Jump to content
LRforum

Elvehundre

LRF Society
  • Content Count

    4,088
  • Joined

  • Last visited

About Elvehundre

  • Rank
    ENTUSIAST

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Halden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Halden

Recent Profile Visitors

4,391 profile views
  1. Rammenummer kan stå andre steder også, litt avhengig av årsmodell. Hvis du ikke finner rammenummeret så gi beskjed, så skal jeg lete 10-15 år bakover i tid etter en epost fra importør med bilder der rammenummer kan stå. Lover ikke at jeg finner igjen eposten. Ellers ser jeg dere tar bort bakplate bak bremsene. Joda, det fungerer fint uten. Spesielt hvis bilen ikke brukes på vinteren. Min erfaring er mer slitte bremseklosser og mer rustne bremseskiver når bakplaten mangler, spesielt på de biler som også benyttes når været er litt vinterlig og veier er litt saltet. Jeg har derfor be
  2. Dan-Ove har annonse for ett slikt feste under «Deler selges». H A
  3. Tror at omkretsforskjellen gir utslag. Mer kraft i motoren får du ikke. Dessuten, setter man på ett diagonaldekk som 7,50-16 er vil dette suge seg mindre fast i asfalten enn ett radialdekk på 235-85R16. På min RR gikk bensinforbruket ned med 2 dl/mil da æ bytta fra seipede mt-dekk til samme dekk i samme dimensjon uten ekstra seiping. Som en sa: «hører jo at dekka dine suger sæ fast i asfalten når du kjører». 7,50R16 er derimot ett radialdekk. Men nå må vi la denne tråden omhandle spørsmålet til trådstarter. Vidar var inne på 6,00R16 (hvis de ble
  4. Joda, det var slike 80-tommere som brannbiler. Med utstyr. I Norge også. Hommelvik brannvesen hadde en slik. Med til historien: E6 gikk gjennom Hommelvik, nord for sentrum ble det bygd krabbefelt, det er ikke lov å kjøre forbi utrykningsbiler under utrykning, så med blålys og sirene i høyre felt opp bakken vokste køen bak brannbil med utstyr og mannskap og tilhenger. Hvis æ huske riktig var det vanntank på tilhengeren. Opplevde aldri å se dette selv, men har det fra sikre kilder. Bilen har æ sett, den ble kjøpt av en ung mann ca midt på 80-tallet, plukket ned (
  5. Nei, bilen vil ikke få mere motorkraft ved å bruke 7,50-16-dekk. Fordi dekk har ikke noe med kraft i motoren å gjøre. Dog, dimensjon på dekk og spesielt diameter, eller radius eller omkrets som enkelte på forumet helt sikkert skal klage på når de leser dette, på hjulene vil ved endring påvirke den viste hastighet på speedometer og endring i diameter/omkrets/radius vil endre kraft til framdrift fra motoren sammen med drivverket. Det er derfor utveksling i aksler endres dersom man monterer dekk med annen dimensjon. I noen tilfeller endres også utveksling i girkasser.
  6. Disse akslene fra 72-modellen er fremdeles til salgs. Foraksel er godt brukt og har plukket noen deler fra denne, bakaksel har ligget innerst i garasjen i ca 26 år og er "perfekt". I tillegg har jeg følgende liggende: 1 stk bakakselhylse fra ca 1972-78 En RR-foraksel og en RR-bakaksel som er sveiset om og passer dermed rett på bladfjæret Seriebil. Da blir det Seriebil med litt økt sporvidde og skivebremser. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn
  7. Dører fremdeles til salgs. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn
  8. Fremdeles til salgs. Forsøker å rydde. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn
  9. Kjøper de for kr 500,- pr felg dersom ikke noen andre var før meg. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn
  10. Hva tenker du på med ventilinnsatsene? Den lille dingsen inne i ventilen. Hvis grei pris kjøper æ de 3 du har. ønske aill ein fin kveill hilsen Henry Arnfinn
  11. 205x16 / 7.50x16 (er vist universaldimensjon for disse dekkdimensjonene) Hvis noen har 4 gode slanger de skal selge er jeg interessert. Hvis noen vet om firma som selger rimelige slanger er dette også interessant. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn
  12. Hei Har ett tak liggende i Bergen som jeg selger. Kjøpt fordi jeg trengte mekanismen som holder bakluken oppe i åpen stilling. Derfor følger dette ikke med. Hengsler for bakluken følger med. Selger ikke kun øvre bakluke (cat flap). Selger en «pakke» med tak, sidevegger og øvre bakluke inkl. hengsler. Og uten overnevnte mekanisme, som en mann med fremskreden «lett asbergers» synes han absolutt måtte ha når han fant ut at det var «bra-å-ha-greier». Taket, sidevegger og øvre bakluke bærer preg av alder, lang tids bruk og deretter lagring.
  13. Delvis satt sammen, så det er en "delebil". Aksler og girkasse står på rammen, har montert ratt og styresnekker. Karosseri er "hengt" på bilen. Ramme er bra. Parabolfjærer. Papirer er OK. Bremser ikke montert. Følger med "alt" av deler, bortsett fra riktige seter. Kan leveres med enten 3-lagret 2,25 bensinmotor i deler, eller med 2 liters S1-motor i deler. Evt med begge motorer. Står for tiden på "verkstedhjul", men 4 (5) originale S1-felger medfølger. Gjenstår masse arbeide. Bilen står i Halden. Send PM hvis
  14. Hei Marius Jeg legger svar her på forumet fordi det er enklere å finne igjen trådene her. Min erfaring med FB er at det blir noe "likes" og svar med "litt ymse innhold". Her på forumet kan man følge en tråd (topic), det er lett å lese tilbake i tråder og det er ofte bedre, og også kanskje mer korrekte, tips som kommer på forumet. Synd man har begynt å slite med bildene. Jeg har sletta flere av prosjekttrådene mine ettersom bilder ble borte. Mye av informasjonen blir jo borte når bildene forsvinner. Nå har jeg bare igjen "Henry's Garage"-tråden, men der også
  15. Sendte deg svar om dette tidligere i tråden din Marius. H A Får du lest det nå?
×
×
  • Create New...