Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

robl

LRF Society
  • Innholdsteller

    1 681
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om robl

  • Rang
    LR forbruker kunde..

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

168 profilvisninger
  1. robl

    Land rover roadster

    Bensinstasjonen ville vel vært overlykkelig.
  2. robl

    Artikkel i Broom om RRS

    problemet er vel regjeringens satsing på "mijløbiler" så alle som hadde en RRS har alt kjøpt seg Tesla. pga mengdene tesla på veiene dermed raser prisen på gamle luksusbiler som blir for dyre å vedlikeholde og kjøre i forhold til andre løsning.
  3. robl

    Hilseplikt - sjokket har ikke gitt seg

    ytterst få D3 D4 RRS som hilser i oslo gitt. enda færre freelandere.
  4. robl

    Land rover roadster

    Hadde vært litt spenstig å beholde sjablonger for eksosen så den ser lik ut men fylle den med batterier og konvertere den til EL motor, den hadde sneket seg innpå enhver Tesla da..
  5. robl

    Solgt Defender og klar for serie...

    Du kan jo søke på Lightweight 88 også..
  6. robl

    Motorbytte Freelander 1,8b 2005

    Bare motoren? Det er en kjip bolt i bakkant mot girkassa du må bruke 18m pipe ett ledd og en forlenger på. og du må ta av reimhjulet for å få motoren opp. når du setter den inn igjen så er det en blekkplate i bakkant på girkassa du kan fjerne. min krølla seg og måtte hamres til side da jeg fant det ut .
  7. Kan ikke huske at det er noe der, siden det er en membran inni den klokka, som bare skal presse på armen som stikker ut av bremsemastern for "bremsehjelp" om du føler det er hardt å bremse, så er ett tips å gire ned en bakke så du får høyt trykk på motor brems, det kan hjelpe til å løsne på membran, som har en tendens til å sette seg om bilen står veldig lenge.
  8. robl

    Har jeg glemt noe?

    Biltemas Lufte flaske virker gull, flaske med slange med ventil på.pumpe til det bare er bremseveske i slangen. bare pass på at det er nok veske i tanken:D
  9. Det fantes vel ikke Defendere eller 110 før flere år etter 74. men som han sier pirke i ramma, sjekk og torpedovegg mellom motor og kabin nederst. rusten sitter vel mest der i bak stolpen og utriggerne, resten er vel stort sett aluminium så ingen rust Du må nok selv stille som løftemekanisme, akkurat som det er muskel servo på de. bremsene får du heldigvis hjelp med. Anbefaler da takstativ, de er bare levert med noen trepinner om det er noe i det heletatt, har selv kasta taket på min egen en gang i tiden. Se gjerne etter en som IKKE har skyterluke i taket... de har somregel bare stått stille som radiovogn. men man tar vel det man får nå siden fler og fler av de forsvinner. På ditt ansvar, så er det lovlig å sitte bak i bilen uten setebelter. Men vil nok anbefale at Jentungen blir copilot og du kaster eventuelt andre voksne bak Om vedkommende har byttet fjører og dekk alt så er det bra, hvis ikke så ville jeg anbefalt å finne dekk som ikke oppfører seg som hockeypuck på glatt isen. og bytte til parabolske fjærer så kjøre komforten blir litt bedre. Ellers er bilene som store legobiler, du kan bytte alt og skru til evig tid. PS: biler?.. hva snakker jeg om... det heter Feltvogn. eller kjøretøy
  10. robl

    Bakdiff FL2

    Nå kjører jeg FL1, men ja, jeg kjenner meg igjen i den uttalelsen... nedre bærearm høyre og noen foringer høyre bak fant ut at de skulle ta kvelden mellom EU kontroll og etterkontroll.
  11. robl

    Lr I Arbeid

    Badebil
  12. robl

    Vellykket samparkering

    Følte meg fort litt tryggere da jeg leverte Blå på EU etterkontroll
  13. robl

    Start problem Freelander 1

    Har Hawkeye, men i oslo
  14. robl

    Start problem Freelander 1

    sjekke feilkoder så finner du kansje lettere ut av det?
  15. robl

    1975 LR 109 Sereis 3 ex Norway military

    Right, or ... the norwegian exmil has the 1 ton brakes from stage 1(with dot5.0 siliocone brakefluid, for clutch too) , some shielded distributor and insane expencive spark plugs and a huge dynamo, combat lighting, different rear lights(the small round thing is combat light) , and 24Volt system. and if you want subframe, or new frame you must look for military version(rear bumperettes too) almost forgot, military gearbox (lower gear ratio) stub axels have 24 spline outside 10 inside, Nato tow eye(not legal in norway for civilian veicles :D) , and plug, and a natoplug in side footwell of passenger(i'm sure i forgot alot but if you need a book buy S3 haynes manual, you get far with that one, the rest is quite standard S3 2.25L 109 no side doors. most replace distributor with standard to use regular sparkplugs. you need to keep the bracket, modify the coil, and add somthing 24V to the distributor that comes 12V, ask gautes :D,. they replace springs with parabolic springs. since the military one are stiff and useless. and ofcourse tires, viking knobby is like old Shoe sole. Some replace the gearbox too to civilian standard box Mine has 2" exhaust as well. roof removed and a rollbar installed with canvas outside.
×