Gå til innhold

Jørn S

LRF Society
  • Innlegg

    328
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Son

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Son

Nylige profilbesøk

1 297 profilvisninger

Jørn S sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (5/7)

  1. Ja, var det ikke til og med dette forumet som fant opp begrepet snaromvei?
  2. Henger med svingbar fremre aksling er slep, vel? Mens tralle er en henger med alle hjulene midt på eller bak. Såvidt jeg vet. Men jeg tar jo stadig feil...
  3. Gammel tråd blir som ny. Hva var feilen her, Neverluren? Har det samme på min nå, og det er kun et streikende tredje bremselys som står mellom meg og EU-godkjent. Edit: Er det evt noen andre som har vært borti at tredje bremselys ikke virker? Det heller ikke kommer bremslys-strøm til kontakten nede t.h. på bakruta, så da er det lite hjelp i hacken med ledning langs pakninga rundt til pæresokkelen. Tyder på at ledningsbrudd et sted. Da må det feilsøkes. Det kunne være greit å høre om hvor andre har hatt brudd, da feilsøking utendørs i -6 er småkjølig
  4. Produksjon av kondensvann vet jeg ikke noe om. Men gassnivået har stor betydning for kjøleeffekten. Jeg hadde "passe" god kjøling på min bil, og en lukt jeg trodde kom fra AC-en. Kjørte til et lite AC-firma, som i utgangspunktet bare skulle gjøre en rens av ventilasjonssystemet. Pga en misforståelse satte de i gang med en en service på AC-en, og det viste seg at gassnivået var langt under normalt (jeg tror teknikeren antydet halvparten). Det ble fylt opp og kjøleeffekten ble etter det veldig mye sterkere.
  5. Sender videre et transportønske fra en kar på Padleforumet, som trenger å få fraktet en kajakk fra Trondheim til Oslo eller Kragerø ila august. Fri bruk av en NDK Explorer (kajakkverdenens svar på offroad-rigget Defender) inngår i oppgjør.
  6. Jeg legger Noverox ruststopp (link til pdf-dokument) på områder med synlig rust. Stoffet reagerer med rust, og danner et beskyttende lag som kan lakkeres. I mangel på muligheter for sandblåsing, utskifting og andre hel-permanente løsninger har det funket godt for meg. Herdet overflate er ikke tett, og eksponerte flater må beskyttes av lakk eller noe. Har brukt det på lakkerte flater (på 130 vi hadde før). På 07 Pumaen vi kjøpte sist høst har jeg foreløpig bare brukt det en del steder på understellet før oljebehandling hos Funderud. Jeg ble tipset om stoffet av en isolatør som berger halvt ihjelrustede kjøleanlegg med det.
  7. Sånn sirkus slik ser den drop-plate-n ut som jeg tok av min bil. Ikke justerbar løsning som den Gaute og Sjur snakker om, men en platestubb som gjør at kula kan festes et drøyt hull lenger ned. NB: På dette bildet rappet på nettet ser det ut som den forlenger i meste laget, og lager mye krefter på de øverste boltene.
  8. Jeg har en sånn drop-plate liggende, som jeg plukket av hengerfestet på min fordi jeg ikke har behov for å ha kula så lavt. Vet ikke hva det heter, men jeg kan ta et bilde av den (eller ta den med i bilen på jobb en dag, hvis du er i Oslo)
  9. De er nye Puma-seter. Dvs ikke nedsittet, slitt eller hullete. Min rygg er helt enig med din. Derfor gikk jeg for disse heller enn f.eks Diamond XS Elite som jeg leste meg til skulle være kortere i ryggen. Hvor forskjellige setene er mellom Puma og pre-Puma skal jeg være forsiktig med å uttale meg om, men ryggen min var betydelig mer fornøyd med denne siste turen fra Venabygdsfjellet enn den forrige (som gikk i nokså nedsittede TD5-seter i en 130). Om de her helt identiske med originale Puma-seter rett fra produksjonslinja skal jeg la være usagt, men jeg verken ser eller kjenner forskjell på sittepute eller rygg. Varmesystemet var annerledes, utstyrt med kontakter og (2-trinns)brytere til en bil uten varmeseter. Her måtte det litt tenking og kontaktomkobling til for å koble dem til bilens (1-trinns) setevarmeopplegg.
  10. For paret. Da jeg kjøpte tok de GBP 95 for frakt. Ble sendt i to kolli, ett kolli pr sete.
  11. Jeg har kjøpt disse. Både kjøpsprosess, levering og montering gikk problemfritt. Testet så sent som i går, på 30 mil fra Venabygdsfjellet til Son. "Gode seter", sa kona. Fikk solgt bilens originale seter for noen kroner til en hyggelig med-forumist. Samme leverandør har også en haug andre setealternativer.
  12. Denne bilen har vært hos samme eier i Son lenge (mer enn et par år), så det er ikke bilen Lafterolf henviser til.
  13. Ok, takk. Da er det jo ikke så rart at de er vanskelige å få av
  14. Hvilken dimensjon pipe/hylse trenger man til hjulbolter (alufelger) og de pyntekoppene utenpå hjulboltene som er så forbasket vanskelige å få av?
  15. 1. Gratulerer med oppgraderingen. 2. Kult bilde. Den snaue dybdeskarpheten gjør at det ser litt lekebil-aktig ut, som noe fra et tablå på dukkehus-størrelse
×
×
  • Opprett ny...