Jump to content
LRforum

Steinar

Admin
  • Content count

    3,484
  • Joined

  • Last visited

About Steinar

  • Rank
    Administrator

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.lrforum.com
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Halden

Previous Fields

  • Location / Bosted
    Halden, Østfold
  1. Klistremerker

    Vipps fungerer fint det, bare sørg for at jeg får adresse og antall sett klistremerker
  2. Trenger Hjelp RRC Luftfjæring

    Har du forrestem mottatt troubleshooting guiden som jeg sendt på mail til deg? Tror den vil gjøre feilletingen en del lettere...
  3. Ja, var inne på tanken - fungerer helt sikkert utmerket. Fikk tak i merkepasta som nevnt i innlegg over, men neste gang blir det nok heller en kunstnerisk tilnærming :-)
  4. Odin har drivverk fra RRC, men større hjul endrer utvekslingen mye. Det er ikke mulig å endre utvekslingen i B/W kassa, så da blir det endring i diffene. Ashcroft selger ring and pinion sett med mange forskjellige utvekslinger, her er det bare å velge det man mener passer best... Det enkleste er selvfølgelig å holde ting originalt. Om jeg hadde gjort denne jobben om igjen, hadde det sannsynligvis blitt en LR230 kasse der utvalget av utvekslinger er relativt stort...
  5. Har nye drev. Endrer utvekslingen fra 3.42 til 4.37 for å få en met vettug giring på bilen. Er fornøyd med utvekslingen, men ikke på (u)lyden...
  6. Jeg har engineering blue og har brukt denne. Problemet er at den er vanskelig å se på mørkegrå bakgrunn... Mente jeg hadde satt opp diffene rett, men opplever noe uling når jeg testet de. Diffene må derfor av igjen for nærmere inspeksjon, og da tenkte jeg det var bedre med den gule typen da det er mye lettere å se avtrykket. Har jo aldri satt mine ben i en differensial før, så man er jo litt spent på om man gjør det riktig Det finnes helt sikkert mye man med litt oppfinnsomhet kan bruke, men jag klarte å finne det jeg letet etter: Sarpsborg motorverksted har dette, heter Gear Marking Compound, Backlash pasta, merkepasta Da er det bare å ta av diffene igjen og starte på nytt...
  7. Hvem selger gul "gear marking compound" i Norge? Har gjort forsøk på å søke, men det er ikke lett når man ikke vet hva man skal søke på... Setter mine ben i overhaling av differensialer, og skulle gjerne hatt noe av denne gule gugga for å sjekke diffene...
  8. Trenger Hjelp RRC Luftfjæring

    Har ingen lenke til denne, vet ikke o det finnet elektronisk utgave av denne. Har den forøvrig på papir, og kapittelet om EAS er nyttig og med en stor feilsøkingsguide. Jeg kan se om jeg kan få laget er pdf av dette kapittelet og sende til deg. EAS systemet er egentlig ikke veldig komplisert, men det er - som alt annet - uoversiktlig til å begynne med. Koblingsskjema o.l. er et must, uten det blir det noe vanskelig...
  9. Problemer med start

    Kan vær grei å sjekke det helt elementære først; kontakt batteripoler, kontakt/ledninger inn på starter, jordledning til motor etc. Om motoren går rundt, men den ikke starter, er det vel et gløderele ett eller annet sted...?
  10. Trenger Hjelp RRC Luftfjæring

    Har du sjekket trykkbryteren og ledninger fra denne til ECU? Hører du lyder fra solenoider e.l. når du sette på tenningen? Hvordan er det med bryteren for å deaktivere fjæringen, er denne i riktig posisjon (husker ikke om dette hindrer kompressor fra å starte, men den deaktiverer i alle fall alle solenoidene i blokka). Dersom alt fingerte før det ble utført reparasjoner på bilen, er det nærliggende å anta at det har skjedd noe som er direkte relatert til arbeidet som er utført. Det er forholdsvis fort gjort å brenne av en ledning enten med vinkelsliper, ved sveising o.l. Noen av ledningene ligger helt oppunder gulvet, så det kan hende at de er ødelagte. Ved høytrykkspyling er det heller ikke utenkelig at en eller annen kontakt har får hard behandling... Tror det bare er å være systematisk og sjekke steder det det har vært utført arbeid på verkstedet først. Tror jeg ville ha sjekket ledning for ledning og alle koblinger. Sjekk også for brudd i ledninger. Har du brukt EAS SW på bilen tidligere, eller er dette første gangen? Om ECU er ødelagt, kan det være litt skummelt å sette inn en ny før en eventuell feil er utbedret... Har du forresten Electric trouble shooting manual 1993-94? Koblingsskjema og prosedyrer for feilsøking er godt beskrevet her, drøyt 60 sider på EAS.
  11. FTC5413 Pinion washer

    Det er ikke tilfeldigvis noen som har en stk. FTC5413 Pinion washer til overs? Klarte å bestille en for lite...
  12. Ny oppgradering...

    Helt og holdent min feil. Klarte å skrive litt feil på innstillingene for webhotellet slik at redirect funksjonen gikk i loop . Det er fikset nå
  13. oh no not again,,,,

    At the bottom of the page there is a drop down menu called "språk". Click on this and you can change the language to English :-)
  14. Da er plutselig forumet oppgradert - igjen... Det er forhåpentligvis ikke de helt store forandringene, men noe er det åpenbart. Dukker det opp noe, så post det her
×