Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

kulien

LRF Society
  • Innholdsteller

    4 824
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Om kulien

  • Rang
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand
  • Interests
    Familie (kone, tre barn, en menneske(kone)bil, en Autobianchi Abarth (sommerkonebil) og to (fire) LR)
    Båt og særlig seil
    Speider og frilutftsliv

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Nylige profilbesøk

1 515 profilvisninger
  1. kulien

    Verksted Sørlandet

    Vi her i Vågsbygd (vest for Kristiansand) har et verksted vi bruker på PKK, men om de har sett en Disco 2 før er jeg ikke sikker på. Er ikke så mange av de her i vårt miljø. Jeg kan gjerne sende deg til dette verkstedet, men jeg er livredd for å direkte anbefale verksteder da en aldri vet hvordan opplevelse det til slutt blir. Det eneste vi vet er jo at det blir alltid noen kroner når man har bilen på verksted... Send meg en melding om du vil ha navn på verkstedet.
  2. Takker for advarsler folkens! HMS er noe vi tar på alvor. Kompenserende tiltak i dette tilfellet var støttebukk under bilen og sikring 26 fjernet for å legge systemet dødt. Forøvrig har jeg nå kjørt t/r Stavanger med bilen og konstatert at jeg ikke er helt i mål. Den store vibrasjonen jeg hadde opp Lierbakkene er borte, men jeg har fortsatt litt vibrering på lavere turtall og belastning. Denne vibreringen ser ut til å være uavhengig av henger eller ikke, og mye svakere. Får ta en runde og sjekke oljenivå og drivaksler. Men det blir neppe på denne siden av ferien.
  3. Mellomaksel! Var under bilen og skulle klargjøre for å sjekke oljenivå på automaten, da jeg tok i mellomakselen for å se liksom. Støttelageret var jo fullstendig borte vekk. Dette sitter jo over et varmedeksel, så det var ikke så lett å se før en tok i mellomakselen. Kenneth hadde jo på lager, så 23.30 var bilen klar for nye eventyr med ny mellomaksel montert. Dette miljøet er jo bare fantastisk!
  4. kulien

    BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM ogvKM 3

    Gratulerer med ny jobb! Vi får ta en trøstekaffe en kveld og jobbe oss gjennom feilmeldingene :-). Gleder meg til å se bilen din på MT. Men da parkerer jeg min langt unna så du ikke rapper snorkelen. Haha!
  5. kulien

    BF Goodrich Mud-Terrain T/A KM ogvKM 3

    Jeg sitter med en følelse av at med så mange km som du kjører Kenneth, så kommer du til å slite ut de M/T dekka så fort at du bare kjøper noe annet neste gang hvis du er misfornøyd. :-) Misforstå meg rett: Jeg ville kjøpt AT ( og er fornøyd med det). Men du må følge magefølelsen og teste MT. Bestill snorkel i samme slengen. ;-)
  6. Hvordan overhaler man ventilsystemet? Sjekk av oljenivå og ev etterfylling skal utføres. Tenkte å se om jeg kan få den på en bukk og undersøke mellomaksler osv også. Og selvsagt lese av feilkoder, men jeg tviler på at jeg finner hovedproblemet der.
  7. Du har rett i det Kenneth. Sist gikk det to år fra skift til jeg merket noe. Men drtte er også en annen type vibrasjon. Mye kraftigere, men den virker proporsjonal med belastningen. I morgen stikker kona av med den et par dager, så jeg må vente litt før jeg får sjekket noe mer.
  8. Gode forslag! Ja, jeg må få lest av feilmeldinger og sjekke nærmere på mellomasklinger og foringer. Oljeskift er gjort etter metoden du nevner Fogga, men jeg har byttet to ganger på totalt fire år. Har lurt på å sette den bort til en i området her som flusher med god olje for å teste.
  9. Det er jo et godt poeng ja. Jeg har jo knurring i et CV ledd fremme ved full sving. Kan hende jeg er heldig...
  10. Heisann Har en vibrasjon/risiting i bilen under akselerasjon/pådrag ved belastning. Det blir merkbart verre når en trekker tilhenger og ser ut til å øke med lasten. Altså verre risting ved tung tilhenger/stor belastning. Etter å ha koblet fra tilhengeren testet jeg litt uten henger, og jeg kjenner tendensen også når jeg gir på i bunnen av en bakke. Når bilen er oppe i fart, og ligger på jevn fart/turtall er det stort sett rolig. Fikk veldig risting i bilen opp Lierbakken (med ca 2 tonn på henger), og da kom også Transmission Failure feilmelding. Vet jo at Torque Converter vil være en synder høyt oppe på listen, men har naturlig nok ikke lyst til å gå den veien om jeg kan slippe. Det er tross alt ikke noe stort problem: 1. Er det andre sansynlige feilkilder? Slakk i mellomakselledd? Er det en opplagring på mellomaksel som kan slarke? 2. Er det sannsynlig at en flushing av girboksen vil hjelpe på problemet (dersom det er TC som er feilen)? Har skiftet olje på girkassa to ganger på fire år. Et år siden sist nå. Har hatt i litt Dr. Tranny, og det har hjulpet på en annen type vibrasjon/ujevn gange jeg hadde i motbakker i 60 km/t. Noen forslag? Lurer egentlig på å kjøre en flushing og se, men det er jo penger ut, det også.
  11. kulien

    RR SPECIAL SERIEBILTREFFET 2018

    Vi har helt klart et mål om å stille med to seriebiler på dette arrangementet. Men akkurat nå ser fremdriften litt håpløs ut, så vi får krysse fingre og fastnøkler for at vi kommer i mål. En seriebil på treff er nok mer innen rekkevidde.
  12. Pimp my wife prosjektet ser ut til å måtte vike til fordel for elbil her i huset også! Trist, men sant, da kostnadene med å ha fossilbil nå er blitt såpass at det er rett og slett lønnsomt å kjøpe nyere elbil. At far har litt mange prosjekter i kø på vedlikeholdsfronten gjør ikke hverdagen lettere med å beholde de kule bilene. Dette er en -08 modell, med Q2 diff og en turbodiesel med masse krefter og den går uforskammet billig. Klasse, med lave driftsutgifter. Den har nå gått ca 123tkm. Bilen er registrert for 5, og har fraktet hele familien på helgeturer på østlandet. Bagasjeplassen er også såpass at det er fint plass til å ha en bag hver++ i bagasjerommet. Med to store tenåringer og et barnesete i midten må vi nok innrømme at den største har klagd litt, men det er altså fullt innafor hva som er mulig. Sånn sett har vi ikke funnet noen så bra GT vogner med så bra plass både i kupe og bagasjerom. Setene er rett og slett fantastiske. Tykke, gode seter der du sitter som støpt! Noen nykker har en 10 år gammel italiener, men det kan vi komme tilbake til! Bilen er kjøpt av meforumist og vi har god kontroll på historien. Den har vært i jevn bruk hele året, men har fått jevnlig vedlikehold og oljeskift. Nye vinterdekk i år. Skjønnheten: Det er en kjensgjerning at vi får lite i innbytte for denne. Det er derfor stor sannsynlighet for en god handel her om man er litt kjapp på avtrekkeren.
  13. Bjørgs budbil er vel de som har best ord på seg for å fikse ting til overkommelig pris her nede.
  14. kulien

    Selge seriebil

    Flott bil! Erfaring tilsier at rust skremmer folk, og derfor tror jeg dessverre du må selge "grisebillig" for å få den bort med behov for rustsveising. Har du mulighet for å ta rusta kan du få det du ber om, eller gjerne noe mer.
  15. Veldig sannsynlig at jeg drar tilhenger til Asker på kvelden 4. juni hvis noen kan få de til Kristiansand/Vågsbygd. Skal i såfall dra en henger full av tompaller, men da er det vel plass til tilhengerkarmer langs kanten vil jeg tro.
×