Jump to content
LRforum

kulien

LRF Society
  • Content Count

    5,184
  • Joined

  • Last visited

About kulien

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand
  • Interests
    Familie (kone, tre barn, en menneske(kone)elbil, en Autobianchi Abarth (sommerkonebil) og noen LR i tillegg til et par Vespaer)
    Båt og særlig seil
    Speider og frilutftsliv

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

3,290 profile views
  1. Prøvde å hilse på en rød One-Ten (?) med RRC på henger rett øst for Telemarksporten i ettermiddag. Kjørte D3 og var jo delvis gjemt bak midtdeler så jeg ble vel ikke observert. Men det ble så til gangs motgående ekvipasje. Noen her?
  2. Måtte bare samparkere utenfor hotell i Tønsberg i går kveld. Stod der like fine når jeg dro igjen i morges. (Min D3 til høyre)
  3. Takk for tilbakemeldinger! Jepp, vi skifta simmering i bakkant på motoren når vi var der inne. Interessant tanke å ta ut motor i stedet for girkasse. Ser for meg at det er mer jobb, men slettes ikke overbevist. Nå ser det dessverre ut til at denne jobben ikke er over. Mindre lyd i bilen, men fortsatt lyd. Ser ut til at girkassa står for tur. Tenker vi tar kasse for kasse siden de allikevel skal fra hveramdre. Men mulig vi enten finner oss ny bukk først eller låner plass hos en kamerat. Bildet ble tatt når minstemann var utom og hjalp til litt. Ikke så stor
  4. Vi bytter likt mot likt. Bilen har gått ca 400k og motoren som sitter i har gått rundt 250k. Hvis et nytt DMF holder like lenge så er det jo ikke noe vi skal bryne oss på igjen. Vi tok ut girkassa ja. Har faktisk fulgt verkstedhåndboka til punkt og prikke (nesten), sammen med en video på yotube fra Rimmer bros. Så jobben gjøres delvis innenfra bilen gjennom åpningen fra girkassetunnelen og delvis unnenfra. Vi ønsker oss veldig en løftebukk med plass under bilen. Det hadde gjort dette mye lettere. Vår sakseløfter måtte vi til slutt dra ut så vi fikk bedre plass under.
  5. Neida, det er så hyggelig at. Det jeg sier er at du enten må gi prosjektbilene du har lagret på fjernlager til ungene eller kvitte deg med de for at de skal komme frem i lyset.
  6. Takk for innspill! Etter samråd med noen voksne valgte vi å la Jr kjøre hjem, sakte og uten lyd på øret. Det gikk uten videre seremoni og selv om det ble en slitsom tur med høye skuldre, så kom bilen veldig greit hjem.
  7. Vel asså, hvor lenge kjøpte Adam øl i paradis eller hvordan var det nå igjen. Den sviver ja! Og betraktelig bedre enn før jobben med skifte av toppakninger, men det er en ugrei lyd fra motoren som tyder på at et deksel eller noe ikke står som det skal. To skritt frem og fem tilbake. Litt lei nå, og det synes vel på at det blir lenger og lenger mellom hver gang jeg gidder å skru på bilen. Kjartan sitter og ser på bilen som brukes som tørkestativ til båtpressening... Men jr har kjøpt seg Defender og ser ut til å søke medlemsskap i skippertaksklubben.
  8. Hmm, tror vi kanskje bør snakke sammen en dag jeg står og kikker ned i plastkassa med fordelerdingser. Er selv veldig i stuss hva jeg skal gjøre med V8eren og tenningsproblemer.
  9. Har det vært sånn "alltid" eller skjedde det plutselig? Og har du prøvd om den tuter når du prøver vindusviskeren? ;-)
  10. Ser jo helt glimrende ut! Har tenkt på dere i helga, fra baksetet på Freelanderen ;-). Takk for fine bilder Neil!
  11. Hva vi har gjort i dag med Land Roveren vår? Jo, det er egentlig litt morro, for torsdag/lørdag/søndag har jeg sittet i baksetet på Freelanderen tur/retur Raufoss og innom hytta på hjemveien. Fravær av Discovery (som ser ut til å gro fast på verksted) gjorde at vi måtte bruke lille Flode på langtur. Familie på 5 går faktisk helt fint i en Flodhest av første generasjon. Selv om jeg nå altså er degradert til baksetet siden 2/3 av neste generasjon foretrekker å sitte bak rattet.
  12. Heisann For et par uker siden fikk junior problemer med ulyd i Defenderen (-01 modell 110 TD5), og fikk fantastisk hjelp av Christopher (m/familie) i Oslo til å komme seg videre. Nå har vi feilsøkt litt mer og er ganske sikre på at det er et Dual Mass Flywheel som har sluppet taket og er årsaken til lydene i bilen. Bilen står nå i Stavern, og vi skulle gjerne hatt den hit til Kristiansand for å få reparert. Spørsmålet er da, kan den kjøres? Er det fare for at mer går i stykker hvis en fortsetter å kjøre med ulyd fra DMF, eller er det mest ulyd det er? Jeg
×
×
  • Create New...