Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Er det den O ringen som sitter på olje utskilleren til motor ventilasjonen du tenker på? Den vet jeg ikke om har et eget delenr, fikk ihvertfall beskjed om at jeg måtte kjøpe hele oljeutskilleren hos forhandleren den gangen volvo var forhandler. Men hvis du måler bredden på sporet og diameter på sporet så finner du ut inner diameter og tykkelse på O-ringen, da burde et firma som driver med hydraulikk kunne hjelpe deg. Selv har jeg brukt Mits ( tlf 33 33 32 50 )på Sem utenfor Tønsberg til og skaffe simringer og oljetetninger som har vært ukurante .
  3. Punkt1 bør uansett å sjekke at det er olje nok på kassa Har nemlig vært borti flere kasser med for lite olje i etter flush. Dette skjer ofte med de som bare kobler seg på oljekjøler, og ikke sjekker nivået mekanisk på kassen etterpå
  4. Ranger

    FC 110 -70

    Denne bilen skal holdes så original som mulig så jeg tenker jeg får leve med noen begrensninger. Men det hadde vært artig å bygd en dedikert offroad FC med V8+automat.
  5. Today
  6. På hjul igjen.... men et eller annet sted har noe blitt kraftig endra. Må nok en forstillingskontroll til for at alt skal bli som før
  7. Hallo og takk for medlemskap. Kjøpte med ein RR p38 2,5dse med diverse feil i høst. Fått fikset den meste, men Bilen varsler feil på abs og TC. Koblet til Nanocom og fikk opp open or short circuit rear right og rear left. Byttet begge sensorene bak(skruvat sensorer) fikk tak i enn brukt hjerne (sort wabco) ingen ting hjalp. Hører pumpa går når eg trykker inn pedalen et par ganger. Noen tips ?
  8. Dette skjedde også med min. Laget en liten plate men har ikke regnet så mye ennå så vet ikke om den fungerer 100%.
  9. Sett flere har laget til et deksel på toppen av luftinntaket slik at vannet ikke renner ned i luftinntaket om listen ikke holder tett. Har gjort det på min også da den og fikk vann inn samme sted når jeg kjøpte den. Kan selvfølgelig bytte listen under vinduet, men problemet vil jo før eller siden gjenta seg når denne ikke holder tett igjen.
  10. Ikke så gira på å prøve meg fram, med mindre noen vet riktig dim.
  11. Nærmeste blir vel heritage utgaven. Ca tilsvarende, men med ring rundt logo. F.eks. her: https://www.lrparts.net/lrc1365-heritage-defender-110-mudflap-set-with-white-heritage-logo-genuine-land-rover-set-of-four.html
  12. Hei og takk for tips @Tysen Kjedelig når slikt skjer. Spesielt rett etter flushing av girkassa. Er jo en dyr affære det også... Er litt usikre på hva TC er... Er det kløtsjen? Vet du om du fikk noe feilkode på dette? Tenker også det må være mulig å få det billigere enn 52000. Men verkstedet skulle ta ut girkassa og sende den til overhaling. Så om jeg går direkte til firma som overhaler girkasser så må det vel bli mye billigere tenker jeg... Stein.
  13. Du må ha kam med drev for fordeler ja, hvis du vil tilbake til vanlig fordeler. Du kan jo gå for f.eks en Megajolt og beholde tenningsanlegget du allerede har, men vil du forenkle 4.6 en din, så hadde jeg også gått for vanlig fordeler, fungere mer enn godt nok det. Så må du ha en spacer på veiva https://www.turnerengineering.co.uk/spacer-crankshaft-c2x20634422, da veiva på 4.6 er lengre enn på 3.5/3.9/4.2 Har ikke gjort det selv, men mange har, og ser på samme selv, for å få en motor med mer volum og nm i min OneTen.
  14. Er ikke det en vanlig o-ring man får kjøpt hvorsomhelst? Spør på et verksted om de har en å avse? Jeg har et sett med o-ringer i alle dimensjoner, men det er noen mil unna...
  15. Datter her i huset som liker å kjøre litt innimellom, så da må den være operativ
  16. Delenr LLO100000. Helst ikke Britpart. Noen som har? Trenger ikke mye annet for øyeblikket, så gidder ikke bestille fra forhandler hvis jeg ikke må.
  17. Hva trenger jeg for å konvertere i P38'n min ? Jeg har handlet inn riktig front deksel, innsug har jeg fra før. Men jeg må vel ha kam med fordelerdrev osv. Er det noen som har gjort dette ? Jeg har jo dette oppsettet i pickup'n men gidder ikke demontere bare for å se.
  18. Vet ikke. :-/ Må få tak i O-ring til syklon-filteret. Der var det oljesøl, gitt.
  19. Ranger

    FC 110 -70

    Huskelapp til meg selv: https://www.youtube.com/watch?v=S-CyOvRJQo8&list=WL&index=14&t=0s
  20. Hvor lenge var Adam i paradis? Vifta til varmeapparatet har lenge laget lyd, men nå kom det røyk ut av ventilasjonsrørene i midtkonsollen og null vifteeffekt. Handlet «ny» vifte fra internett. Mens jeg ventet på viften tenkte jeg det var på tide med en vask Overraskelsen var relativt stor da det kom greit med vann inn på gulvet på passasjersiden Det viser seg at alle teorier om hvor vannet kommer inn med tette drensrør og slikt ikke stemmer her i hvertfall. listen som ligger over nedre del av frontruten har begynt å bølge seg, og holder ikke tett. Vannet renner derfor ned frontruten, under listen, inn i luftinntaket til vifte, ned i pollenfilter, igjennom vifte og ned på gulvet. Har tapet listen foreløpig, men noe må gjøres
  21. Er redd for det ja
  22. Nils

    Farge på PU tak?

    Hva med å male union jack der? Det er jo ikke harry kommer snart med flere forslag
  23. Skilt mener jeg du får ut fra trafikkstasjonen, men de sendes per post til deg
  24. Usikker på om det du beskriver er det samme kjente problemet med slitt lock-up lameller i TC som mange D3er med samme girkasse opplever, for det skal angivelig være en forsterket TC i D4. men som en pekepinn på prisen du har mottatt, fikk eg et lokalt uavhengig verksted til å bytte TC i min D3, og ny forsterket (mulig en original D4 TC?) kjøpte eg i fra England til rundt 6.000,- og verkstedet tok 7 timer for arbeidet. Standard pris i fra andre girkasse spesialister var på rundt 30.000,- for jobb og ny TC. Andre skulle også ha 30.000,- bare for ny TC + arbeid. Mine problemer oppstod også rett etter flushing av girkassa, så det har eg blitt meget skeptisk til. Blir bare bestilt normal filter og oljeskift av meg fremover. Men symptomene er ikke helt slik du beskriver, og heller en svakere vibrasjon og skjelving når Lock upen skal slå inn (siden clutchplatene slipper og "spinner") Men tenker det må være mange kompetente mekanikere som kan åpne en standard ZF girkasse og eventuelt renske ventilblokka og skifte til nye lager+pakninger?? for langt mindre en 52.000,-?
  25. Har en selv men kun fremme når barnebarn husker det. Og ikke moddet annet enn med ny styreservo og lys.
  26. Årets Vedhogst. Praktisk med pickup da.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...