Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Har åpnet en av bryterene men de ser ok ut. En liten sort flekk på en av de to langsgående lederne, men ser ikke brent ut. Bestiller ny bryter og måler før jeg monterer.
  3. Svogeren har brukt 1" plastrør i hele garasjen. Den garasjen er 300m2 og det har holdt i 10 år uten lekkasjer.
  4. Motoren er 12 volt. Det er motstanden som gjør motoren til 12volt. Så lenge du bruker samme motstand er selve motoren lik sivilutgave mener jeg.
  5. Plukk istykker en bryter så ser du om metallbladene er brent.
  6. Jeg planlegger å starte fra Narvik ca kl 12 - tar med respatex-teltet Vi sees!!!
  7. Da har jeg testet og motoren går kun når jeg setter strøm på de to polene for hastighet 1 og 2. På de to andre skjer det ingen ting. Har nå målt alle tre bryterene og det er ingen kontakt inn til motoren mellom polen for tenning (grønn) eller batteri (brun). Dette må jo bety at jeg har tre brytere som ikke virker? Så er jo spørsmålet : er det feil også på en bryter på en ny motor, eller blir bryteren ødelagt når den kommer i bilen og får strøm(kortslutning...)? Får bestille 2 brytere og måle før jeg monterer.
  8. Today
  9. Kenneth "Kartoon" Larsen har holdt på med foliering og lignende.. han har vel ikke vært så aktiv her inne de siste årene, men jeg sendte ham en melding om han kunne gi noen tips
  10. Jeg har tenkt på båtvifte, men jeg ville gjerne hatt noe som passet i det originale sneglehuset, eller i hvert fall som drar inn luft via den originale åpningen på skjermen. Og der har jeg ikke funnet noe på 24V...
  11. Har du en link til det multimeteret? så hendig ut for 12V bruk. Så lenge man holder seg LANGT unna stikkontakta med slikt...) -Camarogeddon
  12. Dette blir en lang post. Og det er en ny tråd på samme problem som tråden D3 tåler ikke vann. men starter på nytt, litt ryddigere historikk, da jeg begynner å bli desperat. Bilen er en 2005 d3 manuell uten takluker. Feilen har kommet gradvis. Feilmeldingene som kommer opp er Park break fault, suspensjon fault, engine fault, og temp måler går til topps. Bilen starter da ikke. Feilene begynte for ca ett år siden, og har gradvis kommet oftere og oftere. Og alltid når det har vært vått og kald, ved bilvask vinterstid og ved våt snø. Som regel har det hjulpet å låse den, la den gå i dvale og starte den på nytt. Etter hvert så har det kun hjulpet å la bilen stå å tørke i varm garasje. For 2 uker siden så kjørte jeg til jobb i regn, og når jeg skulle hjem så dukket det opp igjen. Men denne gang så er det kronisk. Har prøvd alt jeg kommer på. Slette feilkoder, hard reset, stå uten strøm i ett døgn. har lest meg opp på problemet, og det er mange veier til rom. Dette er det jeg har gjort foreløpig: -hard reset -slettet feilkoder (mange siden dette er en can - bus feil, majoriteten er lost comunication på high speed can bus) -målt motstand i can bus ved ODB (59,7 Ohm) -sjekket bremselys -sjekket park break module for fuktskader - sjekket ( med millimeter)kabling fra kontakt venstre hjul bue og til park break module - hatt ut alt interiør og sjekket kabelbunter som går under gulvet, ingen funn på brudd eller fuktskader - sjekket motstand i temp sensor (42 Ohm) - fjernet dårlig lodding på tidligere reparasjoner og målt i etterkant - sjekket kontakter på transfer box control module for irr Har ingen feilmeldinger på Wheel speed sensor (ABS sensor) som kan forårsake dette. full liste med feilkoder kommer, må bare få skrevet de ned (icarsoft lr2 gir ingen komplett liste, krever 900 trykk for å lese av alle kodene). Nå mottas all hjelp med takknemlighet..
  13. Hei. forsket litt på dette når jeg bygget verkstedet mitt, og landet på å bruke enkle hvite pexrør fra biltema, med tilhørende "dytt inn" hurtigkoblinger i hvit plast Har lest spesifiksajonen, og de sier at det ikke skal brukes til trykkluft, men egen erfaring tilsier at dette går helt fint. Jeg la opp et uttak på hver side av verkstedet, og en fast slangetrommel oppunder taket. Rørene bør naturlig nok festes godt, og de er litt utfordrende å legge opp "pent" siden de stort sett har lyst til å beholde kveilformen de er levert i, men det fungerer helt fint. Det har stått der siden 2013, og ingen lekkasjer ennå. Har opptil 8 bar i mitt system. Om du plasserer kompressoren oppunder taket husk løsning for vannavtapping. Jeg la dette opp slik at jeg bare må vri på en ventil på veggen for å tømme vannet ut av kompressoren. (min står oppe på en hems, godt ute av veien) -Camarogeddon
  14. hmm. kansje det jeg burde satt inn i dyret, han har uansett canvas så den er tørrere inni enn gjennomsnits exmil
  15. det er tørrere inni en <LR enn i en båt, men jeg har allikvel montert en båtvifte istedenfor "snilehuset" som sitter originalt i seriebilene. Eneste ulempe, den bråker mer etterhevrt som spenningen stiger nårmotorens turtall øker. Hvis bilen hadde hatt mindre fuktig miljø kunne kanskje en datavifte gjort nytten. ' p.
  16. Jeg er både interessert i å få hvite hvem som selger folie, og hvilke merker som er bra. Jeg gjorde et googlesøk, men ble ikke så mye klokere. Blant annet var det vanskelig å finne noen som hadde fargeprøver på nettet. Jeg er ute etter fargen "Limestone" som var fargen på taket og dørtoppene på Land Rover 110 fra 1983 og 1984. Er det noen som vet hvilke leverandører som har godt utvag i farger slik at jeg kanskje kan finne noe som hvertfall ligner på Limestone?
  17. Nå har jeg søkt og bladd i noen dager uten å helt finne en løsning, så jeg prøver med et innlegg... Jeg har en Ex-Mil med 24V anlegg. Kupeviften har sagt takk for seg. "Hamsterhjulet" har gått i oppløsning, og motoren ser ikke ut til å kunne reddes... En telefon til Vestships lærte meg at de har ikke dette, og det var vel ikke så stor mulighet for at de fikk inn heller. Hun jeg snakket med tipset om at det skulle være noen som hadde funnet en erstatting på økonomi-deler. Er det noen som kjenner til hvilken vifte/motor det skulle være? Det skal også sies at jeg ikke akkurat ble ble blåst bort av luftstrømmen fra den originale viften. Er det kjent om det finnes en grei oppgradering her?
  18. Dette siste innlegget burde jeg svart på for lenge siden. Det gir mening. Den nye viskosekoblingen på min P38 diesel har stått der noen år nå, og det fungerer perfekt. Jeg har også montert ny vifte og ny viskosekobling på min Range Rover 1987 V8 (etter å ha røsket ut to elektriske termostastyrte vifter) og det er natt og dag. Sto jeg i kø med de elektriske viftene, måtte jeg skru varmeapparatet og varmevifta på fullt for å unngå overoppheting. Nå slipper jeg å tenke på slikt. Jeg er kommet til den konklusjon at Land Rovers system med vifte og viskosekobling er meget bra og fungerer godt med god kjøling, og er driftssikkert.
  19. Dagens, lite multimeter som skal være i bilen. Trådløse øre propper for musikk i feks gravemaskin
  20. LR på Hamar (PS Servicesenter) hjalp meg fort og gratis over telefon når jeg var ute for dette på D1.
  21. Hei Alle og takk for en fin tur. vedlegger noen bilder fra turen,. For de som kommer på landstreff 2020 på Evje, vil få mulighet til å se den fine turen neste år.
  22. Viderefører henvendelse fra e-post til klubben. Alle spørsmål kan rettes til selger (som ikke er på forumet). Hei, Jeg har siden 2000 vært den lykkelige og veldig fornøyde eier av en 2000-modell Land Rover Freelander Open Air med to-delt soltak. Det er den det er to bilder av nederst i mailen. Bilen har grønne skilt og har kun gått drøyt 150 000 km. Det har selvfølgelig vært noen kostnader på den opp gjennom årene, det er jo etter hvert blitt en "godt voksen" bil. Jeg har derfor det siste året begynt å mentalt innstille meg på at jeg snart måtte se meg om etter en nyere bil. Og pga. nylig oppstått girtrøbbel velger jeg nå med svært tungt hjerte å si at den tiden dessverre er kommet. Og det smerter meg virkelig, for jeg har vært superfornøyd med bilen i alle år. I og med girtrøbbel er den ikke spesielt kjørbar akkurat nå, og står derfor foreløpig på verkstedet jeg i mange år har benyttet til den. Før jeg tar stilling til hva jeg skal gjøre videre med bilen fikk jeg et tips av noen om å ta en sjekk med dere om dere evt. kan være interessert i å få bil med tilbehør for noen få tusenlapper. Det vil gjøre avskjeden betraktelig bedre for meg, ja faktisk være litt godt å tenke på at den kom til noen som visste å sette pris på den. Som dere ser av bildene har den "Hardback" som kan tas av. Og jeg har både "Softback" samt et enklere regntrekk til den, begge deler kun brukt en snau sommer for mange år siden. I og med varebil så har jeg også ubrukte bakseter stående. Og selvfølgelig vinterdekk. Skiftet kløtsj i 2017, og noen år før det fikk jeg satt inn en fabrikkoverhalt ny motor. Og servicer er gjennomført regelmessig i alle år og selvfølgelig EU-kontroller. Hører gjerne fra dere om dere er interessert i bil med tilbehør. I og med at det følger en del ting med bilen kunne jeg i utgangspunktet tenke meg kr. 6.000,-. Håper dette kan være av interesse for dere, takknemlig for relativt snarlig tilbakemelding. Ring meg gjerne for en prat på 918 15 306! Om jeg ikke svarer, vær snill å legge igjen en kort beskjed, så ringer jeg tilbake så fort jeg kan. Mvh Randi Kristiansen Lykkelig og fornøyd L-R-eier og -kjører i over 19 år
  23. Hei er lei av å snuble i trykkluftslanger som ligger på gulvet i verkstedet. PEX slanger tåler 10 bars tykk. De er mye lettere å legge opp og tilpasse enn jernrør, er det noe som tilsier at jeg ikke burde benytte PEX slanger til fast trykkluft opplegg? Kompressoren min er justert til max. på 8 bar.
  24. Minner om medlemsmøte mandag 24/6 kl 1800.. Mekke klubben lillesand timeplan. 1800 kaffi/småprat 1830. litt info 1900 kaffi/småprat/spørsmål/løsninger.. mvh truls..
  25. Installer Crap Cleaner Gaute, så rensker du ut alle spøkelsesfiler, så går det nok raskere. https://www.ccleaner.com/
  26. Hvilken som helst offisiel LR forhandler.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...