Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I går
  2. Jeg har altfor liten garasje, og må ta ned snorkelen hver gang jeg skal kjøre inn. Det er irriterende. Vurderer derfor å ta av hele greia. Blir lite vading uansett. Trenger jeg å gjøre noe mer enn å bore ut naglene og tette hullene til festene og sette på ny «sidegrill»? Type denne?
  3. Skiftet til splitter nye sommerdekk på min D3. Valget falt på Toyo open country AT3. Samme dimensjon som var på de gamle GoodYear Wrangler; 265/70R17.
  4. Forskjerm, støtfanger, EFI griller og sikkerhets seler er kastet på gjenvinnings stasjonen.
  5. Defender 90 svx soft top er solgt og nå er det denne RRC som blir entusiastbilen fremover. Har stått på lager frem til nylig. Den har fått seg en vask så lakken skinner. Noen småting på planen fremover og det er å montere standard fanger i front med spoiler og standard fanger bak. Noen småturer i solen har det blitt med herlig åtterlyd😎 Ser frem til å nyte og ta vare på denne i årene fremover, noe den fortjener😀
  6. Jeg bruker stålbørste på drill eller vinkelsliper, deretter Brunox. Når den har herdet bruker jeg sprayfiller for å glatte til overflaten, så baselakk og til slutt 2-komponent klarlakk. Da holder det greit.
  7. Biltema har en rustomvandler som også kan brukes
  8. Du må fjerne rust grundig først.. Det er viktig for at det skal bli bra. Ellers kommer det tilbake om du bare kliner over. Helst bør du fjerne rust med sandblåsing for å komme ned i porene I stålet. Eventuelt med stålbørste på drill, sandpapir eller lignende. Du må ned til bart stål. Hvis du ikke sandblåser må du bruke noe rusteter eller lignende , så du får tatt det som er igjen. så må du prime med grunning før du legger på baselakk, med klarlakk til slutt. Mange meninger på div forum og grupper om hva som er best. Finnes tips og veiledning på sidene til div lakkforhandlere også. Og YouTube.
  9. I Molde ligger det en Vinsjfanger. Denne hadde blitt fin på min Defgender men tiden strekker ikke til for å kjøre helt til Molde for å hente denne. Dette er jo en ganske stor ting men tenkte det gikk ann å spørre på forumet om noen skal den veien som kunne ha tatt den med. (All transport som binger den til Østlandet/Nærmere oslo er av interesse. Betaller selvsagt også for frakten pris blir vi enige om.
  10. Ok supert min soft top er original fra 2009… beginner å bli slitt håper din er i bedre tilstand ☺️
  11. Enig med Gaute - eneste løsning er å skifte. Og når du har trommel av så får du rengjort og sjekket funksjon 🙂
  12. Gjorde dette for noen få måneder siden - her er en metode for å låse hjulet : http://www.discovery2.co.uk/CrankPulley.html Straks du får låst/fjernet flex så er det lettere (ikke lett...) å knekke løs bolten.
  13. Det funker greit. Bruk hue da det er store krefter i sving. Det er verre å reversere prosessen.
  14. Kan smøres men, pissing i buksa midtvinters for å bli varm..... Bytt wire om det er den er treg. Rust i wiren pga hull i strømpa o.l. , begynnende oppflising av wire og treg hengsling på arm i trommel er ting jeg har vært borti. Ingen av følgeskadene er noe å se fram til.
  15. Da er "Gorillanuts" bestilt. Estimert kost for 20 stk iht toll.no ca 1700kr kontra ca 4200kr for de lekre fra Wrington.
  16. @le

    @le's D3 #2

    Takk takk, god service 🙂
  17. Så en video på YouTube, hvor han satt på en pipe og arm som han la an mot side bjelken. Så vred han om starteren. Har ikke prøvd det selv.
  18. Timo@

    @le's D3 #2

    2005-2007 er EU3 fra 2008 er EU4 men du kan også sende beskjed til advanced factors og skrive VIN nummer, da får du riktig svar også tipper kjøretøyopplysninger vegvesen viser miljøklasse min er 2009, vegvesen viser (EU4) Miljøklasse Euroklasse 5L eller gjennom vindekoder https://www.vindecoderz.com/ EU4 for min modell Emission Directives - EU4 + DPF [053BT] ser som din PP60507 er 2006 år og den er sikkert EU3 vindekoder bekrefter Emission Directives - Euro Consolidated Directive 3 [053AS]
  19. Uten at jeg aner hvordan en defender dørlås ser ut tipper jeg det er noe feil med låsen. Det er vel sånn at når du låser med nøkkel så låser de andre dørene seg også? Er vel en microbryter inni der hvis ikke det er selve sentrallås driveren som sender et signal at det låses. Litt fuktighet eller vakkel her så vil det trigge sentrallåsen når du lukker døra.
  20. Siste uke
  21. Er det mulig å smøre opp strømpen? Det virker som om min henger/låser seg i strømpen og går utrolig tregt. Noen ganger blir håndbrekket sittende på når håndtaket føres ned.
  22. Du flytter flensen over fra den kassen du tok ut. Trekk til mutteren med rett moment for ikke å stramme lageret innenfor for mye. Vet ikke om simring er lik.
  23. .... for bare å finne ut at fremre flens for mellomaksling på D2-kassa ikke passer med Defenderversjoner. Den er større i dimensjon.. ??! Da må jeg bytte ytre enhet mellom kassene. Er det noen som vet om oljetetteringen innenfor er samme dimensjon som den på bakre uttak? Jeg regner med at denne bør byttes sammen..?
  24. @le

    @le's D3 #2

    Takk for svar. Hvordan vet man om man har 3 eller 4? Årsmodell?
  25. Hei. Td5 lekker litt olje som må komme fra fremre oljetetting på veiv. Jeg trenger å få av drivhjulet til multireima som er festet med en 24mm bolt som jeg ikke får løsnet selv med skralle med forlengerarm. Det er fleks i drivlinja så å banke med en hammer funker ikke. Er det noen som har tips?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...