Jump to content
LRforum

eliassen

Members
  • Content Count

    390
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About eliassen

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Siggerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Siggerud

Recent Profile Visitors

766 profile views
  1. Kjører med neste tom henger nedover og god plass. Send PM hvis det er noen som har behov
  2. Det går stadig litt fremover, litt og litt men ikke hver dag. Girkasse er montert, men sleit litt å få de boltene jeg kjøpte fra Steve Parker for å feste Clutchuset til motoren til å passe. Hodene synes jeg var litt store.... men med nok fresing så gikk det. Har også fått vannpolert turbohuset og oljepumpa hos en på Rakkestad (Vannpolering Øst), som resten av aluen. Har ikke tatt toppen, men tenker jeg tar den til vinteren når jeg har fått prøvestartet motoren. FIkk også satt på ny Kina turbo (så får vi se hvor lenge den varer), nye slanger til turboen og hydraulikk slanger
  3. Har manifold og bend fra en 2,5td hvis det kan passe?
  4. Skal monter sammen igjen motor og flywheelhousing. Har kjøpt ny pakning, som er av ny type (hel pakning som dekker hele i lys grå), men ser at det er litt motstridene erfaring på bruk av pakning vs silikon. Er det noen som har erfaring eller formening om hva som er best?
  5. Synes det har vært litt kaldt i bilen i det siste, men ikke kjørt så langt så har ikke reagert på det. Men i dag oppover Hallingdal der gradestokken krøp nedover mot -20 ble det kjølig... Passasjeren var varm og god, jeg som satt i command position derimot måtte ha på varme i ratt og ræv samtidig som jeg fikk kald blåst i ansiktet. vil tippe at det var en 10 graders forskjell på lufta på passasjer og fører Så er det noen som har erfaring med manglende varme på på førersiden? Noen tips? Ser at noen skriver spjell mens andre sier register....
  6. Har 4 stk av den typen på bilde liggende
  7. Har endel deler som jeg ikke trenger og de selges, byttes osv om noen trenger, alt er fra en J19, 2,5 TD motor - Dyser med ledning, ukjent tilstand men motoren gikk når den ble tatt ut - diesel pumpe - servopumpe - servo, ukjent tilstand, men fungerte - Manifold og turbo - vannpumpe, ble byttet og har gått ca 10000 km - svinghjul - bakplate for å feste LT77 girkasse på motor - Bakre diff fra en disco1, MY92
  8. @pirmin er du fortsatt intr. i braketten? I tilfelle send meg en PM
  9. Hmm, ingen dum ide. Ser ut som betydelig lettere deletilgang på 300tdi deler. Men ser ut som det letteste er å kjøpe hele sulamitten ERR4802. Ligger mye på ebay,, https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_nkw=ERR4802&_sacat=0&_sop=15. Noen som har prøvd kina turboer? I hvertfall ganske mye billigere....
  10. Har pønsket endel på hvordan det er plass til turbo, eksos, clutch slave og styring på den lille plassen som er....Er det noen som kan betrygge meg på at dette går? Sitter å vurderer å kjøpe en defender 200tdi manifold for å få flyttet det av veien. Men trenger jeg i tilfelle kun manifold + nye slanger eller må jeg også bytte turbo? Noen som kan hjelpe eller har tips, bilder osv
  11. Den har jeg nok liggende. Skal sjekke i garasjen i kveld, sender deg PM
  12. Sorry, men den gikk på fyllinga i juli, da det var laber respons på den. Men har plukket av endel deler. Ikke alt men noe er det.
×
×
  • Create New...