Gå til innhold

Brutalis

Medlemmer
  • Innlegg

    207
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Contact Methods

  • MSN
    brutalis22@hotmail.com
  • ICQ
    0
  • Yahoo
    runesimen@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nor-Odal

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Nor-Odal

Brutalis sine prestasjoner

Entusiast

Entusiast (4/7)

  1. Selger en ny S3 mellomaksel kortet inn for å passe mellom en LT77 kasse i en 88". Den er helt ny og er aldri brukt, kortet inn på proffesjonelt akselveksted og avbalansert. Kostpris var 3250,- selges for 1500,- Kontaktes på Pm.
  2. Hei. Har en 61 S2 88" i deler som jeg har flyttet ex antall ganger nå og jeg vet at jeg ikke får tid til å bygge opp denne. Selger hele for 6500,- eller er også innteresert i å selge den i deler da jeg ser at det er mange som trenger ymse ting. Den er ganske komplett men mangler støtfanger foran og ramma må sveises på ny bakdel/uteriggere (følger med ny/nye). Torpedovegg har bulk som må sveises. Tatt in fra Sverige så tilegg på 4500,- for registrering + 375,- moms. Følger med 2,5 NA diesel med sprekk i toppen (tror jeg) da stempelfjærer og ventiler er sjekket uten at det hjalp. Girkasse har spesielt kraftutak med dobble kilereimer som styres fra førerplass (ala overdrive). Har også en ekstra bakkasse S3 om noen er innteresert + 5 S1 felger og 4 S2 litt brede.
  3. Jeg har en liggende men den hopper ut av 4 under fart. Jeg satte en strikk på gearspaken som løste problemet men jeg fikk tak i en ny etterhvert. Du får den billig. Bor i Nord-Odal.
  4. Hei. Jeg har en 1961 88" S2 pick up i deler om du er innteresert. Selges under selvkost da jeg trenger plassen. Følger med 2,5 Na diesel med gjenomslagsproblemer i toppen. Girkasse med kratutak med reimskive for drift av utstyr. Sverigeimport så kommer tilleg på 4500,- for skilter. Moms er bare 375,- Pris 6500,- men kan diskuteres. Ring meg på 90118117.
  5. Dette er en gammel tråd men jeg slenger meg på. Jeg vurderer å bytte ut min LR 2,25 diesel med en MB motor fra 60-70 tallet. Noen som har noen erfaring med dette eller noen innspill om hva som lønner seg.
  6. Har en LR serie 2 pick up i deler som jeg aldri får satt sammen. Girkasse har kraftutak med reimskiver da den har blitt brukt som strøbil eller noe. Bilen er sverigeimport så det må betales ca 6000,- for å få skilter på den. Har en 2,5 NA diesel med gjennomslag som følger med. Antageligvis sprekk i toppen. Har byttet stempelfjærer og sjekket ventiler/sylindere uten at det ble bedre. Må sveises inn nye deler på ramma, disse følger med. 9 seriefelger med dekk, 4 med BFG all terrain pigg som er ok. Reservehjulfeste på panser. Ene akselen er pusset opp + noen smådeler som lykteholdere og noe. Torpedoveggen må også sveises noe. Meld meg på 90118117 for info eller email : runesimen yahoo.com.
  7. Ok, da er bilen solgt men bakkasse og hardtop S3 står og venter.
  8. Selger ut lageret mitt av deler og bil. En serie 2 1961 pickup i deler m/papirer Tatt inn fra sverige. 2,25 l D i deler, + nye stempelfjærer, dysespisser, ventilstyringer m/m. Et ok prosjekt med masse ekstra deler og dekk. En del dekk med bra mønster, 225/75-16 BFG track edge, 285/65-16 landeveisdekk. 7 serie stålfelger, serie dører med og uten topper, et delux panser med liten bulk i, bakkasse s3, hardtopp s3, en masse masse annet. Defender deler : gulvplater foran komplett sett, luftfilterholder, viskosevifte. Har bilder av det meste utenom motor. Mail for innteresse og forespørsler så sender jeg bilder. Selger alt samlet for 10.000,- eller del for del. Mail meg på : landrover4all@hotmail.com Bor i Oslo.
  9. Tror ikke det er noe problem. Jeg byttet til slangeløse dekk på Brutalis og det var bare vekk med slangene og på med nye dekk. Men skal du kjøre i terrenget er det nok fordel med slanger.
  10. Får komme med noen tips da. Det er nok lakket med tokomponent lakk fra fabrikken. Enkomponent lakk blir ikke like hard og resultatet blir ikke så bra. Prøv og unngå og slipe gjennom lakken, det blir ikke likt etterpå. Da blir det farveforskjell og flekker. Slip med minimum 400 papir og bruk white spirite som veske, IKKE vann. Hvis du får vekk alle brytere og duppeditter før du begynner er det best. Matt ned alle delene med 400 papir eller finere, husk white spirite. Finn et mest mulig støvfritt rom som ikke blir brukt mens det tørker. Ikke lakk i samme rom som du sliper. Når delene er ferdig mattet ned tørker du vekk støv med lofri fille og rødsprit. Hvid du må maskere, bruk ikke vanlig maskerings tape. Få tak i en glatt maskeringstape med skarpe kanter. Du skal fjerne tapen når lakken er støvtørr. Hvis ikke lakker du tapen fast i delene. Det er mulig og få tak i enkomponent lakk som har de samme egenskapene som tokomponent. Men den skal helst være hurtigtørkende. Ca 15 min til støvtørr. Kjøp en dyr lakkpensel i passe størrelse med fin bust. Når du lakker : dypp forsiktig og IKKE dra av overskytende lakk på kanten. Må du gjøre det har du dyppet for mye. Ikke snu penselen mens du lakker, bruk bare den ene siden av penselen. Lakk bare en vei. Drar du penselen fram og tilbake MALER du. Bruk jevne rolige bevegelser hele tiden. Resultatet blir bedre og du hvirvler ikke opp støv. Igjen : prøv og bruke et rom som er mest mulig støvfritt uten for mye trafikk. Når du legger ut delene for lakkering bruk rolige bevegelser så støv ikke hvirvles opp. Lat som om du kommer hjem etter en fuktig kveld og ikke vil vekke kona. Du klarer deg nok med et strøk på de fleste delene. De ripene på det ene panelet trenger nok flere strøk. Du kan prøve og slipe ned det verste men slip ikke gjennom lakken. Litt riper er bedre en et stort felt med annen farge. Husk og matt ned med fint papir mellom hvert strøk. Mellom lakkstrøkene, oppbevar penselen helst i lukket boks med egnet løsemidel.
  11. Det var et svensk firma som kjøpte opp midtjyske. De ødela hele bedriften og kasta flere hundre nye dekk, delebilene utenfor, nyovehalte motorer som sto i hyller. og flere tonn LR deler ++. Alt ble bare kjørt rett inn i metalkverna på skraphandleren. Svenskene er ikke så populære i viborg lengre. Inn kom bling bling deler og styling. http://www.lrforum.com/forum/index.php?aut...si&img=6448
  12. Hentet en bil i england i fjor. Lønner seg nok og kjøre gjennom england og ta ferga fra newcastle. Husk og bestille ferge i god tid bare, blir fort full og går ikke alle dager. Jeg kjørte motorvei hele veien. Fikk et gammelt kart av selgeren. Det eneste jeg hadde litt problem med og finne fram til var fergekaia i newkastle. Bilprisene er lavere i UK så det går fint an og gjøre et kupp. Husk og kjøpe prøveskilt når du kommer til Norge bare.
×
×
  • Opprett ny...