Jump to content
LRforum

eliassen

Members
  • Content Count

    374
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About eliassen

  • Rank
    Entusiast

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Siggerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Siggerud

Recent Profile Visitors

598 profile views
  1. Synes det har vært litt kaldt i bilen i det siste, men ikke kjørt så langt så har ikke reagert på det. Men i dag oppover Hallingdal der gradestokken krøp nedover mot -20 ble det kjølig... Passasjeren var varm og god, jeg som satt i command position derimot måtte ha på varme i ratt og ræv samtidig som jeg fikk kald blåst i ansiktet. vil tippe at det var en 10 graders forskjell på lufta på passasjer og fører Så er det noen som har erfaring med manglende varme på på førersiden? Noen tips? Ser at noen skriver spjell mens andre sier register....
  2. Har 4 stk av den typen på bilde liggende
  3. Har endel deler som jeg ikke trenger og de selges, byttes osv om noen trenger, alt er fra en J19, 2,5 TD motor - Dyser med ledning, ukjent tilstand men motoren gikk når den ble tatt ut - diesel pumpe - servopumpe - servo, ukjent tilstand, men fungerte - Manifold og turbo - vannpumpe, ble byttet og har gått ca 10000 km - svinghjul - bakplate for å feste LT77 girkasse på motor - Bakre diff fra en disco1, MY92
  4. @pirmin er du fortsatt intr. i braketten? I tilfelle send meg en PM
  5. Hmm, ingen dum ide. Ser ut som betydelig lettere deletilgang på 300tdi deler. Men ser ut som det letteste er å kjøpe hele sulamitten ERR4802. Ligger mye på ebay,, https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_nkw=ERR4802&_sacat=0&_sop=15. Noen som har prøvd kina turboer? I hvertfall ganske mye billigere....
  6. Har pønsket endel på hvordan det er plass til turbo, eksos, clutch slave og styring på den lille plassen som er....Er det noen som kan betrygge meg på at dette går? Sitter å vurderer å kjøpe en defender 200tdi manifold for å få flyttet det av veien. Men trenger jeg i tilfelle kun manifold + nye slanger eller må jeg også bytte turbo? Noen som kan hjelpe eller har tips, bilder osv
  7. Den har jeg nok liggende. Skal sjekke i garasjen i kveld, sender deg PM
  8. Sorry, men den gikk på fyllinga i juli, da det var laber respons på den. Men har plukket av endel deler. Ikke alt men noe er det.
  9. Svinghjul som sto i den gamle 2,5TDen min. Den passer i hvert fall til 200TDI og tror også det er det samme på NAD. Ukjent om den passer på 300TDI? Helt og uten skader som jeg kan se. Selges for det noen er villig til å gi, evt så er jeg åpen for bytte forslag i defender deler:-) Selges for det noen er villig til å gi ellers så tar jeg imot bytte forslag på deler til defender
  10. Hei, noen som har en Defender Workshop manual som dekker 200TDI å selge? Litt lei av å tråle youtube og nett hver gang jeg skal i garasjen:-)
  11. Har noen girkasser til overs som legges ut. 1 stk LT230 fra Oneten så lav utveksling, ca 230´km fungerte helt fint frem til jeg tok den ut. Men pakninger må nok gåes over 1 stk LT7 fra en Disco1, gått 200´km ukjent stand, men i følge tidligere eier var den ok når den ble parkert. 1 stk bakre diff med stikkakslinger fra Disco1 (virker tight og fin) Pris vet ikke, men kom med fornuftig bud eller bytte forslag:-) LT77 kassa går nok på fyllinga etter deleplukking hvis ingen er interessert. LT230 - girkassenr LT77
  12. Har i dag prøvd meg på "jesus mutteren" men har ikke klart å få den løs..... Uten korrekt verktøy trøbler jeg litt med å få den av.....Har lest endel her inne/youtube ++ men ser ut som om jeg må lage meg noe verktøy. Evt hvis noen har å låne bort til mot betaling eller vil selge er jeg interessert. Tenkte jeg skulle få byttet registerreim før jeg satte på girkasse.
  13. Det går sakt men sikkert fremover. Nye støtdempertåtn er montert og motorfester er sandblåst, behandlet med Zinga og påmontert Neste steg var da å løfte inn "ny" motoren. Fantastisk følelse når den kom på plass
×
×
  • Create New...