Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. I går
  2. Simring bakkant veiv er også lurt å bytte. Men hvorfor denne blir postet feil av erfaren bruker og andre fortsetter tråden uten å få ting på rett plass ergrer meg litt. Det blir umulig å finne fram for andre med samme problem og da graver vi VBFs grav.
  3. Selger takbøyle ,og grøftelys preface.1stk er ny,2 gode brukte.Kom gjerne med prisforslag🙂 Har også en god vinsjfanger Defender. Kan fraktes til Elvedalen
  4. Når du først bestiller et kvalitets sett fra LOF - så vurder dette samtidig: https://lofclutches.com/shop/clutches/discovery/defender-td5-power-bundle-spring-slave-cylinder/
  5. Utløserarm på td5 er støpegods og solide saker. Jeg har aldri byttet på td5. På de gamle 200 og 300tdi er de elendige.
  6. Pga flytting blir jeg nødt til å plukke fra hverandre mine to delebiler(preface automat) differ, transfer, stikkaksler og motor er ting jeg tenkte å ha selv men alltids mulig å legge inn forespørsel på dette:) Ikke alle deler finnes men er fortsatt litt snacks igjen. Framfangere og grill er borte og noe annet av trim Jeg kan nås på 92åtti27null2 eller her inne på forumet holder til i Asker
  7. Går for originalt ja. Tenker å bestille trustlager, "spigot bush" og utløserarm også. Høres det fornuftig ut? Noe annet? Stive priser på svinghjul. Noen som vet hvor de er rimelige?
  8. Gå for orginalt. LOF-clutch gir knallhard pedal og til normal kjøring ingen fordel. Har du passert tohundre blodtrimma hester kan du kjøpe disk med harde fjører. Har aldri opplevd at plata slurer mot svinghjul, og derfor trengs ikke hardere oppsett.
  9. takker for detaljert info! -C
  10. Har ikke byttet selv ennå (enn så lenge funker clutchen, men evig varer den jo ikke). Beste argumentet for dual mass jeg har funnet er vel fra Turner engineering, som jo har overhalt og levert TD5 motorer i ganske så mange år nå. De skriver med stor tekst i informasjonen om motorene du kan kjøpe (nyoverhalt TD5 shortblock😞 NOTE: Heavy duty clutch assemby and/ or solid flywheel MUST NOT be used with this engine type. Jeg regner ikke med de har lagt inn den kommentaren bare for morro skyld, nøyaktig årsak er jeg ikke sikker på, men jeg nærmer meg nå 300k på noe jeg mistenker sterkt er en orginal clutch - og jeg ser ingen god grunn til å skulle sette inn noe annet om jeg først må bytte. -C
  11. Du må ha et verktøy som bøyer inn vingene på pinnen. ser ut om trent som den på lenken min, men vet ikke om denne passer til ditt formål. https://www.elfadistrelec.no/en/extraction-tool-te-connectivity-91067/p/18049322?ext_cid=shgooaqnono-Shopping-PerformanceMax-CSS&cq_src=google_ads&cq_cmp=20351270788&cq_con=&cq_term=&cq_med=pla&cq_plac=&cq_net=x&cq_pos=&cq_plt=gp&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw26KxBhBDEiwAu6KXt1skrnSVjKI2Q1Hn3ADoxODgETpU84V4q49PJUSppheD8NnUZsA92BoCR5YQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  12. Vurder å skifte gaffelen samtidig - til en forsterket utgave. Men hvis du ber LOF om å sette sammen et komplett kit for å gjøre denne jobben - så vet og kan de, og vil nok foreslå alt du trenger. Tradisjonelt så hadde jo "alle" biler solid mass så det er jo både kjent og uttestet. Sist jeg skiftet på vår Td5 så gikk jeg også for dual mass etter mye grubling - men fortsatt usikker. Igjen: spør gjerne LOF (hvis du får Luke - som eier LOF) - til å svare, så kan han det meste og svarer årlig.
  13. Jeg har bare god erfaring med grabber i 20". Pendler daglig på motorvei, og er mye på tur og jakt med bilen på alt mulig av ymse veier. Som nevnt lengre opp er jeg på mitt andre sett. Aldri opplevd dekkene som vinglete men.
  14. Hei! jeg skal ha nye dekk nå etter at 19» grabber er kjørt opp. Synes de er fryktelig vinglete, men hvordan er de i 20 tommer?!
  15. Ser ut til at svinghjulet er gåent på min 2006 Defender 110 Td5. Rykker ved igangsetting. Tenkte å kjøpe svinghjul og clutch. Får disse som sett. Satser på original spec eller LOF road spec. Har skjønt at det er diskusjoner rundt "solid mass", så tror jeg går for "dual mass" hvis ingen har overbevisende argumenter. Er det noe annet jeg må/bør skifte samtidig? Noe spesialverktøy som må til? Håper å kunne gjøre dette selv. Noen tips fra de som har gjort dette selv før? Tidsbruk? Har løftebukk.
  16. Jeg kjøpte denne på ebay: Gunson 77136 Windscreen Installation Tool Set | eBay Jeg prøvde krokene i dette settet først, men plast demonteringsbrekkjernet til biltema virket bedre så anbefaler det i når man setter inn ruta. For å få inn låselisten var den minste av de to med hull helt gull og tror ikke jeg hadde klart uten. Demonteringsverktøy, universal - Biltema.no
  17. Jeg skal ta et bedre bilde når jeg kommer hjem. Var litt WD40 på kamralisa når de to siste bildene ble tatt tror jeg. Jeg kjøpte dette verktøyet på ebay da jeg ikke fant noe i norge til en pris jeg var villig til å betale 😛 Når det er sagt tror jeg ikke pakningen i frontrutte ikke er delt i to som på Alpinvinduerne. Frontruta er helt rett og jeg tror du setter pakningen på ruta først og så legger et tau inn ihele veien rundt. Kan være kjekt med et slik håndtak med sugekopper som du setter fast i ruta mens du sitter inne i bilen og drar ruta mot deg samtidig med at du drar ut tauet da skal ruta smette på plass. Sikkert noen videoer på YouTube av hvordan dette gjøres. Og for å få ut frontruta tror jeg du må skjære den gamle pakningen med kniv hele veien rundt.
  18. Hei, hvilket spesialverktøy er det du har der? Jeg burde få på plass ei fersk frontrute i min, og funderer på hviket utstyr som trengs.. -C
  19. Sett strøm direkte på kompressor og se om den starter da. (Hos meg på en Mercedes var det en sikring man som bilkjører ikke er ment å bytte selv som hadde røket og da kom det ikke noe strøm til kompresoren).
  20. Å ta ut alpin vinduet gikk veldig lett. Å sette inn med ny gummilist derimot tok tid. Her var det mye learning by doing. Tror den andre siden skal gå betydelig raskere nå som jeg har fått det til på den ene siden. Uten vindu og etter vask: Åpningen i gammel gummilist sammenlignet med ny. Har en mistanke om at man har bruk feil type gummilist ved forrige bytte (5mm). Jeg måle vinduet og hadde heldigvis kjøpt rett gummilist, for 4mm glass. (Noe sier meg at det ville ha vært veldig mye lettere å få glasset inn igjen med list for 5mm glass. Kanskje det og er årsak til noe av vanninntrengingen😢 Endelig, etter noen timer m mislykkede forsøk var ruta på plass igjen.
  21. Det er alltid greit å oppgi hvilken bil du har for at svar skal bli så presist som mulig. Skriv feks D3 (om det er rett) først i overskriften så er tråden lettere å finne for de som brukersøkefunksjonen.
  22. Absolutt, og kjekt å få unna litt preventivt rustarbeid! 😀
  23. Siste uke
  24. Hei, da var det min tur til å ha død kompressor. MEN... Jeg tok av koblinga til strømtilførselen, og det ser ikke ut til at det kommer strøm til kompressoren. Den tykke doble koblinga med en svart og en rød kabel. Skal vel være konstant strøm der, eller? Om det skal det, hva er lurt å sjekke først. Ikke noe vits i å kjøpe ny kompressor om det ikke kommer strøm fram. Er det bare å prøve å strøm fra et annet batteri for å se om kompressoren starter, eller roter jeg til noe canbuss greier da? Finner to sikringer, en 15 og en 60A, samt et relle. Sikringene er omet, men har ikke prøvd å jumpe relleet for å høre om det klikker... Andre tips?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...