-
Innlegg
575 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
AIM
Gies ut på request!
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Skjetten
-
Interests
Offroad kjøring, turer, fiske m.m.
Previous Fields
-
Location / Bosted
Skjetten
Nylige profilbesøk
970 profilvisninger
Eirik_Nielsen sine prestasjoner
Entusiast (5/7)
-
Noen som har noe slikt liggende ? Er vel samme som brukes på RRC. Fikk byttet servopumpa i dag men styresnekka lekker.
-
Quick one. Har ikke utstyr til å ta ut original spilleren for å sjekke kontaktene som sitter der. Tenkte å bytte den ut til en DaB+ og Blåtann spiller. (Mest blåtann egentlig så en kan streame fra mobil) Noen som har noe tips på radio og ledningsett som passer i eksisterende plugger?
-
Eirik_Nielsen begynte å følge Stig-RRune
-
Eirik_Nielsen begynte å følge Elvehundre
-
Eirik_Nielsen begynte å følge KethilF
-
Ja det var ikke langt unna, skulle muligens avventa en times tid å se sett om det hadde gått bedre. Men gleder meg til neste runde med eller uten kjetting
-
he he he. Hadde akkurat samme opplevelsen 45 min før deg på samme sted. Ble en tur på Thansen Strømen og handlet inn 2 sett til bilen. Så da har jeg i det minste NOE som biter nestegang.
-
Eirik_Nielsen endret sitt profilbilde
-
Steering guard, Diff Guard, Servo pumpe til Discovery 1 - 300 TDI - 1998
Eirik_Nielsen publiserte et emne i Kjøpes
Noen som har dette til salg? Listen på ønskede deler er jo lang og det blir varmere i været. Da kan det jo være greit å få på plass litt delere. Ser også etter: Snorkel MUD dekk ca 265/75/16. (Litt usikker enda på hva som passer) Støtfanger med vinsj. -
Valget falt på D1 av den grunnen. Samt likheter med RRC som en jo lå under både her og der Men mest av alt så gikk savnet etter turer og folket som ferdes på disse sider. Spørsmål vil det nok bli litt av samt shopping av deler / utstyr.
-
Eirik_Nielsen begynte å følge fRRode
-
Da var det ny LR i bilparken til STOR glede. Det ble en Disco denne gangen etter XMil Serie 3 og RRC. Bilen har hatt litt historie på forumet fra tidligere av men nå skal fortellinger fortsette hos meg.
-
Eirik_Nielsen begynte å følge Tore Kjernmoen
-
Wow, har vært lenge borte skjønner jeg. Vil takke Arild og Gaute for all god service og hjelp opp gjennom årene. Og selvsagt god bedring Gaute....
-
Tore Kjernmoen begynte å følge Eirik_Nielsen
-
Frode Haaland begynte å følge Eirik_Nielsen
-
Eirik_Nielsen begynte å følge Frode Haaland
-
gautes begynte å følge Eirik_Nielsen
-
Eirik_Nielsen begynte å følge gautes
-
Nå er det drøye 4 år siden bilen ble solgt og savnet blir bare større og større etter en "riktig" bil igjen. Har sett gjennom film på film fra min tid på Rena, GP og Lampeland osv nå og tror det snart er på tide men et nytt RR prosjekt. Så jeg håper jeg snart kan still på treff/samlinger osv .... Mvh Eirik
-
RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI
Eirik_Nielsen svarte på Eirik_Nielsen sitt emne i Kjøpes / Selges / Byttes
og da var bilen SOLGT -
RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI
Eirik_Nielsen svarte på Eirik_Nielsen sitt emne i Kjøpes / Selges / Byttes
Blir et siste forsøk på salg i morgen hos Gaute, se: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=25481 Er vel der fra ca 18 til 19 eller så.... Blir den ikke sogt da så blir den kappet opp og bygget om til skogsbil. Noe gøy må en jo ha med den.... -
RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI
Eirik_Nielsen svarte på Eirik_Nielsen sitt emne i Kjøpes / Selges / Byttes
Ramma er vel ikke så ille, det er verre med kanaler osv. Skal se om jeg kan få ut noen bilder senere i dag/kveld. -
RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI
Eirik_Nielsen svarte på Eirik_Nielsen sitt emne i Kjøpes / Selges / Byttes
Selger det samlet eller så blir det satt bort i påvente på mer fritid til å fikse på den. -
RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI
Eirik_Nielsen svarte på Eirik_Nielsen sitt emne i Kjøpes / Selges / Byttes
Bilder av bilen som den står her nå. Her bør en nok på med litt stålplast! Alle deler til døren følger med, også nytt trekk m.m. http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7285.jpg Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7286.jpg Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7293.jpg BFG dekkene Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7294.jpg Kjettingen... Bilde: http://www.eiriknett.com/salgRR/IMG_7295.jpg Nytt interiør trekk til bilen. (plater til dører osv følgger med.. Ønskes andre bilder så si i fra. -
RRC 81 mod med 3,5 V8 EFI
Eirik_Nielsen svarte på Eirik_Nielsen sitt emne i Kjøpes / Selges / Byttes
Se der ja. Historie er gøy det. Fikk denne fra en på forumet. (Håper det var OK at jeg legger det ut) Gammelbilen min jo!! Morsomt å se at den fortsatt holder koken. Det er en 1989 motor som ble satt inn i 1996. Den var da "nullstilt" med nye lager i veiv og kam, ventilløftere, stempelringer og oljepumpe. Syliderene ble honet og toppene overhalt. Den gikk da UTROLIG godt, kanskje bedre enn 3.9'eren jeg har i dag. Gearkassene ble satt inn året etter underverkstedopphold hos Mercia 4x4 nær Birmingham. De byttet bensitank i samme slengen, og den ser jeg at du har byttet igjen. LT77'en var da overhalt, og funket veldig bra. Et lite bakgårdsverksed, tviler på at de eksistere i dag, da eieren, Ken Whitehouse må være pensjonist nå. Bilen ble solgt ny i Tyskland, og ble importert til Norge i 1985. Ombygget fra varebil i 1995, 10 år etter importdato. Det var bare å demonter bakvegg og sette baksetet rett på festene. Jeg eide bilen i perioden 1995 - 2003. Solgt fra meg for 50.000. Jeg gleder meg til å se bildene du skal legge ut. I tillegg nevnes ny lakk i 1998, unntatt bakluka. Da fikset jeg en forisikringsskade ved å bytte venstre framskjerm og støtfanger. Byttet også høyre innerskjerm foran grunnet rust. Vindusspyler-anlegget er fra en nyere RR (ca 1989), montert av meg. Ved tomkjøring av bensintanken må du lufte på returledningen helt nede ved tanken, under bilen. Ellers blir du aldri kvitt luftlommen i fuel rail. Dette erfarte jeg i -25 nær Kiruna i Nord Sverige. Lakk-koden står på min hjemelagde aluminiums merkeplate på innsiden av motorrommet. Det er en grønnfarge fra Nissan. Takluka lakk alltid, men hos meg bodde bilen i garasje. ECU har problemer med sprukne loddinger, noe som fremstår som tenningsfusk. Du kan se det ved at plombering på boksen er fjernet. Den kan åpnes med fire skruer. Hvis problem, tar du den med til et elektronikkverksed og ber de om å friske opp alle loddinger. Eller bytt hele greia, det er jo ikke rare kostnaden fra England. Skyter inn: Tom på bensin, ta av øverste bensinslangen på forkammeret. Ta av luftfilter. Sett tenningen på. forsiktig åpne opp spjellet i lufttrykk måleren. Bensinpumpen starter da. Ganske rast vil du få bensin ut av slangen. Sett på slangen og luftfilter og start så bilen. Kongsvinger 2005 -10