Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Fint om du kunne tatt noen mål. Hadde håpet på en "enkel" installasjon
  3. Yesterday
  4. Ja. 110 CSW er verdens beste familiebil men jeg er litt skeptisk til sikkerheten ved mulig velt.
  5. Ikke uvanlig med lekkasje på soltaket der det er limt til takplaten.
  6. Lesson Learned, ikke trykk på ting man ikke har greie på ??? Neida. Det var forsåvidt rett funksjon, som skulle kalibrere clutch i transfere kassa. Den bare feilet 1st gang, Og seff masse greier da. Etter å ha roet nervene, fått i seg en solid dose m kaffi lattè... Kjørte eg samme prosedyre engang til, og da gikk det som det skulle, Så nå er det tilbake til start. Og fortsetter konverter utfordringen i en annen tråd....
  7. Bilen har jo stått innendørs en uke og er tørr og fin, så jeg begynte å punktblåse på taket. Var endel flekker så greit å få det gjort. Ser litt skabbete ut med røde primerflekker men plutselig blir det sort over det hele igjen! Framre takluke har ikke virket på en stund så den ble fikset, problem var oppbrukt motor. Leter også etter vannlekkasjer men finner egentlig ingen åpenbare steder? Vannet kom inn i kupeen i/ved B-stolpen på passasjersiden. Jeg ser ikke noen sprekker i takrenna der (men legger på ei stripe hele veien allikevel). Ikke hull i hjørnene over frontrute. Tips mottas!!! Har av og til kommet en dråpe midt over frontruten, rett over speilet men tørt og rustfritt når jeg tok ned div for å fikse takluke motoren i dag.
  8. Altox support skrevet 50mb/mnd blir nok .
  9. Sjekket og strammet alle 4 hjullagrene - de var alle løse - og det hjalp !
  10. Da fungerer taket! Orginal motor var full i dritt, gikk rundt uten belastning men klarte ikke dra takluke og dritt. Da kan jeg fortsette det opprinnelige prosjektet, finne ut hvor vannet kommer innl
  11. Fortsatt til salgs. Kan få tatt mål på høyden mellom nedre og øvre feste. Jeg vet ikke hvordan de blir i en Serie bil, men har sånn svakt fra husken at på Defender må innerste ca 50mm av setekasse senkes ca 40mm.
  12. Ja strekkmetall som gulv, meget solid og god vekt :-) og stige bak
  13. Ikke noen gode tips dessverre, men la merke til at min D4 2015 MY trakk ganske mange amp (10-20 amp husker ikke helt) i 5-10 sekunder etter at motor ble skrudd av. Hadde også varsel om bateri og beskjed om å måtte starte motor lenge før de vanlige 10 minutter når radio står på uten motor i gang. Nå er det lenge siden slikt varsel, men har fremdeles samme batteri. Nå har heller ikke auto stop/start virket på snart to år (heldigvis, for da slipper jeg å skru det av hver gang jeg starter), det er muligens også tegn på svakt batteri.. Ikke problemer med å starte... men får se til vinteren. (nå har jeg et 100Ahr auxilary batteri å lade også, men det er en annen sak....) Bjørnung
  14. Hei! Har akutt behov for støtstenger til min 3.5v8 Gjerne i nærheten av Hønefoss Ring meg 926 18 819 eller send melding her.
  15. D4 er ganske kresen på batteri og mulig 12.4V er akkurat litt for lavt og at det gir varsellampe. Målte ikke mitt men fikk beskjed om å starte motor relativt ofte i sommer når vi campet med bilen og var mye ut og inn og kupelys på etc. Fikk dog ikke gul lampe...
  16. Frilla selges til vrakpant. Revers fungerer ikke og PKK må utføres innen månedsskiftet. For litt ekstra kan General Grabber AT på originale 16 tommere og Nokian Hakka pigg på uoriginale 16 tommere, fet Pioneer DAB+ med alt av kabling og diger skjerm samt Biltema AGM batteri følge med. Bil uten noe ekstra: Vrakpant Med ovennevnte: Vrakpant pluss 5000,- TD4 motoren skal fungere helt fint, bilen skal nok kunne kjøres, bare ikke i revers. Mellomaksling er demontert, men følger med komplett (VCU må sjekkes/byttes). Noen år gammel bakdiff. Ny startmotor og radiator. Haster! Bilen går snart på dynga, resten selges da løst.
  17. Grov fram enda en motor fra rotekassa, den går ihvertfall før jeg skrur den på plass. Søndagsmiddag først!
  18. Bilen selges som står . Har noen små mangler og flekker i lakken. Det følger med komplett motor hvor dysene ikke er i form. Det er ellers en hel og ryddig bil. Pris på bil er Kr: 39.500,- eks. Reg. TLF: 40407175
  19. Greide rote meg inn i Nancoms menuer og prøvde uten å tyenke meg om, cluych sensor calibration funsksjon. Etter det, kom nevnte feilmld, Hi/ Low lampa bare blinker i instr panelet. Bilen vil ikke gå i drive, spaken kan beveges . Når eg setter den i park, kom det litt skrapelyder. Feilkoder P0806 Clutch pos sensor , circuit range/ performance. U0403 Invalid data from transfere case module. Tenkte alt måtte prøves i forb, med skjelving, antagelig konverter problematikk... Så hva gjør man nå, når bilen ikke vil gå på fram. Hard reset hjalp ikke. Antydning til desparasjon....
  20. 109 har lavere benkehøyde enn 110". Men ikke sikkert det er lavt nok.
  21. Høres ut som det blir litt for mye modding...
  22. Liten olje sjekk på girkassen. Kjørt 35K km siden bytte av olje og filter m stål panne. Tømte da kassen etter UK megaflush oppskriften. Når man holder den opp mot lys og lar den renne, er den fortsatt noe transparent. Ikke køl svart....
  23. Sjekk med Triconor i Oslo. http://www.triconor.no/kontakt-oss.aspx
  24. Sjekker oljen idag, sikkert fånyttes om konverter er gåen. Fundere på om det er vits å tømme oljen, bytte filter, ny olje og Dr Tranny. Eller bare hive på Tranny med engang? VID_20200920_170037.mp4
  25. Om en defekt EGR ventil fjernes" med software alene vil man risikere at ventilen blir stående åpen uten noen feilmelding. Så, bare programvare krever at EGR ventilene er i orden slik at de forblir lukket. Fordelen med fungerende EGR er at utlippet holdes lavere. Blokkert EGR gir stryk på PKK - om det oppdages... Problemet med EGR er ikke resirkulasjon av eksosen alene men kombinasjon med oljedamp fra veivhuset. Problemet blir verre på en slitt motor med økt sylinderlekkasje. Sjekk uansett av veivhusventilasjon med oljeutskiller er i orden. Oljedampen fra veivhuset skal i størst mulig grad tilbake i veivhuset og ikke inn i innsuget.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...