Gå til innhold

LandRoverE6

Medlemmer
  • Innlegg

    96
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Krokstadelva

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

LandRoverE6 sine prestasjoner

Aktiv Medlem

Aktiv Medlem (3/7)

  1. Hei, Var innom SSB for å se hva som finnes av tall. Dessverre hadde ikke SSB tall jeg kunne finne om modeller, bare merke. Som jeg leser info hos SSB, fra 2008 til 2018 var det solgt litt over 100K LR modeller i Norge i perioden. Kunne ikke se om det var mulighet for å søke om år tidligere en 2008 og tilbake til 2002 når L322 kom først som modell. /Karsten
  2. Oppdatering - SAS - reset ved bruk av Hawkeye fikset problemet og alle feilene er slettet. Tok bilen på en lengre kjøre tur og ingen feil. Venter bare på neste krise å dukket opp ;-) Tross lykken med å slette kodene, håper jeg det er noen i Drammen eller området som kanskje har en kraftigere diagnosemaskin til en L322 /Karsten
  3. Hei gode LR og RR folk Er det noen der ute med et diagnoseverktøy kraftigere en Hawkeye maskinen? Har et par feil koder jeg ikke får bort slik at jeg finner ut hav som er egentlig feil. Kjente og kjære koder. Air Susp Inactive – HCD inactive. Får opp BUS problemer og en melding om at det har vært en «power interuption» tidligere. Batteriet gikk tomt for noen dager siden, men hadde batteriet på ladning og skal være OK. Har prøvd å slette kodene med min Hawkeye uten hell, prøvde også en «hard restart» uten at det hjalp. Er lokalisert i Drammensområdet og bilen er kjørbar og kan eventuelt ta turen innom noen med en maskin som kan hjelpe. All bistand tas imot med stor takk. /Karsten
  4. Hei og takk for tipset /K
  5. Hei alle, Er på leting etter et komplet takstativ til eller takstativ delere til en Range Rover L322. Den takstativet jeg har er "beina" ødelagt pga låsen og annet. Har profilen som går på tvers av taket på bilen. Håper noen har komplet sett eller de delene til salgs. Mvh Karsten
  6. Hei alle, Takk for gos informasjon om situasjonen. Endte opp med å kjøpe en nye pumpe som hadde blitt byttet pakkninger og trykktestet. Feilen lå inn pumpen som jeg har på bilen. Kunne sikkert ha kjøpt pakkningssett til den og gjort jobben selv, men trykket er ganske høyt og vill ikke risikere en større lekasje. /K
  7. Hei, Var det slangen fra "T" koblingen som er ikke synlig før man tar av inntaksenhenten? Er slangen videre til injektorene gummi eller metal? Vet ikke om lekasjen skyldes slagen eller en pakkning i pumpen hos meg. Var det lett å se at det var slangeklemmen som var "syndern"?. Hva skal jeg se etter? Mvh Karsten
  8. Hei, Sliter med en diesellekasje fremme på toppen av motoren på min L322 TD6 fra 05. Det er mer en sannsynlig at det kommer fra pumpen på toppen av motoren. Er det noen som har vært borti samme type lekasje på en L322? Ser at det går både rør inn og en retur slage tilbake til tanken og håper at problemet er knyttet til en av rørene. Men frykter at det er selve pumpen som er "syndern". Håper at noen har vært borti problemstillingen og kan bistå med noen tips og råd. mvh Karsten Haugstad
  9. Hei, Byttet selv delen for noen uker siden. Ikke vanskelig å få av rørene. Rørene sitter på kjøleren med en brakett og en maskinskruer. Det er 2 O ringer man burde bytte op rørene når man først har dem av. Vanskelig å finne bile av braketten, men håper at linken under hjelper. http://www.landroverweb.com/Pdf-files/Manuals/Workshop%20Manual%20L322%20Range%20Rover.pdf side nummer under. DESCRIPTION AND OPERATION 44-1-47 Mvh Karsten
  10. Dumt at det er slik. Har du kjøpt og brukt Ipod løsningen på din RR?
  11. Hei alle, Har prøvd å finne en ny radio for min 05 RR TD6, men hver produsent sier at det er ikke produseres pga de optiske koblinger og kabler, Er det noe som har vært borti den samme problemstillingen og funnet en løsning? Alternativt koblet en iPod til CD veksleren kabelen i hanskerommet? Finner ikke et definetivt svar i forumet eller andre steder på netter.
  12. Hei, Det var rimelig kurant å bytte begge delene. Etter å ha vært av og på med pumpen 2 ganger så vil jeg anbefale å bytte begge delene når du først har alt av. Tok av kopen og viften for å komme til vannpumpen. Tok av reima og satt på ny første gang jeg hadde ut pumpen, tenkte det var greit å gjøre siden alt var av. Har ikke vært borti den elektriske pumpen dun nevner. I grunn litt usikker på hvilken du mener, men om du sender meg en PM med bilde kan jeg sjekke min. Har du målt «open circuit» med voltmeter eller diagnose maskin, type Hawkeye? Har både hawkeye og voltmeter. Mvh Karsten
  13. Hei, Byttet vannpumpen og termostaten i November 2016 (KM stadnn 260K) pga av en lekkasje av den typen du nevner. Åpnet opp og fant ut at plasten inni termostaten hadde knekt og den presset plasten på termoastaten ut av form og lakk veske når temperaturen kom opp i systemet. Vet ikke om det er en del som skal byttes etter hvert som bilen kommer opp i årene, men det er klart at noen ganger må man bare bytte. Å bytte pumpen er ikke noen stress. Tok ikke lang tid, men det er greit å ha plass å holde på med reparasjonen. Husk å bytte skruer, BMW anbefaler å bytte skruer om man bytter pumpe. I tillegg å dra til med momentnøkkel; lite kult å holde på med en knekt skrue man ikke klarer helt å se. @Martin M: Takk for linken til FFRR. Har vært inne på forumet og sett, men klarer ikke å finne noe info på TD6 og girkassekjøleren. Ser ut som om V8 modellen og TD6 modellen har mye til felles (takk og pris). Leste et sted på FFRR at girkassekjøleren er noe underdimensjonert og flere på om at enhetens manglende evne til å kjøle oljen tilstrekkelig er opphavet til noen girkasse havari og slitasje. Noe du har hørt også? Mvh Karsten
  14. Oppdatering: Har sjekket rundt på div forum og begynner å mistenke girkasse kjøleren er problemet. Kjølevannet går gjennom kjølere og det er en pakning som holder vesken i systemet. Mistenker at pakningen har takker for seg. Er det noen som har erfaring med å bytte pakningen i girkasse kjøleren? Mvh Karsten
  15. Hei alle og godt nyttår Sliter med en kjøleveskelekkasje jeg ikke finner ut av på min FFRR 2005 TD6. Byttet pumpe og pakning sist uke og alt er bra på den siden av motoren. Alt er tørt og fint i området etter jeg startet motoren, men det begynte å lekke at annet sted... Først merket jeg at kjøevesken dryppet fra undersiden i området girkassen og motoren er boltet sammen (bell housing området). Ikke lenge etter begynte det å dryppe fra oversiden av differensialen fremme på førersiden. Området over differensialen er det mange slager som fører kjæleveske, men alle slangene som er synlig er tørre. Det ser ut som om det lekker (les fuktig) et sted under /ved oljefilteret og over girkassekjøleren. Området er vanskelig å komme til og klarer ikke helt å helt å finne ut av det. Er det noen som har vært borti den samme problemstillingen? Noen som kan ha en ide om hvor vannet kommer fra? All info er god info, er rimelig fortvilt og frustrert.... Mvh Karsten
×
×
  • Opprett ny...