Jump to content
LRforum

kulien

LRF Society
  • Content Count

    5,233
  • Joined

  • Last visited

About kulien

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand
  • Interests
    Familie (kone, tre barn, en menneske(kone)elbil, en Autobianchi Abarth (sommerkonebil) og noen LR i tillegg til et par Vespaer)
    Båt og særlig seil
    Speider og frilutftsliv

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

3,915 profile views
  1. Må man, så må man. Selv om parkeringshuset var fullt av ledige plasser!
  2. kulien

    @le's D3 #2

    Så bra Atle! Fint med alt som har en årsak.
  3. kulien

    @le's D3 #2

    Kanskje vi må ta en håndbremsekveld i sammen! Parkerte på toppen av bakken hjemme (slik at jeg sperret inn samtlige andre biler). Dro i brekket, gikk inn og hentet noe og 2 minutter senere var katta der igjen og bilen stod bom fast. I motsetning til i fjor så løsna håndbrekket når jeg dro i vaieren, så nå er det håndbrekkforbud og blinkene lampe i dashbordet. PS! Jeg har forresten også brukte høydesensorer liggende såvidt jeg vet. Tror vi skal få løst det der asså.
  4. Så denne litt sent, men er det mulig å be om bilder av ferdig resultat? Har "et par" jerrykanner til overs som jeg gjerne skulle hatt gode tips til fornuftig anvendelse av.
  5. Men du fikk den altså til å gå med alle kablene en plass feil? Ikke dårlig bare det!
  6. Vi skifta på guttungens Td5 for ikke så lenge siden og brukte mye mer enn 12 t. Det går utrolig mye tid på å løsne eller kappe rustne skruer til gulvplatene, også er det en del plunder og heft å få ut kassa av bilen. Vi har bare sakseløfter og den måtte vi ta bort siden den bare var i veien. Vi bestemte oss for at neste gang vi gjør det, så skal vi dele kassa og sette inn først girboks og så transfer. Antar at verkstedet ikke trenger å tenke i de baner, men den er utrolig tung når den er skrudd sammen og du skal få den oppunder bilen på garasjegulvet. I England tar de
  7. Nav til 21 lapper må jo enten være laget i gull, eller at det er hele opphenget med lager og huset i ett? Det kan være en ide å bytte alt. Som sagt satt lageret veldig godt fast ved første skiftet. Hvis noe er slått eller presset skjevt den gangen så kan jo det ha noe å si som dere er inne på. Ellers så er min opplevelse som dere også har nevnt at det å presse på plass nytt lager går som en lek. Det samme gjelder å presse selve navet inn i lageret (med mothold) til slutt. Så det er litt mystisk dette. Angående merke på lageret, så har jeg alltid forholdt meg til Timke
  8. Ja, jeg har også personlig erfaring med hva som skjer når en ikke bruker mothold... Learning by failing!
  9. Stemmer, de du har der er fremme ja. Bak må det presses. Jeg har tilgang på god presse og gode mothold. Første gangen ble det litt armer og bein for det satt så utrolig godt fast. Nå siste ganga så løsna det nokså greit. Dvs, en må som regel gi et par rapp med slegga for å løsne det, også går resten med pressa. Er lite lysten på å bytte hele opphenget, men kunne jo prøvd å skifta selve spindelen samtidig for å se om det har positiv effekt. Også kanskje satse på mer flaks denne gangen! Takk for tilbud Rolf, jeg har ikke dårlig tid enda så jeg bestiller delene og får det greit
  10. Dvs, nå sjekket jeg norske deleleverandører, og jeg kommer ikke til å kjøpe det dyreste jeg finner for det finnes tydeligvis ikke noen grenser for hva et hjullager kan koste. NTN kostter 699 pluss moms og frakt hos Paddocks, og Meyle koster 48 pund pluss moms og frakt fra Advanced. Kan hende jeg skal prøve meg med et NTN lager denne gangen og sjekke ut hvordan det går. (ev sette den på verksted som sagt)
  11. Jeg kjøper aldri de billigste, og tror det første som ble satt inn var Meyle. Andre gangen har jeg ikke kontroll på fabrikatet siden det ble montert på verksted. SIste gangen mener jeg også at det var et Meyle lager. Bilen sliter ikke dekk, og den har vært til 4-hjulskontroll to ganger i løpet av tida jeg har hatt bilen. Tror derfor ikke at den er feil på hjulstillinga. Må kanskje fleske til med det dyreste lageret jeg finner og prøve igjen.
  12. Heisann! Hjullageret på venstre side bak på min Discovery 3 har nå blitt skiftet 3 ganger i løpet av de årene jeg har hatt bilen. Nå har det begynt å lage lyd igjen. Noen som har en ide om hva som kan føre til at dette ryker så ofte? Er det naturlig å mistenke spindelen, eller hele opphenget? Første gangen lageret ble byttet, tok jeg det selv og jeg slet med å få det løs. Husker det ble brukt mye kraft i pressa den gangen. Neste gang ble det skiftet på verksted, og siste gangen tok jeg det selv igjen. Verken jeg eller verkstedet har sett noe unormalt der. Litt lei av d
  13. Dette er jo alt for sent svar, og batteriet er sikkert for lengst tomt. Men løsningen på vår FL1 er å gi et godt dunk i dekselet under rattstammen. Ligger et rele inni der som henger seg opp. Hos oss kommer dette i perioder og jeg har kjøpt nytt rele. Men etter at det nye releet ble lagt ut i bilen så har ikke det gamle hengt seg opp.
  14. En Scania lastebil? Sånn i utgangspunktet ville jeg jo sagt at du har havna på feil forum, men du skal ikke se bort ifra at det er noen her som kan Scania også.
  15. Interessant! Jeg mener jeg først prøvde med T-stykke og paralell men fikk da ikke sirkulasjon bak til det bakerste apparatet (som hos meg lå under baksetet). Kan selvsagt være at det skyldes hvor jeg koblet meg inn, luft i systemet (selv om jeg luftet nøye), osv, men tyder på at det ihvertfall ikke er skrevet i stein hva som virker og ikke.
×
×
  • Create New...