Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Hei! jeg skal ha nye dekk nå etter at 19» grabber er kjørt opp. Synes de er fryktelig vinglete, men hvordan er de i 20 tommer?!
  3. I dag
  4. Ser ut til at svinghjulet er gåent på min 2006 Defender 110 Td5. Rykker ved igangsetting. Tenkte å kjøpe svinghjul og clutch. Får disse som sett. Satser på original spec eller LOF road spec. Har skjønt at det er diskusjoner rundt "solid mass", så tror jeg går for "dual mass" hvis ingen har overbevisende argumenter. Er det noe annet jeg må/bør skifte samtidig? Noe spesialverktøy som må til? Håper å kunne gjøre dette selv. Noen tips fra de som har gjort dette selv før? Tidsbruk? Har løftebukk.
  5. Jeg kjøpte denne på ebay: Gunson 77136 Windscreen Installation Tool Set | eBay Jeg prøvde krokene i dette settet først, men plast demonteringsbrekkjernet til biltema virket bedre så anbefaler det i når man setter inn ruta. For å få inn leselisten var den minste av de to med hull helt gull og tror ikke jeg hadde klart uten. Demonteringsverktøy, universal - Biltema.no
  6. Jeg skal ta et bedre bilde når jeg kommer hjem. Var litt WD40 på kamralisa når de to siste bildene ble tatt tror jeg. Jeg kjøpte dette verktøyet på ebay da jeg ikke fant noe i norge til en pris jeg var villig til å betale 😛 Når det er sagt tror jeg ikke pakningen i frontrutte ikke er delt i to som på Alpinvinduerne. Frontruta er helt rett og jeg tror du setter pakningen på ruta først og så legger et tau inn ihele veien rundt. Kan være kjekt med et slik håndtak med sugekopper som du setter fast i ruta mens du sitter inne i bilen og drar ruta mot deg samtidig med at du drar ut tauet da skal ruta smette på plass. Sikkert noen videoer på YouTube av hvordan dette gjøres. Og for å få ut frontruta tror jeg du må skjære den gamle pakningen med kniv hele veien rundt.
  7. Hei, hvilket spesialverktøy er det du har der? Jeg burde få på plass ei fersk frontrute i min, og funderer på hviket utstyr som trengs.. -C
  8. Sett strøm direkte på kompressor og se om den starter da. (Hos meg på en Mercedes var det en sikring man som bilkjører ikke er ment å bytte selv som hadde røket og da kom det ikke noe strøm til kompresoren).
  9. Å ta ut alpin vinduet gikk veldig lett. Å sette inn med ny gummilist derimot tok tid. Her var det mye learning by doing. Tror den andre siden skal gå betydelig raskere nå som jeg har fått det til på den ene siden. Uten vindu og etter vask: Åpningen i gammel gummilist sammenlignet med ny. Har en mistanke om at man har bruk feil type gummilist ved forrige bytte (5mm). Jeg måle vinduet og hadde heldigvis kjøpt rett gummilist, for 4mm glass. (Noe sier meg at det ville ha vært veldig mye lettere å få glasset inn igjen med list for 5mm glass. Kanskje det og er årsak til noe av vanninntrengingen😢 Endelig, etter noen timer m mislykkede forsøk var ruta på plass igjen.
  10. Det er alltid greit å oppgi hvilken bil du har for at svar skal bli så presist som mulig. Skriv feks D3 (om det er rett) først i overskriften så er tråden lettere å finne for de som brukersøkefunksjonen.
  11. Absolutt, og kjekt å få unna litt preventivt rustarbeid! 😀
  12. I går
  13. Hei, da var det min tur til å ha død kompressor. MEN... Jeg tok av koblinga til strømtilførselen, og det ser ikke ut til at det kommer strøm til kompressoren. Den tykke doble koblinga med en svart og en rød kabel. Skal vel være konstant strøm der, eller? Om det skal det, hva er lurt å sjekke først. Ikke noe vits i å kjøpe ny kompressor om det ikke kommer strøm fram. Er det bare å prøve å strøm fra et annet batteri for å se om kompressoren starter, eller roter jeg til noe canbuss greier da? Finner to sikringer, en 15 og en 60A, samt et relle. Sikringene er omet, men har ikke prøvd å jumpe relleet for å høre om det klikker... Andre tips?
  14. Bare komme og hente. Send meg en pm
  15. @barnetreff takk! Lurte på nye av armene ja
  16. hei skiftet en travers for ca 6 måner siden, gikk veldig greit å skifte. anbefaler å kjøpe inn de 2 armene på hver side samt bolter og eksenter skiver. du trenger ikke å ta ned diff og aksler mvh alex
  17. Hei gratulere med nytt kjøretøy. Vi har fortsatt serie 3 (redbull) som vi kjøpte i begynnelsen av 90 tallet, det er jo en familiemedlem. ser ut som 3 generasjon skal begynne å øvelses kjøre med den i sommer. Land rover klubben avd. Sørlandet skal ha et mandags møte mandag 29.04.2024 kl 1800 Vi besøker Josephsen Bilberging på Stoa, Arendal. Adressen er Åsbieveien 10, 4848 Arendal (Parker gjerne på andre siden av veien hos Tools) her er du hjertelig velkommen, ellers om du har spørsmål er det bare å ta kontakt, med vennlig Hilsen Alex Lorentzen
  18. Ekstralykter og markise i ukjent tilstand medfølger.6500kr.
  19. Holder på å bytte rusten baktravers på min 2009 Freelander 2. Har kjøpt ny og fått løsnet alle bolter på den gamle. Er det noen som har gjort jobben før? Hvordan trer jeg ut den gamle og inn ny? Må jeg skru av akslinger? Må bakpotta helt av eller kan jeg bare løsne festene og henge den i en stropp mens jeg jobber?
  20. Takgrinda som ble tatt av er av aluminium men kanskje flekken er fra forrige grind😅 Skal prøve å vaske en gang til. Kanskje m litt saltsyre denne gangen (Kärcher bilvaskemidel og svamp tok det ikke).
  21. Dette må nok virkelig være en Spesial Edition
  22. Rustflekken på taket er rust fra foten på takrinda. Den kan du vaske bort. Åpningen kan du tette med stoff fra båt, dr.ettellerannet. husker ikke. Det ligger en rød Disco 1 på Finn som delebil. Der er det splitter ny takluke i uåpnet pappeske. Normalt er det samme takluke, men det finnes to varianter. Selger har ingen ublu priser.
  23. Takker, har rettet
  24. Rustforhindrende i det minste
  25. Har sett mye - men aldri dette... Noen som har forsøkt seg på noe nytt - som ikke har fungert?
  26. På tide å komme ut av vinterdvalen. Det mest irriterende med Defendern i det daglige er at det kommer inn vann via taket. Først trodde jeg det var takluke men den er limt igjen med tec7 og der bør det ikke kunne komme inn mye vann nå. Omtrent på denne tia i fjor oppdaget jeg at gummipakningen rundt et av Alpin vinduene i taket var sprukket litt. Nye gummipakninger ble kjøpt men så fant jeg ut at dette trengte spesialverktøy. Det hadde jeg ikke da. Dertil kom den lille komplikasjonen at bilen hadde takgrind og taktelt på. Takteltet henger vinterlagret i en låve på Toten, men grinda var fortsatt i veien. Nå har jeg fått av grinda og heist den opp i høyden på gårdsplassen. Måtte først lage meg et lite heisestativ: Sprukken pakkning (ble sikert ikke bedre i sola i Marokko og Spania sist sommer): Her trengs d vel og en vask av tak og vannkanal😀 En ting jeg ikke likte var dette som har vært skjult bak takgrinda: Ser ut som rust, jern rust? Er taket på Defendere av jern? Jeg trodde karosseriplater på LR var aluminium? Men kanskje ikke taket? Mere arbeid blir d iallefall. Bilen er lakket med en slags emaljelakk. Noen anbefalinger fra forumet om hva jeg bør bruke til utbedring? Fungerer Bengalakk eller bør jeg finne noe annet? Hm rundt denne poppnagelen ser det og ut til at vann kan komme in.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...