-
Innlegg
4 610 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
MSN
Go-carter@hotmail.com
-
Website URL
http://home.no.net/nhjh/landrover_dagbok.htm
-
ICQ
0
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Skedsmokorset
-
Interests
Go-cart<br />Motorsport<br />Skole
Previous Fields
-
Location / Bosted
Skedsmo
Nylige profilbesøk
2 370 profilvisninger
anthen sine prestasjoner
ENTUSIAST (7/7)
-
Worst case så er det litt plass på Fetsund og
-
Prøv å kjøp på tvangssalg, da skal du få se interessante budregler...
-
Kurs 32A til elbil - dumt? 50A overbelastningsvern
anthen svarte på Truls Vikin sitt emne i Åpen Post
Litt på kanten av lovverket, og absolutt ikke noe man bør gjøre for å spare en tusenlapp eller to, men du -kan- dra en 32A kurs ut til garasjen, og så montere opp en byggsentral selv der ute i ettertid. Den er plug and play Da får du noen 16A kurser med vanlig schuko-støpsel. -
Kurs 32A til elbil - dumt? 50A overbelastningsvern
anthen svarte på Truls Vikin sitt emne i Åpen Post
Trenger du 16a støpsel i garasjen? Underfordeling i garasjen fordyrer og gjør ting vanskeligere, jeg hadde bare kjørt én kurs ut til garasjen på 32A med tilhørende støpsel. Ved å montere ladeboks med ferdig jordfeilsbryter type B kan du også sløyfe den. PS: Vi har ikke fått lagt opp ny kurs enda, og lader på 10A 3-fas. Så tregt at det er til å gråte av, når samboer må være klar til å dra ut på brøyting eller strøing når som helst... Gleder meg til å få lagt opp "nok" strøm. -
Tror det kommer an på. Vi bytta inn vår 2009 BMW X6 for en måned siden, og innbytte var høyere enn samtlige bud jeg fikk på finn. Og det var ikke hos merkeforhandler en gang.
-
Det går visst veldig kjapt direkte fra DJI, med DHL. Kun dager. Utenfor mitt budsjett, dessverre
-
Generisk nøkkel på alle sammen, kan fås hos låsesmed eller elbilforeningen. De nye har RFID/radiobrikke
-
Kurs 32A til elbil - dumt? 50A overbelastningsvern
anthen svarte på Truls Vikin sitt emne i Åpen Post
Jeg vet ikke om du har fått spesifisert tilbudet, men som sagt så ligger vår installasjon an til å bli 12.000. 6000,- for ladestasjon med B-vern 6500,- for ny trefassikring, nytt skap til denne(fullt sikringsskap) samt 6 meter kabel til kontakt utendørs. Lønner seg å høre rundt -
Kurs 32A til elbil - dumt? 50A overbelastningsvern
anthen svarte på Truls Vikin sitt emne i Åpen Post
Hva skal elektriker ha? -
Heller motsatt: https://twitter.com/politietoslo/status/820703859194662912 Dessuten har også Statens Vegvesen fått myndighet til å bøtelegge.
-
Kurs 32A til elbil - dumt? 50A overbelastningsvern
anthen svarte på Truls Vikin sitt emne i Åpen Post
Kort fortalt: sett opp 3-FAS 230v og kjøp boks med integrert jordvern type B. Kirkebø sin boks har vi kjøpt. Du får ikke mer enn 7400 watt, men kommer noen med Tesla innom får de dra 8300(trefas lader på dem). PS: ikke prøv å spar penger ved å Evt montere billig type a eller c jordvern i skapet, den vil gå hvis du lader elbil på den. Vår installasjon kommer på ca 10'. -
Så du er uenig i at 100liter vann på 50 grader er et større energilager enn en panelovn? PS: psykisk vil et vamt gulv tillate en lavere romtemperatur, men vi mennesker vil fortsatt føle at det er like varmt. Ergo bør det uansett velges gulvvarme.
- 90 svar
-
- Byggtørker
- vifteovn
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Har fulgt litt med på denne diskusjonen, og er litt enig med RagnaRn. 2 kW 100l vvb + vann i sløyfe som alt er varmet opp til 20-60 grader vil unektelig ikke gi noe mer varme -konstant- enn en 2kw panelovn, etc. Derimot, har han en "stor" buffer med vann som allerede er varmet opp, og når det i løpet av et døgn kan pendle mellom +10 og -10 så ser jeg for meg at en slik akkumulatortank (i en tett, isolert garasje) gjør at temperaturen inne blir mer jevn, og ikke like sårbar for konjuktuer i været. En bonus er at garasjegulvet også vil være akkumulert varme, som på langt nær blir like godt oppvarmet av luftvarme.
- 90 svar
-
- Byggtørker
- vifteovn
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Hva da? Det er ikke ulovlig. http://www.dinside.no/motor/naf-kjorer-du-uten-baklys/61221043 EU-direktivet anno 2008 overstyrer vår utdaterte kjøretøyforskrift. Ergo er det kanskje dumt, men det er ikke ulovlig. Det er det å blende andre med fjernlys...
-
Trist å høre at det fortsatt finnes så uvitende elbileiere. Fravær av hovedlys gir en økt rekkevidde på ca. 2-300 meter gitt at man kjører en tur på 150-200km. På thinken min drar de iallefall ca. 100watt, og det er ganske ubetydelig når fremdrift i 80km/t drar 10.000 watt På en annen side har mange nye elbiler kjørelysautomatikk tilsvarende andre nye biler som legger opp til at markeringslys brukes foran, og baklys brukes ikke i det hele tatt - så lenge det er lyst ute vel og merke.