Jump to content
LRforum

robl

LRF Society
  • Content Count

    1,923
  • Joined

  • Last visited

About robl

  • Rank
    LR forbruker kunde..

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    Oslo

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Recent Profile Visitors

551 profile views
  1. robl

    Bladfjærer

    uhm.. siden når ble det spenn i de fjørene der.. sjaklene i bakkant tar vel ut alt spennet det spennet du mener er vel vekta av akslingen som presser ned når du har ramma på bukk?
  2. ellers så har jeg en hawkeye du kan endre innstillinger med..
  3. robl

    Serie på finn

    annonsen er utgått... er det ikke sånn at man må senke prisen som ingen vil betale det man ønsker seg?
  4. er ikke VCU en klædd man bare bytter ut når lagrene rundt har ryki? .. det jeg gjorde da må man gjøre samme jobben uansett. drivverket er vel ikke så veldig forskjellig på F1 om det er TD1, V6 eller K1.8?
  5. robl

    Ex mil antenas

    i thought those was mob grade. so not for civilians.. they are made for the nato standard radio system anyway.. ANPR77 and similar. 24Volt systems. just take the roof off and put on canvas.. then you don't have them anyway
  6. hmm.. ser denne er gammel... meeen.. tåkelys er vel bare de som lyser bakover og brukes bare til han bak har sett deg, fremover kalles de vel strengt tatt grøftelys? alt lys i tåka fremover blender mer enn det gir sikt.
  7. dobbel master? Master er forskjellig da exmil har 2 kretser.
  8. Nedre lys er blink kjøre og bremselys. øvre er vel ryggelys og tåkelys.. på 2004 til 2006 modellene tåkelyset er andre bryter fra venstre under koppholderne, ryggelyset må noen holde inne klutchen og sette den i revers for at du skal se ... eller se mot ett vindu..
  9. godt å vite .. kommer til å bytte ut monsterklædden i min og etterhvert... fjerna du hele styringsboksen da du tok den ut? kjører rett på nettet?
  10. Hei. har opplevd i det siste at temp'en går i max og lyser rødt. Jeg har hawkeye... og sjekket på den, da sto coolant temp på 90, mot normalt 78-80 grader. Jeg stoppet og sjekket, motoren var ikke spesielt varm, olje og kjøleveske nivåer var normale, da jeg startet bilen igjen så var det borte.. Kjørte ett stykke til.. så skjedde det igjen... da lot jeg bilen trille uten tenning i ca 5 sekunder og slo på og startet motoren med giret igjen.. lå jo i 100 . når den startet så gikk den tilbake til normalt igjen. Er det en tempsensor som må byttes? eller hva kan gi sånne snodige feil signaler.. når tempen maxet siste gang og slo av tenning så sto tempen fortsatt til 90 grader til motoren startet, da gikk den raskt ned til 78grader igjen. Ja jeg har byttet termostat til 82 graders utgaven.
  11. sjekk om EWS har på lager.. eller så er det hip som hap av websider over dammen.
  12. jeg gjør sånt selv.. men det er ikke mulig å lufte det på freelander da det er lukket, og kjøpes som helt sett..
  13. Men nå virker det som jeg ikke har fått skrudd den skikkelig til.. og får ikke dratt den til noe mer... nå får jeg ikke festet festeringen i det heletatt.. og det lekker bensin når tanken fylles helt.. er det noe luretriks for å få den i ordentlig?. feste ringen virker litt videre enn senderen. den har ett gjengespor og det virker som den tar men lar seg ikke dra til så det sitter skikkelig og er tett. senderen står i sporet sitt på høyre side sett bakfra,
  14. Når bilen blir varm så virker det som om det blir mindre trykk i clutch systemet så den ikke kopler helt ut når pedalen er presset helt inn. og da blir det tråere å gire...
×
×
  • Create New...