Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Tusen takk til MYS for diagnose av Wabco ABS på min Defender med Hawkeye i dag. Vi fikk slukket "tres amigos" (kanskje bare "dos amigos" på Defender). Synderen var sikring nr. 11 i sikringsboksen i dashbordet. Det var en oksidert 10A sikring som gjorde at det ikke kom strøm til ABS systemet.
  3. Min tur å demontere manifolden Driver å bestiller nye bolter og muttere, samt pakninger og da dukker spørsmålet opp; hva annet kan jeg gjøre mens jeg er nedi der? AC er tom, så den demonterer jeg helt. Turbo og downpipe skal ut, da jeg skal bytte midtre lyddemper og planlegger å montere inn en EGT måler på downpipe. Hva annet kan jeg gjøre når alt er ute? Vannpumpe og pakning kanskje? Pakning bak "water housing"? Item 10 og 12 på turbo? Pakning på oljekjøler? Hva tenker dere?
  4. Today
  5. Takstativet er langt fra optimalt med bruk av forskjellig utstyr og last, men tror det blir greit med fastmontert basket. Fikk på takteltet, men måtte shimse crossbarene opp får å komme til. Må nok skaffe vanlig takstativ til bruk av taktelt og kajakkstativ neste år. Bilen har ellers fått 6 års-sørvis og fungert perfekt som turbil. Neste blir bytte av bærearmer fremme og lanolinbehandling. Legger ved noen bilder fra turen.
  6. Tviler på at det gjør noe om man kobler minus på batteriet til booster. Men kabel fra batteri er jo festet til karosseriet, greier kanskje knipe klemma på den bolten
  7. Det fine med nyere biler er at man slipper å se motoren og får et hav av plast i stedet:). Min første tanke er jo bare å skrape av lakken av de to boltene, men er litt kjedelig mtp rustbeskyttelse da.
  8. Hei, Har en D4 fra 2012 hvor jeg forrige uke la merke til at et eller annet rele eller noe slikt slo seg på med jevne mellomrom da bilen stod stille. Dum som jeg var så tenkte jeg ikke mer på dette, men nå er da selvfølgelig batteriet helt flatt og tar ikke lading. Jeg har en bra Exide Booster, men etter litt googling så fant jeg ut at negativ må kobles på jord og ikke rett på batteriet. Men hvor finner jeg dette? Fant to bolter på førerside i motorommet med bl.a. en annen ledning tilkoplet, men disse er jo lakket over og funker ikke. Noen tips? Må få kjørt bilen til verksted og lokalisert feilen før ferie til uken... Takker:)
  9. Hadde noe lignende etter å byttet alle 4 belger å dempere, ville ikke i access mode, når bilen stod i ro. Hevet seg med engang. Hvis eg lot den trille sakte. Gikk det. Nå går det greit. Har justert alle 4 hjørner i ettertid da bilen va litt skeiv. Vet ikke hva som egentlig gjorde dette da.
  10. Kalibrering ble utført på merkeverksted. Men kan sjekke høydene fra nav og opp. Lufttanken ble skiftet i fjor høst, men det kan jo være noe lekkasje der også. Skal skifte nedre bærebruer foran hos PSSS så jeg får de til å sjekke samtidig
  11. Vegard Bratland Erikstad har kanskje liggende? Har du målt størrelsen? Det er ikke en grad eller annen skade du kan file bort?
  12. Dette med at noe er i veien når bilen senker seg kan ha med kalibrering å gjøre. Dvs at bilen treffer bumpstops før den forventer det. Målingene på høyden kan jo tilsi det også, uten at jeg kjenner hva verdiene faktisk skal være. Også må du nesten gå ut med tommestokk og måle fra nav til topp på hjulbue for å se om bilen faktisk står i vater når den tror den gjør det. Når det gjelder den andre feilmeldingen så gjetter jeg på en av to. Enten at tørkemiddelet i kompressoren har blitt til pulver og tetter innsuget, så den ikke fungerer særlig bra. Og/eller at du har en lekasje på lufttanken.
  13. isak

    D4 uten luft?

    Deler absolutt din nysgjerrighet!
  14. Jeg har: Air Suspension Compressor DIsco 3 & Sport (Hitachi OEM) LR023964 som ble satt inn i sept 2018.
  15. De skal vel være like foran og bak? Har du fått foringer til en annen bil?
  16. Gjenbrukte pakningene nede..verste som kan skje er vel at det lekker litt eksos ut..? Og gjenbrukte de originale o-ringene oppe så lenge. Virker som bilen ikke hadde noe imot det. Synes den ble litt mer respons og futt i gasspedalen. Skal bli spennende å se om forbruket går noe ned..
  17. Hei Opererer på en serie 2A hvor jeg bytter foringene i Chassiset samt bladfjører. Foran er foringene lenger enn bak men gikk enklere inn enn øvrige jeg har skiftet. Da foringen var på plass var det umulig å få bolten inn og jeg måtte til slutt ta den ut igjen. på foring foring nummer 2 (samme type, samme merke og samme produksjonsnummer 569746) gikk bolten gjennom uten problemer. Bushen ble dratt inn ved hjelp av gjengestål og utforinger for at det indre røret ikke ble belastet. Det var ingen skader på verken foring nummer 1 eller nr 2. Noen som har opplevd at foringer er feilprodusert ? Mer interessant er om det er noen som (mellom gratangen, harstad og narvik ) har en slik chassisbush liggende ? Dag
  18. Redusert turtall sånn du beskriver er jo forårsaket av spenningsfall et eller annet sted på veien til rotoren inni starteren. Enten så har du dårlig kabling, på tross av sjekking, dårlig kontakt i innslaget som lafte nevner, eller slitte børster og / eller kommutator i motoren. Jeg ville ha målt hvilken spenning du får fram til motoren mens du kinner, og eventuelt mellom solenoid og motor. Du kan fint miste mye spenning på jordside også, mellom motorhus via blokka og til negativ batteripol. - camarogeddon
  19. Fikk også C1A20 i fjor, og ble ikke kvitt den før kompressoren var byttet, til tross for at den som stod i bare var drøyt ett år gammel (AMK kompressor installert av forrige eier). Hva slags kompressor har du?
  20. Forsatt litt problem. Når jeg senker bilen til laveste høyde så går bilen opp til høyeste høyde. Fikk melding om det var noe i veien, gjenstand. Dette kom etter at belgene foran var skiftet. Har noen noe forslag til hva som er feil?
  21. Da er jeg nok inne i en liten sjau nå med bilen... Får se på det alt det andre greiene!
  22. Hvor slitt er kobberringen på innslagsreleet? Om det ikke er slitt trenger du ikke bytte innslaget/magnetventilen.
  23. Rundturen til Madonnaen ved Trillemarka kan også anbefales, masse steintrapper ....
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...