Gå til innhold
LRforum

robl

LRF Society
  • Innlegg

    1 941
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Båstad

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Båstad

Nylige profilbesøk

1 671 profilvisninger

robl sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (6/7)

  1. Eller er det akkurat dette MAP sensoren skal sørge for å holde styr på ned vakum?
  2. Jeg ser jeg er flinkest til å svare megselv her.. Men fra spøk til revolver.. Da har jeg vel byttet det meste.. På Hawkeye pro'en ser jeg den missfire en del på sylinder 1 og 4.. har byttet det meste mellom bensinpumpe og eksosannlegg nå.. også sensorer. siste var kamaksel sensor. da startet den å gå gjevnere.. men når den slo over til Lean.. eller mager mix dvs når den har blitt varm så dør den helt.. Er dette noe man kan justere ett eller annet sted.. eller må jeg bytte\justere spjeldhus.. Jeg ser det gamle spjeldhuset er i aluminium, som er utrolig irret.. det nye er i plastikk. jeg måtte stramme på gassvaieren for å få inn slakk på den etter montering. noe annet som bør justeres på denne?
  3. LR UNIVERSALVERKTØY... ta en hammer å slå et par ganger på startern.. ..
  4. du kan også fjerne det releet komplett.. men du må koble sammen to av ledningene det vanligvis er rund plugg på .. og den siste kan du skru helt av.. også kobler du fra kontaktmellomstykket på rattstammen. bare husk å skru på lys når du skal ut å kjøre
  5. OK.. da har jeg bytta toppakning igjen.. så at eksos pakningen nok lakk.. merket at den eksosmanifolden jeg har ikke har noen innmat... skal det ikke være en katalysator der?.. sånn kjeramikk honneycomb mesh greie?... tror jeg begynner å lukte hvorfor den har oppført seg så rart.. ..... skal starte den uten resten av eksosen på.... og se om det bekrefter det jeg tror.... at restene av den første katalysatoren har gjort den andre pottetett... og derfor fungerer bilen når den får pusta ut igjennom oljelufte hullet. eller en åpen sylinder uten tennpluggen i..
  6. du kan enten få tak i en brukt.. men kjøper du en ny husk å bestille lokket samtidig... jaja. jeg bomma.
  7. tja.. nå har jeg ca halvfull tank.... og den har stått en stund.. må vel tømme tanken og helle på ny bensin skal jeg få testa det? . har bytta bensinpumpe. uten effekt. skal vi se.. jeg byttet som sagt topppakning og clutch/utløser lager. og kjørte 100km ca. før den bare stoppet opp.. har til nå byttet , innsugsmanifold, coiler(det ene kontakt inn knakk så byttet begge) plugger, bensinpumpe. har sjekket at den får gnist. og den går på 3 sylindre, ikke 4 ..... noen flere ideer? hvordan kan jeg sjekke kvalitet på bensin uten å tømme ut og bytte med ny?
  8. høytrykkspumpe så bensinfilteret sitter i bunnen av pumpa som er en diger klædd som står ned i tanken.. med tankmåler..
  9. den er relativt ny den pumpa.. og dyr å bytte.. .. 3 eller 4 år
  10. Lenge sia.. Står det ikke på Finn at man har 2 år på ting som ikke står i salgsannonsen?.. men aldri levere en FL1 til ett verksted for annet enn å finne feilene.. det meste er jo kos å fikse
  11. Hei igjen.. lenge siden Jeg har en 1.8l 04 fl1 jeg sliter med.. før jul røyk clutchutløserlageret.. løste seg opp i sine enkelte benstanddeler.. var vel bare igjen 4 eller 5 skiver.. Så når jeg først skulle ha ut den byttet jeg toppakningen også. den gamle hadde 330k på nakken og den drakk en del kjøleveske. Etter skifte så var det ut og kjøre. måtte hente ett kjøleskap så den dro ca 80km før den bare ble slappere og slappere og døde helt. nå sliter den med få start i det heletatt. Har byttet innsugsmanifold og pakning. beholdt selve fuelrailen men dysene ble byttet. alt med ingen endring Så testet jeg kompresjon. den er på 9.5-10nm gaute tenkte den ikke fikk bensin.. ok shortet relekontaktene.. de riktige med en sikring mellom. heller ingen effekt. Har byttet coiler foresten da den ene knakk. og testet om den fikk tenning.. da opplevde jeg noe rart.. den fyrer og går med en plugg ute.. stabilt til jeg stopper den.(dog surt. på 3 plugger) . med pluggen i.. går den et par sekunder og dør, eller den får liksom ikke noe fart i seg. Dette gjelder ALLE pluggene, så lenge en er ute vilken somhelst, så starter den. prøvde på alle 4.. på 1'ern så gikk den litt tyngre, men starta da og til jeg slo av tenninga igjen. Testet kompresjon i det hullet som var åpent mens den gikk. det var på 12nm.. noen som har peil på hva som er galt her? Har flytta på landet og føler meg rimelig isolert uten bil og 3 busser om dagen. Edit: kan det være så enkelt som at oljefilter er tett? .. har ikke bytta det etter at jeg bytta toppakning, kan vel alltids ha kommet noe rusk nedi og byttet topplokk etter å måtte sette helicoil i plugg 2 for den røyk.. om noe er tett så vil den da gå når den får ut trykket ett sted som en åpen plugg?
  12. på 1.8 så er selve slave og master en enhet + en brakett og en klips. er det ikke det samme på TD4? Jeg fikk mitt denne uka da jeg trodde det var problemet jeg hadde da clutchen fikk kalde føtter, ser nå jeg må ta ut motor og kasse og dele de for å bytte utløserlager og clutchplater samtidig. når det først er åpent.
  13. Hei. Jeg bor i Enebakk. Har nettopp skiftet dieselpumpa og filter og bilen startet helt fint. 2 dager senere vil den ikke starte. Ser at du har diagnoseapparat. Er det mulig å låne det av deg?  Kjører varetransport hver dag i Oslo. 

    Hilsen Kurt. 

    1. robl

      robl

      Hei.. så denne først nå.. ett år etter. håper det løste seg... ellers så bor jeg i båstad nå. 

       

  14. robl

    Maggie Serie 3

    https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/strombrytere/hovedstrombryter-100-a-2000016429 prøvd en sånn alt?
×
×
  • Opprett ny...