kne for gasspjeld som var ødelagt (LR014212).
  6. Jeg hadde samme tendens i høst med min D3 2008. I en periode på 3 mnd hendte det at jeg fikk et pling med samme beskjed. Noen ganger ble den et kort sekund, andre ganger måtte jeg skru av og på tenningen. En dag, da det passa som værst, kom feilen og den nektet å forsvinne. Diagnosen viste to ting. 1. Feil på EGR og 2. feil på gass spjeld. Og det var vist feilen på gass spjeldet som hadde laget feilen som kom og gikk. Denne var en forholdsvis enkel operasjon å bytte.
  7. Da har jeg vært hos tollvesenet. Jeg måtte ut med 120303,- Så da er det bare å starte ombygging og vise bilen neste uke. Forhåpentligvis få utdelt hvite skilter
  8. Takk for svar. Men jeg blir mer og mer usikker på hva jeg må betale neste mandag hos tollvesenet. Hadde dere, Freesking og Mastermo registrert CO2 i vognkort/database hos tollvesenet? Min har det, med CO2 på 270. Da må jeg benytte CO2 som utregningsmetode, og kan ikke bruke diesel. Dette gjør at jeg får 124 000 i kalkulatoren
  9. Da har D3 passert datoen for førstegangsregisterering med enda et år, og nå skal seter settes inn. Jeg har prøvd å lese på forum og toll.no for å skjønne hva feltene skal fylles inn med. Bilen er en D3 2008 TDV6 modell, førstegangsregistrert 18.12.2008. Dette har jeg kommet frem til: Siden det er oppgitt Co2 i vognkortet må da dette legges til grunn. Ikke gunstig, men sånn er det nå engang. Men med NoX er jeg ikke helt sikker. Noen steder står det 250, andre steder står det 190 eller 160. Flere alternativer, eventuelt et argument for en av de? Gleder meg som en unge til å få inn setene og få enda flere bruksmuligheter med disco´n!
  10. Jeg hadde samme feil i fjor vinter. Jeg endte opp med å bytte hele bakluke håndtaket med lys og alt. Det var en enkel operasjon, og da fikk jeg fikset det ene lyset som ikke satt godt også. Jeg prøvde først og tørke den gamle brytern, men salte hadde knekt den.
  11. Forrige helg gikk bilen i total hinkemodus på E6 ved Råde. Etter 6-7 km i 40 km/h i 100-sona, og Moss by nærmet seg, så ble det en tur innom BilButikk 1. Mandag morgen ringte de og kunne fortelle at det viste seg å være EGR som var synderen. Begge ventiler er nå byttet. Og forhåpentligvis er den klar for nye 150' 000 km.
  12. Takk for tilbakemeldinger. Batteriet var byttet i fjor, så det bør være i orden. EGR er det ikke gjort noe med før.
  13. Min kjære disco har i den siste tiden (ca. 3 mnd) oppført seg kranglete. Om bilen er kald og kjøres i noen minutter for så og stoppe noen minutter. F.eks kjøre i butikken. Når den da skal startes igjen kommer den fine meldinga system engine fault og det blir gult motorsymbol i instrumentpanelet. Og den går i en safemodus som gjør at det går voldsomt sakte og oppdraget er så og si fraværende. Om den så står over natta f.eks er meldingen borte. Problemet også - om jeg da ikke drar på en kort tur igjen. Da er samme problemer, Hva kan det være? EGR?
  14. Min kjære disco har i den siste tiden (ca. 3 mnd) oppført seg kranglete. Om bilen er kald og kjøres i noen minutter for så og stoppe noen minutter. F.eks kjøre i butikken. Når den da skal startes igjen kommer den fine meldinga system engine fault og det blir gult motorsymbol i instrumentpanelet. Og den går i en safemodus som gjør at det går voldsomt sakte og oppdraget er så og si fraværende. Om den så står over natta f.eks er meldingen borte. Problemet også - om jeg da ikke drar på en kort tur igjen. Da er samme problemer, Hva kan det være? EGR?
×
×
  • Create New...