Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Den har du ikke for min exmil brukte mellom 4l på mila før jeg åpnet forgasseren og så att dysa lå løs inne etter att gjengene var irret bort på den orginale forgassere så der var det full foss gjennom forgasseren
  3. I dag har jeg montert lastetgitter i D4’n:) Veldig fornøyd med gitteret fra Skruvat.no
  4. Today
  5. Støtter Oggioffshore. Er nok for lite olje. 4 liter høres også for lite ut. Topper du opp til det renner over pluggen i bunnpanna? Motor skal som sagt være i gang og en skal sette bilen i gir og toppe opp i flere omganger.
  6. Jeg har nå undersøkt denne bilen som er meget pen. Den 26 år gamle bilen er skal ikke ha vært vinterkjørt ifølge eier og selger noe som viser på understellet som ser ut som om det er nesten nytt. Fin og ren over det hele. Det ville være synd å sette avgårde med denne på salt strødde veier. Et samler objekt dog av litt nyere dato. Min 2002 modell LR Defender kjørt 77000 km står på lager foreløpig avskiltet og venter på en skikkelig renovering. Derfor ville det være "synd" å dyppe denne fine Mercedesen i vinterens sølete veier tilsatt salt. Vad gjør man så . . . . . . . . .
  7. Clas olson har også et bra utvalg av C-tek ting. JE
  8. Trodde det bare gjaldt R380-kassa, men Lafte har hatt rett før, og jeg har bare hatt R380-kasser (og automat)
  9. Jaja... skjønner jo at jeg skulle ha hatt en halv bil på hylla ... *sutre* Nå var det (nesten) akutt behov for et bakhjulslager. Holder på å bli alvorlig lei av å ha Caspar i baksetet av bilen, jevnlig årelating av lønnskontoen og delenr i bakhodet. Gi meg heller en meksikaner eller tre .... NOT! ... og egentlig ER 210 km på det første bakhjulslageret godt respektabelt, altså. Det er bare at siden jeg nekter å innse at jeg - kjører bil med over 200K på telleren - 12 år gammel - Land Rover...? Så er det (faktisk!) alltid like overraskende at den har et illebefinnende. Jaggu godt den er så trofast når den er i slaget.
  10. * Girvelger med sperre på transfer Hvor mye følger med her ? Var det manuell kasse på den ? om jeg husker rett, så sitter spaken i en brakett på girkassa, følger den braketten med, og hvor mye av stagene ned til fordelingskassa ? Isåfall vil jeg gjerne ha den om prisen er fornuftig.
  11. Akkurat som med backup. Tar du det har du aldri bruk for det, men tar du det ikke vil du angre at du begynte den oppgraderingen... .
  12. Kjørt til (borte-)verksted med Caspar spøkelset i baksetet.... iallfall hørtes det sånn ut. men - 210 000 km på et hjullager får være bra. Det andre kommer sikkert snart det også. Lommeboka synes dog det hadde vært fint med en pause i Mr. Frees delekrav snart.
  13. konstantert at klokka i dash og radio er i to ulike tidssoner
  14. Takk for tipset. Da blir d tur til Sørlandssenteret, ;-)
  15. Såpass ja. Da var det sikkert ikke bare meg som handla :-)
  16. Den var varm og I gang når jeg sjekket men prøver det igjen.
  17. Virker som symptom med for lite olje.... Ville dobbelt sjekke. Ikke glem at motor må være igang når man sjekker, eventuelt topper opp oljen på kassa
  18. Nå føler jeg at jeg har bommet grovt og trenger hjelp. Jeg har byttet fra disco plast til zf stål bunpanne på girkassa. Men nå har jeg fått en slurring på en eller annen måte. Virker som om det spesielt er på 1 og 2 gir når jeg står nesten rolig. Det er akuratt so om man slurer på clutchen og så stiger turtall og den tar plutselig tak på 25,30 k rpm. Jeg har fylt kassa med ca 4 liter olje. Varmet den opp til 40 grader og toppet den til det renner litt ut igjen. Det er den beskrivelsen jeg har funnet og fulgt. Noen som kan hjelpe meg?
  19. Det er vel ikke noe gunstig over tid, man trenger å tappe ut alt, la det stå å renne ut skikkelig, og rense plugg, det får man jo ikke gjort med suging
  20. Det har blitt litt lite oppdatering i det siste her. Har flyttet om på litt ting siden det kom snø. For ot toppe det fikk hjullateren motorhavari mens den står med gaflene over motoren som står i classic ramma og holde alt godt på plass. Så jeg driver og bytter motor på hjullasteren midt ute på plassen istedet...... Men har vært og kikket på vinyl til setene da jeg i restaureringsrus fant ut at jeg klarer jo og sy de nye trekkene selv og skal innom i dag og hente grå og karbon farget båt vinyl for og sy selv. Første delmå da er og plukke de gamle trekkene av og splitte alle sømmer og tegne maler. Skal prøve og få tatt en del bilder av denne prosessen. Er alene hjemme i 2 uker så da kan jeg bruke litt inne arealer uten "hjelp" fra familien :-)
  21. På D4 er det lagt opp til å suge ut oljen også. Jeg kjøpte en slik vakuum sak fra Biltema og oljeskift har aldri vært enklere Så med en gang hvor mye som ble tappet og ikke noe søl eller behov for å legge seg under bilen... kan anbefales
  22. Lagd spesial verktøy til to siste mutrene. Og punktet fast mutre på turbo brakett, for enklere montering. Bør være godt rusta til helgens innsats. For da skal ny turbo inn.... Siste bilde er screenshot fra YouTube, hvordan verktøyet så ut. Tvi tvi.....
  23. Fine de, men ikke heelt "innertier". Har dem i bakhodet :) Noen andre?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...