Jump to content
LRforum

Elvehundre

LRF Society
  • Content Count

    3,764
  • Joined

  • Last visited

About Elvehundre

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Halden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Halden

Recent Profile Visitors

3,079 profile views
  1. Jada. Har forstått det. Leste meg opp på nett, gjorde alt etter boka. Men ingen bremsefunksjon når sluk går ut, fri fart uten noe motstand for spolen. Er noe feil der inne, har plukket i stykker. Men mangler en liten tang for å få den helt fra hverandre. Typisk, skulle tro den var bygd på Land Rover fabrikken. H A
  2. Da æ så bilen i dag anbefalte æ grått, slik bakveggen er. Passer utmerket til bilen. Galvanisert støtfanger, ca samme farve. Litt lysere grå enn felgene. Blir helt knall. Takk for hyggelig prat, takk for henting og lagring av støtfanger. God påske.
  3. Får ikke dratt på fjellet, til hytte, snø og ski. Tenkte å kose mæ med ny fiskesnelle og stang ved sjøen her hjemme. Særlig. Har derfor til salgs ca 200 meter med Sufix Super 21 0,40 fiskesnøre i masse korte lengder og alle lengdene formet som floke. Kjøper må selv løse opp flokene. Pusler jo med mange forskjellige lunefulle kjøretøy, så tenkte at tiden var inne for å lære meg å kaste med Ambassadør-snelle. Har lest, og hørt sinnsykt mange ganger at man skal holde tommel på spole ved kast. Glemte det, skulle bare teste bremsene med å slippe ned sluken slik det sto i bruksanvisningen. Tror ikke den bremsen på min snelle fungerer slik den skal. Og æ e hjemme i egen stue enda. Skulle bare få snøre på snella og lære meg justeringene. «Går det bra, eller går det som vanlig.» ønsker alle en god påske hilsen Henry Arnfinn PS! Skal ikke gi meg enda. DS
  4. Mellom Hurdal og Lygnaseter i dag så jeg masse snø. Og folk på ski. Herlig. Får jo ikke dratt på høtta i år, første påske i mitt liv uten fjellet, snø og ski. Fikk kjørt 52 mil, forbruk 0,66 liter/mil med bensin, truffet to hyggelige LR-folk, en på Gjøvik og en i Oslo, og fikk henta deler æ hadde handlet. Kjøpte noen fiskesluker, skal prøve Ambassadør-snella æ kjøpte for noen år siden. Kan sikkert bare kaste slukene i vannet med en gang (Andreas mente æ bare kom til å slite dem bort likevel) og lage floke av snøret i stua hjemme. Så kan æ sitte på stranda og se utover sjøen og drikke kaffe. ønske dokk aill ei go påske hilsen Henry Arnfinn
  5. Bruksbil er Ikke noe spesielt spennende, er veldig glad i sedan. Så kjører en Mitsubishi Galant 2 liter bensin automat. Startet med Renault 10 for 44 år siden, har stort sett kjørt sedan siden da. Bortsett fra ca 20 år med kun Range Rover. Som oftest 4-dørs sedan, noen ganger 5-dørs dersom de så ut som sedan. Altså med knekk på bakluke slik at det ser ut som bagasjerom. En gang hadde jeg 2-dørs coupe, knall gul. Bilder finnes muligens i trådene mine. Når jeg blir rik skal jeg kjøre E-klasse. Eller Jaguar. Nå starter sommersesongen, da kjører jeg mest Honda Zoomer (50 ccm scooter). Ellers kjører jeg veteran motorsykkel, har Honda -fra 76, -81, -86 og -90. Motorstørrelse fra 250 til 750. Dessuten har jeg en NSU 250 fra -51. På bane og på lengre turer kjører jeg BMW K 1200 RS. H A
  6. Demonter. Og selg skiten rimelig til meg . ønske aill ein fin kveill hilsen Henry Arnfinn
  7. Flott. Godt jobbet. Kom akkurat fra verksted, ble en lang kveld. «Skulle bare» sjekke en ulyd på bruksbilen, og da var æ i gang. Heldigvis kaster jeg sjeldent noe, så fant noe pent brukt oppheng, to fjærer og to støtdempere osv. Godt var det, ingen deleselgere har åpent lørdag kveld. Og må ha bil mandag morgen. Egentlig skulle jeg koble tilhengerkontakt og fikse alt av ledninger til lysene bak på «Spiralis» (hybrid-LightWeight’en), men det ble 7 timer med andre ting. Men ble ikke ferdig, en side igjen H A
  8. Hei Hvilket vaskemiddel anbefales brukt når man vasker canvas? Har kjøpt impregnering, tenkte vaske vintercanvas og impregnere før jeg tar den av. Og vaske og impregnere «ut i skogen» (kua, fordi den ser ut som ei ku) -canvasen før jeg monterer denne. Ja, tenkte å vaske lavvo og enda en canvas samt impregnere disse i samme slengen. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn
  9. Flott genser.
  10. Fint bilde. Men føler trekken i nakken. Du har kanskje bakvegg eller «fume curtain»? Det har ikke jeg, så canvas er på. fin dag ønskes hilsen Henry Arnfinn
  11. Se der ja, det ordner seg. Bra. En ting som ikke er nevnt i tråden tidligere, eldre Range Rover var ikke alltid helt like og heller ikke rette. Skjelettene for karosseriplatene kunne gjerne vri seg litt ved montering til ramma for å passe til ramma. Ramma var veldig solid. Kompis beskrev dette da han løfta karosseriet med heveklosser. Når alle klosser var montert og bolter bare satt i hullene var det centimetre med luftåpning ved flere klosser. Han lurte på dette og fant ut at fabrikken bare dro slike glipper sammen med boltene og mutrene når de monterte bilene. Det «vises ikke likevel» når dører etc ble justert til å se bra ut. Da var det bare for han å skru sammen, og åpningene over heveklosser ble borte. Altså, Range Rover er lagd av Land Rover. Og de er ikke mest kjent for presisjonsarbeide. En annen kompis bestilte en 110 V8 fra England tidlig på 80-tallet. Den ble levert i Oslo. Da han kom til Trondhjæm kom han innom. Nydelig bil. Historien om tur nordover E6, i passasjersetet sto det ei eske, ved en stopp langs veien nord for Oslo åpnet han esken, der lå det masse smådeler etc, han hadde sett det manglet plastdeler på hendler osv og skulle klage på dette. Trengte ikke klage, delene som manglet var jo sendt med. «Halvfabrikat», sa han og lo, «typisk Land Rover». Han hadde LR fra før, hadde eid flere. Så jobben med å justere dører og skjermer og bakluker osv på en eldre Range Rover kan være tidkrevende. Dørene er ett lite h.......te å justere etter at man skifter hengsler f.eks.. Hengsler til RR-dører er selvfølgelig ikke like hver gang man bestiller. Det er derfor det er laget shimser i mange tykkelser til disse hengsler. En shims jeg hadde var 4-5 millimeter tykk. Du gjorde helt rett i å ta en «sjefsavgørelse» og bare sette de sammen og sveise fast. Slike avgjørelser er viktig, bruk magefølelsen. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn
  12. Du kan også justere på dørhengslene. Dersom venstre side er korrekt, så kan du måle avstandene oppe og nede på a-stolpene. Og oppgaven du har tatt på dæ er utfordrene, ettersom rammeverket var «lealøst» da du henta og frakta bilen (som æ skrev i et tidligere innlegg).
  13. Du har også en justeringsmulighet til. Ruteramme kan også justeres ut eller inn i overkant, i forhold til selve døren. Får du døren til å stemme, så «låser» du den. Deretter så løsner du noen bolter og du kan vinkle ruteramma på døren.
×
×
  • Create New...