Jump to content
LRforum

kulien

LRF Society
  • Content Count

    5,026
  • Joined

  • Last visited

About kulien

  • Rank
    ENTUSIAST

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Kristiansand
  • Interests
    Familie (kone, tre barn, en menneske(kone)bil, en Autobianchi Abarth (sommerkonebil) og to (fire) LR)
    Båt og særlig seil
    Speider og frilutftsliv

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Kristiansand

Recent Profile Visitors

2,092 profile views
  1. For lenge siden pakket jeg og sendte avsted en TD5 dynamo til en hyggelig kar som skulle prøve om dette løste problemet i hans bil. Så kan ikke jeg huske å ha hørt noe mer, og jeg finner ikke igjen korrespondansen. Noen som kjenner seg igjen i dette som kan gi meg en tilbakemelding?
  2. Går wastegaten som den skal? Er vel en del historier om wastegater som setter seg fast/kokser og på den måten ikke tillater fullt turbotrykk. Dette var ihvertfall tema rundt kaffebordet mandag kveld i garasjen her.
  3. Nei, og når vi ikke vil bevare bilene våre selv engang, så hjelper det lite å klage over at ingen andre gjør det heller
  4. Den bilen skulle jeg jo gjerne kjøpt (tilbake) selv, om jeg hadde hatt mulighet. Men dette forekommer jo fra tid til annen. En mye omtalt aktør her på forumet kjøpte jo for en tid til bake en original One-Ten til fin pris og en stund etter fant noen andre her den igjen på Mobile.de. Selvsagt til en relativt ublu pris i norsk målestokk, men det er jo som kjent ikke ulovlig å drive handel og tjene penger. Vet ikke hva som ble utfallet av denne annonsen og om den ble solgt, men kanskje det går an å ta en prat med vedkommende for å få råd rundt temaet? Hadde nettopp en dialog angående salg av en eldre MB også (ikke min), der den generelle oppfatningen er at det betales bedre for biler i Europa forøvrig enn det gjøres i Norge. Selger ble helt klart anbefalt å søke mot Tyskland for å få solgt til den prisen han ønsket for bilen. Jeg hadde gjerne sett at bilen deres ble i Norge, men det er på en måte ikke særlig relevant og forstår godt at dere vil ha mest mulig for den. Den er jo helt perfekt!
  5. Takk for hyggelig treff og fin kjøring! Artig å kjøre i feltet igjen. 14 år siden sist. Her satt det fast en stokk Suksess måles i mengden gress i grillen
  6. Bildene i invitasjonen pekte jo mot litt kjøring, så det var jo kjedelig at ikke det lot seg gjøre. Hører med minsten om han fortsatt vil på treff. Regner med vi ihvertfall kommer innom på lørdagen.
  7. Hey! Nydelig vogn. Gratulerer! Det må være slitsomt å måtte kjøpe så mye arbeid for å få tiden til å gå Terje?
  8. Nå har vi også betalt. Jeg og minstemann (8) kommer på lørdag formiddag og regner med å bli til søndag. Mulighet for å dele noe program for helgen? Lurt å se om det er noe vi må planlegge å rekke. Eldstemann har også lyst, men spiller kamp på lørdagen på dagen, så hvis det er noen aktiviteter vi kan lokke med så kan det jo hende han kjører oppom etterpå.
  9. Unnskyld Henry Arnfinn, men ut ifra overskriften så det ut som du skulle frakte en kjeller til Halden. Ikke rart det er tungt... Beklager for useriøst innlegg!
  10. Dette blir jo igjen opp til den enkelte saksbehandler og det er forskjellig praksis fra stasjon til stasjon. Hvis importøren vil gi deg typegodkjenningsnummeret så bør svv godta det som dokumentasjon og kunne finne alt de trenger.
  11. Har en sakselifter fra AC Hydraulic i garasjen og er enig med Gaute. Funker fint til aksel, bremser osv men klønete ved jobb under bilen. Blir da til at jeg løfter bilen, setter på bukker og senker liften igjen. Ikke akkurat tidsbesparende. Vanskelig å finne en variant som løfter D3 er det også. Min har 2000 kg løftekapasitet og 1 m løftehøyde. Vurderer å skifte til kanalløfter for å kunne løfte 3000 kg og D3'en, men har liten erfaring med disse. Virker allikevel som at disse er bedre i og med at du kan trille/ake deg inn bakfra eller forfra mellom saksene når bilen er løftet.
  12. Takk for utfyllende info. En kan regne ca 10.000NOK pluss en dag i hver ende til transport da. Det er jo overkommelig hvis en har en større jobb. Til sammenligning er det ca 13 t kjøring fra kaia i Hirtshals til Gdynia i Polen. Vi hadde bilen der i sommer og sendte bilen ned på forhånd (ca 4000 nok), fløy ned (ca 2200,-) og tok turen hjem som en ferie. Tipper vi endte totalt litt over ditt budsjett siden vi hadde kortere dagsetapper og flere overnattinger.
  13. Sjekk justering på pedalen. Det skal være litt klaring slik at du er sikker på at master returnerer helt. Også kan det være som nevnt over at det sitter noe i hullet opp til beholderen. Den hovedsylinderen er jo relativt enkel å åpne og rense.
  14. Nå som ferjene til UK er borte så må du regne et par dagsetapper på å komme deg til øya i vest, og sette av dertil mye penger til reise og opphold hver vei. Blir fort penger av det. Jeg fikk et kort fra British Cars, som er lokal LR forhandler i posten med tilbud på reg.reimskifte før sommeren. Da skulle de ha 12.500,- for jobben, og det skulle være halv pris av normal pris.
×
×
  • Create New...