kulien

LRF Society
  • Content count

    4,593
  • Joined

  • Last visited

About kulien

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand
  • Interests
    Familie (kone, tre barn, en menneske(kone)bil, en Autobianchi Abarth (sommerkonebil) og to (fire) LR)
    Båt og særlig seil
    Speider og frilutftsliv

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

963 profile views
  1. Takk det samme! Rett trivelig med minitreff i parken. Vi får jammen sagt mye på 10 minutter ;-) PS! Og du vet, den Vespaen kommer fra et land der regnskyllene er korte og intense og derfor har den besluttet å kutte ut alle lys i regnvær. Bedre å sykle da!
  2. Da er en ordre på over 1400 pund plassert og 4 nye komplette fjær/demper tårn og nye frembremser er straks på vei fra øya i vest. Ble også servicesett til motor og ny olje til girkasse på ordren, så det blir en jobb når det ankommer. I mellomtiden koser jeg meg på Vespa i solskinn og sykler i regnvær.
  3. Denne uka ble det full fart i speidingen igjen, men håper å diagnostisere resten av galskapen foran der og bestille deler i løpet av uka. Så da kan vi vel forberede oss på skruing igjen neste uke ihvertfall. Heldigvis trenger jeg ikke bilen til daglig, så det går bra at den blir stående litt. Blir kjøring av seriebil og konas Alfa i mellomtiden. :-)
  4. Ja sett den bort. Denne bilen vil ha høy bruks (og salgs) verdi når den er ferdig!
  5. Høres ut som om det er lurest å bestille fire nye fjærer/dempere ja og bytte alle på likt. Må ut med spettet en dag først og se om jeg finner noe mer slark i nedre arm eller opphengskulene. Bak bytta jeg alt på en gang der også, men det har jeg ikke råd til nå tror jeg....
  6. Også var det påan igjen med luftfjæring. Lekk i belg høyre foran på D3. Se egen tråd med spørsmål. Må vel bestille servicedeler og hele pakka i ett og ta et tak på den bilen igjen da. Også jeg som bare hadde tusen andre ting på gjørelista akkurat nå.
  7. Jauda, så var vi i gang igjen. Hadde en glimrende tur til Evje på onsdag hvor neste generasjon nå har fått seg et prosjekt. Morro at første bil også der blir en serie 2. Mens vi holdt på synes jeg å legge merke til at kompressoren gikk uvanlig mye. Tenkte ikke så mye over det, den er jo så sliten fra før, men på vei ned kom den gamle kjenningen til syne i dashbordet: Suspension fault, og når vi nærmet oss hjemme kjente jeg hvordan bilen seg ned på bumpstop'ene foran. Stoppet og startet igjen og den hevet seg igjen med deg samme, men med en gang kompressoren ga opp og lampa tente så seg den sammen umiddelbart. Videre feilsøking viser at det er høyre side fremme (heve bilen, ut med sikringen, la stå). Jeg kan høre susing og det høres ut til å være luftbelgen. Så til spørsmålet: Skifter man bare belg, eller hele støtdemperassembly? Jeg heller til det siste da jeg tror den har levd hele bilens 220' km. Er det noen stivere dempere, oppgraderinger, etc man burde montere hvis man først kjøper hele greia? Noe annet å tenke på når jeg først er i gang der foran? Jeg skifter begge sider hvis jeg skifter hele tårnet. Vil ikke kjøre med forskjellige støtdempere. Hvis fasiten derimot sier kun belg, kan man vel klare seg med den ene sida? Videre sliter jeg med veldig vibrasjon under oppbremsning. Tror det blir nye skiver og klosser. Er det noe annet som pleier å gi dette? Styrekuler er allerede under mistanke.
  8. Litt off topic, men denne monstercamperen stod plutselig i gata utenfor kontoret. Beklager dårlige bilder. Kul kombo av gammel bil og nytt påbygg. Så ut til å være klar for å takle det meste (bortsett fra høye hastigheter)
  9. Oi, det var trist. Det sammenfallet i datoer er jeg sikker på at ikke er tiltenkt. Det er sikkert flere som gjerne ville vært begge steder.
  10. Nå nærmer dette seg veldig! Ser at datoen sammenfaller med "Natt i naturen" som arrangeres av Friluftslivets uke. Teltovernatting er så langt jeg kan skjønne innafor, og da tar vi poeng både i LR tid og friluftsliv på likt. Hurra! Som alle vet er TLT ikke blant oss mer og hans tilstedeværelse på Evje vil bli savnet. TLT var venn med absolutt alle og jeg utfordrer herved alle til å møtes i TLTs ånd og bidra til minst like god stemning som om TLT hadde vært der!
  11. Sjekka wastegaten? Eller er det bare å investere in en VGT med en gang, først som sist?
  12. På treffet på Evje i fjor stod vi en gjeng og kikket under panseret til Thomas. Han hadde montert nytt elektronisk tenningsanlegg og kjørt uten problemer fra Stavanger området til Evje. Men på kjøreturen på lørdag var det slutt og over og ut. Etter å ha montert inn original fordeler fungerte alt helt topp igjen. Jeg aner ikke noe om merker eller typer han hadde kontra ditt, men det er verdt å sjekke at det faktisk kommer gnist der det skal være gnist før du demonterer halve motoren igjen. Du sier du har gnist på alle pluggene, men er du sikker på at den gir gnist på rett tid.
  13. Gratulerer med flott bil! (og litt kondolerer til Andreas da...)
  14. Vi har mange gode minner fra seriebiltreff og vil gjerne komme. I år tror jeg dessverre at dere må klare dere uten "sørlandsmafian", men da blir det ihvertfall flere premier på dere andre :-).
  15. TLT

    På vegne av Hilde, kona til Tor, skal jeg takke alle for så fine ord og varme tanker som er skrevet her. Hilde har lest alt sammen og ba meg overbringe en takk.