Jump to content
LRforum

lvoei

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About lvoei

  • Rank
    Medlem

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    kr sand
  • Interests
    2002 Freelander 1,8<br>2000 Disco II, TD5

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Søgne

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei. FL 2006, TD4 aut. 250 000km, ifm salg (kjøpte den til en 18 åring som jeg synes må dyttes litt i anglofil retning..., men som vegrer seg) , det er mye småfeil som jeg har oppgitt, men en som prøvekjørte den/lånte den en helg hadde tatt den med til en veksmesterkamerat som sa at det var ulyd i aut.kassa når man går av gassen.. Ble derfor ikke noe salg. Jeg hadde ikke lagt merke til det før, æresord.., men nå hører jeg det. Grov metallisk,men ikke veldig høy lyd, ingen vibrasjoner når jeg går av gassen. Fin i N når triller, eller ved pådrag igjen.Kassa gearer ellers rent,men når den er kald
  2. Hei,og takk for hjelpen forresten. Det forekommer meg helt utrolig at forretninger i sin inntjeningsiver ikke heller prøver å holde på sine ,stort sett trofaste,leasing/landrover kunder! Vet ellers at "gjenkjøpsavtaler" er litt vanskelige å få skriftlig.., men Frydenbøs håndtering her virker lite tillitsvekkende. MVH Olav
  3. Hei. Prøvde div tips og triks, sikringer etc, men måtte ha hjelp av Grødum (lokalt ,meget velrenommert verksted, spør etter Morten) , nå kan de de bilnummeret utenat når vi ringer... Det viste seg at det var en brent ledning/kontakt, bedre å betale kr 14 enn kr 14 000 feks for en ny kompressor... MVH Olav
  4. Hei Flott,tusen takk. Selvsagt dreier det seg ikke nødvendigvis om "rett verdi" på en gitt bil, men å ha litt oversikt på hva avansen er for bruktbilselgerne, og så komme frem til et fornuftig prisforslag. Hva er ditt/dere andre disco III eieres inntrykk av 2005 modellen vs nyere modeller ift driftssikkerhet mm? MVH Olav E
  5. Hei. Jeg er fremdeles litt interessert i dette; dels fordi vi tenker å bytte TD5 før den er gått 100 000 km,dels fordi jeg er nysjerrig Sett på denne:Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE PP Stasjonsvogn 2005, 48500 km., kr. 615.000,- , http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Er det helt borti natta? Vi regner jo med å få godt i underkant av 300 000,så et visst sprang blir det .....Hvis du ikke vil offentliggjøre dette, Thomas, kan du PM meg? MVH Olav Eieland
  6. Da er belgene i hus; dessverre er visst den ene sprengt, sier verksted, så nå må vi reklamere etc; litt tungvindt !
  7. Hei. Tenkte jeg ville høre med forumet: Etter 2 uker hvile/ferie på discoen i påska,ser det ut som om AC/vifte har sviktet,en slags furting,da vi heller ferierte med volvoen? Det er full funksjonalitet i display, i den forstand at alt lyser ,men ingen respons på vifter/AC, har sett på sikringer under rattet, vi har ikke instruksjonsbok, men har kikket på de som med symbol ser ut til å ha noe med vifte/AC å gjøre. Tenker dette er noe for Bilia/verksted, men er der noe enkelt vi kan gjøre diagnostisk her??Er det noen sikring i motorrom? Det har ikke vært noen ulyder eller andre probl forut
  8. Hei, 129$ for 1 belg...sorry.
  9. Discoen markerer revir i perioder, spes h bakhjul faller nedpå, og klok av skade fra forrige disco bestilte vi 2 ACE belger fra Arnott ,som har spesialtilbud på :$129.00 for begge, men shipping and handling til $157.25!! Er dette vanlig? Hva pakkes belgene i, gullfolie? Noen som har erfaringer her, skjønner jo at Arnott får bra vurderinger forøvrig. MVH Olav og Bente
  10. Hei. Du kjenner prisen Frydenbø må betale leasingselskapet sier du, kunne vært interessant å høre om, det begynner jo å bli noen utkjøpte leasing biler nå på FINN, men noe dumping-salg blir det vel neppe noe av....uansett klimapolitikk?? MVH Olav
  11. lvoei

    DII

    Hei. Den forrige discoen var en mai 00 modell, og var vel 4,5 år da feilen ved radiatoren ble "oppdaget" .(det var en lang historie med skifte av slanger, ekspansjonstank, vannpumpe og div verstedbesøk til LR lokalt først!) Var visst en sveise/loddefeil mellom radiator og slangestuss helt ned på h side om jeg forsto det rett? Ikke vanskelig å få gehør for rep på recall, men mulig det at den var 4,5 år hadde noe å si for dette? Bilen går nå i Oslo, og alle verkstedpapirer ligger i kjøreboka (Meget tykk bok...) PS. Er det ingen som kjenner DII fra Voss som vi nå kjører? Skulle v
  12. lvoei

    DII

    Hei. Dette var det kona som forhandlet om, etter at hun tok med printout fra forumet om den angivelige prod.feilen på radiatorene fra 2000-2001 modell (er nok litt mer nøyaktig enn dette med batch nr mm, men det husker jeg ikke) MVH Olav
  13. lvoei

    DII

    Hei. SLS må være installert. Det er best å kjøpe en 2 seter hvor bakseter følger med, da er det oftest 5 ekstraseter, og bilen er ferdig for ettermonterig (må skru ut skillevegg mm dog) (sjekk at ikke setebelter er klippet) Radiator måtte ofte skiftes, vi fikk vår skiftet på "recall" Luftbelger går før eller siden, 80-120.000 typisk Prøv å finn en med webasto m tidsur, men vær obs på at det drar strøm! (etterlad) Kjøp skinninteriør! Deskinn/LR logo er vanskelig å få solgt igjen MVH Olav og Bente
  14. Hei. Samme her, sikringene ser hele ut, men det var jo en litt vanskelig tilgjengelig koblingsskjema for rele mm, men tusen takk for pdf filen, Refsnes! Skal bare få meg en dr. ing tittel først, så kommer jeg tilbake til løsningen MVH Olav & Bente
  15. Hei. Ingen av disse er gått, 7 ser ut t il åvære til en vifte (svart viftesymbol) 8 ser ut å være frontrute, firkantet symbol (vi har ikke instruksjonsboka) Er det noe vi ikke har tenkt på her? MVH Olav & Bente
×
×
  • Create New...