Jump to content
LRforum

kulien

LRF Society
  • Content Count

    5,090
  • Joined

  • Last visited

About kulien

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand
  • Interests
    Familie (kone, tre barn, en menneske(kone)bil, en Autobianchi Abarth (sommerkonebil) og to (fire) LR)
    Båt og særlig seil
    Speider og frilutftsliv

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

2,499 profile views
  1. Hmmm, hørtes litt brysomt ut spør du meg. Bør kanskje styre klar da. ;-)
  2. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=175945630 Vurderer som tidligere nevnt Freelander som øvelseskjøringsbil. Noen som har vært borti denne konkrete bilen? Vet jo at selger er omtalt, men bilen og prisen kan jo være rett for det. Lurte også på dette med oppheng av bensintanken. Ser at det er flere som har mangel på det. Er det en veldig komplisert sak på freelander siden folk ikke bare fikser det på direkten? mvh Kjartan
  3. Har liggemde det gamle teppet fra min var varebil. Må i såfall tilpasses. Kan prøve å huske å sjekke farge i morgen.
  4. Ikke så spesielt siden alle tre er mine, men vellykka synes jeg det var.
  5. Godt det løste seg! ...og takk for at du avrunder tråden med løsningen også! Hjelper mye når en søker på samme feil om noen år.
  6. Hvis du følger med så dukker de opp fra tid til annen. Men Gaute har jo et poeng også da. Går du opp en dimensjon eller to på dekkene så vil du også merke forskjell på turtallet.
  7. Vi har en Kia Soul 18 modell. Lader hjemme i vanlig stikkontakt (forsynt med rett sikring og jordfeilbryter) og hurtig lader langs veien ved behov. Vi valgte Kiaen på grunn av romslig plass innvendig med plass til hele familien på 5 de få gangene vi trenger det. Bagasjerommet er lite, men ikke mindre enn at vi har tatt bilen til fjells et par ganger når de eldste ikke er med og Discoen lider av et eller annet. Sist tur endte forøvrig opp med bergingsbil da vi innså at det nok er ment som en by-bil. Med vektfordeling som nevnt for Ioniq og piggfrie dekk så var det ikke bønn å komme frem på speilglatt føre. Nå ligger det hurtigkjetting baki til neste anledning. Har ikke merket noe svekkelse i batteriet enda ihvertfall, men andrehåndsverdien ser ut til å ha fått seg en knekk . Anbefaler å se etter 18 modeller med alt utstyr og det den gangen største batteriet. Mener du får mye for pengene i de. Jeg har fått høre at Ioniq og Soul i prinsippet deler teknikk, så det skal ikke være nevneverdig forskjell på batteritid osv på de to. Vi har heller ikke app, men kona stiller inn når hun skal på jobb og kommer til varm bil hver morgen så lenge den er tilkoblet ladekabelen.
  8. Har du 88" eller eldre 109" og rover akslinger kan du putte differ fra RR rett inn. Men 109" serie 3 har Salisbury bakaksling og da må du i såfall ta hele akslingen og bygge om som nevnt over. Jeg har 109" serie 3 med V8, sivil kasse og overdrive. Funker fint det, men som Gaute sier prøver jeg å ikke kjøre på overdrive i oppoverbakker og ved mye belastning. Det er normalt ikke noe problem for en vil helst et gir da uansett. Akkurat nå er imidlertid min kasse havarert så jeg kjører med lånt exmil kasse. Det vil si, akkurat nå har motoren også havarert så jeg kjører ikke. Men når alt er bra så er det et glimrende oppsett spør du meg.
  9. Posten og Bring vil jo helst finne nye veier, så da så...
  10. Og i dette øyeblikk kom delen inn døra. Advanced Factors sammen med DHL er en fantastisk leveransedyktig kombinasjon. Synd å si det, men det er altså raskere å handle fra England (selv i coronatider) enn å få noe internt i Norge. Bestilte kl 22 mandag kveld, og onsdag før kl 13 var delene på døra.
  11. Det skal egentlig inn en real stålbrakett under der for å feste lysa i fangeren.
  12. Oisann, takker så mye! Nå sendte jeg bestillingen rett før jeg la meg i går kveld, så den er vel allerede på vei. Så da får jeg takke nei til et godt tilbud denne gang dessverre.
  13. IIDtool kommer fort til sin rett med D3 på gårdsplassen. Har en tid nå hatt plutselige utbrudd av alle mulige feilmeldinger igjen i dashbordet og bilen går i lowered suspension osv. Denne gangen skjer det imidlertid nesten alltid når jeg står stille eller kjører sakte. Har bare stoppet bilen, startet og kjørt videre noen ganger nå. Men med BT dingz i hus er jo lysten til å lese feilkoder tilstede. Og ja, der var det noen. (jeg har en del gjengangere som jeg ikke tar med nå): Engine TDV6 P1935-00 (28) Unknown P2299-00 (2C) Unknown Vehicle Dynamic C1A96-64 (08) Brake lamp switch circuit - Algorithm based failure - signal plausibility failure ( at 254374 km ) ...dvs 5 km siden... Mulig de ukjente kommer av at jeg ikke har fått låst opp dingzen enda, men et søk og en kikk i denne tråden: http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/71961-land-rover-feilkoder-liste/ så fant jeg at alle tre kodene dreier seg om bremselysbryter. Det burde vel ikke være noen overaskelse. Tenker jeg får sende en bestilling fra Øya med det samme. Har i det siste slitt med dårlig batteri i den ene nøkkelen, så jeg får bestille det også og belage meg på et skifte. Sist kona kjørte bilen måtte hun låse opp manuelt.
  14. Takk for tilbakemeldingen, da går jeg for det.
  15. Tiden går og det blir ikke så mye garasjetid. Mange andre prosjekter og ikke minst jobb og familie. Mens andre har fått mye fritid i Coronatid så føler jeg at vi bare har dobbelt så mye arbeid med hjemmeskole og full jobb ved siden av. Men for noen dager siden slo jeg til på en IIdtool BT på finn.no og fikk den sendt hjem på døra vha forumekspressen. Skikkelig opptur på sletting av feilkoder og absolutt et enklere verktøy å bruke enn Nanocommen. Vurderer nå å ta inn Nanoen og gå over til IIdtool fullt og helt. Min IIDtool er da foreløpig ikke låst opp for min bil siden den er kjøpt brukt. Er det noen som har erfaring med dette som vet om det er noe som er verd å bruke penger på? Første bekjentskap gikk bare på å slette noen feilkoder og det gikk jo brillefint med IIDtool uten opplåsing.
×
×
  • Create New...