Hei igjen.. lenge siden
Jeg har en 1.8l 04 fl1 jeg sliter med.. før jul røyk clutchutløserlageret.. løste seg opp i sine enkelte benstanddeler.. var vel bare igjen 4 eller 5 skiver..
Så når jeg først skulle ha ut den byttet jeg toppakningen også. den gamle hadde 330k på nakken og den drakk en del kjøleveske.
Etter skifte så var det ut og kjøre. måtte hente ett kjøleskap så den dro ca 80km før den bare ble slappere og slappere og døde helt. nå sliter den med få start i det heletatt.
Har byttet innsugsmanifold og pakning. beholdt selve fuelrailen men dysene ble byttet. alt med ingen endring
Så testet jeg kompresjon. den er på 9.5-10nm
gaute tenkte den ikke fikk bensin.. ok shortet relekontaktene.. de riktige med en sikring mellom. heller ingen effekt.
Har byttet coiler foresten da den ene knakk. og testet om den fikk tenning.. da opplevde jeg noe rart.. den fyrer og går med en plugg ute.. stabilt til jeg stopper den.(dog surt. på 3 plugger) . med pluggen i.. går den et par sekunder og dør, eller den får liksom ikke noe fart i seg.
Dette gjelder ALLE pluggene, så lenge en er ute vilken somhelst, så starter den. prøvde på alle 4.. på 1'ern så gikk den litt tyngre, men starta da og til jeg slo av tenninga igjen.
Testet kompresjon i det hullet som var åpent mens den gikk. det var på 12nm.. noen som har peil på hva som er galt her?
Har flytta på landet og føler meg rimelig isolert uten bil og 3 busser om dagen.
Edit: kan det være så enkelt som at oljefilter er tett? .. har ikke bytta det etter at jeg bytta toppakning, kan vel alltids ha kommet noe rusk nedi og byttet topplokk etter å måtte sette helicoil i plugg 2 for den røyk.. om noe er tett så vil den da gå når den får ut trykket ett sted som en åpen plugg?