Jump to content
LRforum

kulien

LRF Society
  • Content Count

    5,073
  • Joined

  • Last visited

About kulien

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand
  • Interests
    Familie (kone, tre barn, en menneske(kone)bil, en Autobianchi Abarth (sommerkonebil) og to (fire) LR)
    Båt og særlig seil
    Speider og frilutftsliv

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

2,385 profile views
  1. TC er Torque Converter ja og omtales vel bare som converter på "norsk". Sitter altså mellom motor og girkasse, der clutch og svinghjul er på en manuellt giret bil.
  2. Det er vanskelig å diagnostisere via nettet, men min bil hadde de siste symptomene du nevner og ble kurert med ny konverter. En kamerats bil hadde lignende symptomer, men i tillegg opprusing og rar giring på kassa. Denne ble ikke kurert med ny konverter, og jeg tror det ble en ny/brukt kasse som ble løsningen. Det er denne bilen som ble reparert i Lillesand som referert over. Det kan være nyanser i symptomene her som gir den ene eller den andre feilen.
  3. Uten å være helt sikker synes jeg symptomene minner om de en her nede nettopp hadde i D3'en sin. Den ble reparert på Nordlys Auto i Lillesand. Kanskje du skulle tatt en tlf til de og fått en pris på reparasjon? Har ikke brukt de selv, men de får gode tilbakemeldinger.
  4. Tror sikringen til hornet sitter bak hanskerommet.
  5. Grattis! Og takk for at du deler løsningen. God påske ja!
  6. Invalid data kan kanskje komme som resultat av en kaldstart med lav spenning eller noe? Det er jo en del meldinger som oppstår ved lav batterispenning. Prøv å slette kodene og se hva du leser av da. Den andre har ikke jeg vært borti før, men kan det være tegn på utett ventil som følge av tørkestoff som har spredd seg utover? Ren gjetning fra min side, men hvis det er en ventil som ikke tetter så kan det kanskje være en sammenheng?
  7. Husker lyden av de Brøyt'ene når de trilla på de stålhjulene. Kan ikke helt forstå svaret fra kona di Terje. Mulig du bør redde den og lagre til senere i tilfelle det bare var en litt lite gjennomtenkt tilbakemelding? Digger denne tråden! Skaper, og holder liv i drømmer!
  8. Er ikke det er std spørsmål som du egentlig ikke trenger svare på? Sjekk veiledningen. Mener det står noe om at biler over en viss alder settes til verdi 1000 kr uansett eller noe sånn.
  9. Hei! Både ja og nei. Det er jo helt normalt, men det betyr at du har en lekkasje et sted. Den skal holde relativt lenge når alt er tett. Begynn med å parkere i vanlig høyde også tar du ut sikring 26 i motorrommet og lar bilen stå. Så oppdaterer du her med hvordan bilen oppfører seg. Synker den ned på bare et hjul så har du en lekkasje på det hjulet, synker den på begge foran mistenkes en ventil fremme osv. Mange her inne som har vært igjennom den feilsøkingen etterhvert.
  10. Veldig bra! Ser jeg har en jobb å gjøre på denne fronten. Eneste jeg kan skilte med er at det står en RRC modellbil på hylla bak meg her jeg sitter og har de fleste møtene.
  11. Jeg er usikker på om jeg skjønner helt problemet. Men, dersom det er blitt så stor slakk i lageret at sensoren sliter med å telle tenner så kan det være nok å fjerne slakken. Altså tighte opp igjen, ev skifte lager på ny. Jeg ville også tatt ut sensoren og gjort denne ren.
  12. Tommel opp! Veldig bra pris også!
  13. Jeg mener det er disse jeg har montert på defender og seriebiler: https://www.paddockspares.com/pm995-crystal-halogen-headlamp-conversion-kit-pair-including-pilot-light-right-hand-dip-europe-and-usa.html Synes de avviker litt på bildet, men det kan hende de har utviklet seg litt med årene. Jeg har samme erfaring som Gaute. De må skiftes etter 4-5 år siden glassene blir matte. Jeg har polert de opp noen gamger, men til slutt er det bare å skifte. De er så billige at det uansett er greit i forhold til hvor mye bedre lys de gir. Så lysforsterkerkit, pluss "clear lens" hovedlykter og ikke minst kvalitetslyspærer så får du mye lys for pengene og rett (personlig mening) utseende på kjøpet. Husk at sånne superlyspærer også ryker fortere, så du må ha reservepære i bilen.
  14. Fristende!!! Må jo skynde oss å handle alt på "watchlist"!
×
×
  • Create New...