Gå til innhold
LRforum

eliassen

Medlemmer
  • Innlegg

    408
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Siggerud

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Siggerud

Nylige profilbesøk

1 549 profilvisninger

eliassen sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Jepp, bestilte den sammen med en haug med andre deler
  2. Jeg bestilte min galvaniserte torpedovegg fra Shielder, som mange nevner så er ikke passformen perfekt... min skulle være til en 2,5td, men ser at den nok er nærmere en TD5 i forhold til en del ting, eks. vindusspylere, innfestinger til skjermer, varmeapparat osv. Så litt fikling blir det En må også være nøye på bestilling av deler slik at en får det som passer... Men min virker ikke vridd slik jeg kan se, men nå er ikke jeg ferdig med montering så det kan dukke opp mer.
  3. Da ble det karosseri lim og popnagler, takk for råd og hjelp. Godt imponert over YRM delene, det presist laget og ikke mer overlapp enn det var tidligere
  4. Skal jeg kappe ut eller bare lime oppå? og tar imot tips på lim hvis noen har noen
  5. Må bytte delene som er fremst på bak kassa. (fremre del av hjulbuer og fram kant. De er eiret i stykker, har kjøpt nye fra YRM. Men jeg er usikker på fremgangsmåte..å her trenger jeg tips Hjulbuer - jeg tenkte på å få kappet det ut og sveiset inn nye, men det er jo tynne greier 1,8mm. Fram kant - den var sveiset og poppet med stål nagler. Hva er beste måte her?
  6. Takker for alle tips og bidrag men jeg har nå gitt opp og byttet den inn. Så da får jeg nok heller ikke info om hva som er feil. Fremover blir fokuset på OneTen som jeg har stående.
  7. Oppdatering og fortsatt behov for hjelp til forslag på hvor jeg skal begynne: Byttet til nye høydesensorer og det fikset sagging men..... Jeg får fortsatt følgende feilmelding men en gang jeg kommer over 60kmt - U0132-00 Lost communication with ride level control module -U0132-68 Invalid data sent from ride level control module Kan åpne og styre alle ventiler ++ så jeg og verkstedet er i villrede. Er det noen som har vært borti denne og funnet feilen?
  8. Nå har jeg altså kjørt endel med infoskjermen på. Ser da tydelig ut som det er skjevt, men får da ikke opp feilen…. sender på et annet verksted i morgen og håper de klarer å fikse det. Skal oppdatere med resultat i etterkant
  9. Nei, ingen andre varsler en trekant og deretter feilkoder på feil på artikulasjon og gjerne en eller flere høydesensorer. Ja enig at det kunne hvert feil på en av de nye også men verkstedet prøvde noen andre de hadde på lager uten at den ble noe friskere og forsto at de også testet for kabel brudd. men her er det flere ting jeg må verifisere at de har utført. Så er det som sagt litt vanskelig å teste når den kommer av og til ofte og så kan det gå 1 time til neste gang. Jeg skjønner ikke… Men skal teste tipset om å gå inn på inforskjerm neste gang. Takk
  10. Noen som kan bistå litt og peke meg i en retning? Disco4 HSE, MY2013 Etter bytte av dekk før jul fikk jeg en feil på luftfjæringen. Feil høyde, den er konstant lavere på høyre bakhjul, ca 5-7 cm uavhengig om den er i normal eller terrengmodus. Har byttet høydesensorer bak (foran ble byttet i mai), sjekket motstander på styringsstrøm, sjekket kompressor, tank og test byttet ECU, test byttet andre høyde sensorer. Feil søking er gjort på verksted, med LR diagnoseverktøy men de klarer ikke å finne feilen. (batteri er under 1 år og i toppform) Nå får jeg feil på fjæring ofte, 1-2 ganger per 10-15 min. Og litt slitsomt å kjøre med en hånd på feilkodeleser. Skal ha den inn på verksted igjen neste uke, men usikker på om de finner noe mer eller blir noe klokere. Men kanskje noen her har hvert borti tilsvarende feil før?
  11. I går gikk jeg på med stort mot og byttet de to heater blend stepper motorene på venstre side. Måtte demontere hele dashboardet for å komme til å få byttet, og selv da burde jeg hatt noen ledd til på armene mine... Er ikke bygd for at ting skal ryke. Men etter dette har jeg fått problemer med at bilen ikke finner nøkkelen når jeg skal starte...Den finner den etter 2-3 min hvis den ligger i myntholder/askebegeret (for oss som husker at det egentlig er det) Har prøvd å toppe opp batteriet, koble av strøm og ta ut sikring nr 17 i en times tid - uten resultat. Så da lurer jeg om det er noen som vet hvor de sensorene er eller antenne ledningen går? Kan jeg ha koblet noe feil eller ikke koblet noe i dashboardet når jeg monterte sammen igjen? Kan jeg ha kommet bort i noe under rattet når jeg prøvde å vinkle armene i umulig vinkel? Eller må jeg bare få den inn på oppdatering i forhold til nye stepper motorer osv og da fikser det seg selv?
  12. Skal ha det samme åpningstrykket, men noen grader forskjell i spray mønster. Etter å ha lest en del forum i UK og US så er det flere som har gjort det og ikke har merket noe forskjell. Men kjenner jeg er på tynn grunn, uansett verd å prøve da det koster 20GBP per 300TDI dyse spiss og 250GBP per 200TDI dyse. Hvis det ikke fungere så vet jeg det. Skal heller rapportere her på erfaring osv. Men etter rens osv av dyse hylser blir det jo bart metal, kommer vel til å ruste men engang de settes på toppen. Hva bør jeg gjøre der? Kan vel ikke lakkere de eller på noen annen måte ha noe på de? Tenkte litt på blånering? Noen som kjenner til det
  13. Jeg bestilte nye dyse spisser fra LR parts,. En får ikke tak i 200tdi, så gikk for 300tdi. Etter mye tråling på nett og diverse forum så har flere gjort det uten problemer.
  14. Siden jeg handlet inn en ultralydvasker var der bare å sette i gang med rens av dyser. så ganske fæle ut, mye koks, olje og rust. Var nok ikke beste versjon av renser jeg kjøpte meg, men etter lang nok tid løsnet det meste. Måtte deretter ta en runde med polering for å av rust. Nå er det bare å vente på nye spisser of deretter få de testet. Hvordan bør jeg oppbevare de mens jeg venter på å ferdigstille og montere? Bør jeg legge de i et kar med diesel/bensin eller noe annet?
  15. Ja det er spørsmålet, hvilke motorer er på førersiden på en LHD
×
×
  • Opprett ny...