Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Har den feilen, ja. Kan være der det ligger da. Var forøvrig på track igjen på vei hjem fra jobb i dag.
  3. Med mindre du går for en eldre D4 med 2.7 literen så mener jeg at du ikke bør bekymre deg for motoren. Gi den noe bedre vedlikehold enn det LR foreskriver så kommer den nok til å vare lenge. Min 2011 D4 som snart har tilbakelagt 250.000 km har nok gikt en del steder, men det er i understell og andre deler av drivlinjen. Motoren bekymrer jeg meg ikke om.
  4. Today
  5. Pakningssett girkasse solgt Lagersett girkasse solgt Simringer solgt Bypass slange solgt Radiatorslange bunn solgt Speilene er fortsatt til salgs. Har sendt deg en pm
  6. Det der hadde vært prima. Men med ett LR produkt som står stille så må man melde pass. Jeg NEKTER å la meg bli sett i en slik BMW
  7. Har du feilkodeleser? Jeg har konstant feil på min og lese ut noe sånt som "signal short to ground" på feilkodene. Visstnok defekt antenne på taket. Har ikke gidda å skifte den enda, bruker stort sett google maps likevel. Er visst litt knot å ned bakerste delen av taket for å få tilgang, noen klips som jeg har lest pleier å ryke.
  8. Det er nå berre kos ! Kjekt med nye emblem etter TLC
  9. «Enten har en ledning hoppet av kontaktpunktet eller det er vibrert brudd i ledningen.« Var det jeg skrev ovenfor i tråden din. Sett sammen og «tut og kjør», legg ny tenningslås på lager når den ankommer. Neste gang noe skjer, pust med magen og ta en tenkepause. Reparer det du kan reparere, deretter kan du bestille deler når ting ikke kan fikses. Det oppstår mange rare ting med eldre kjøretøy, mye kan løses med reperasjon. Eller med å bygge «ny» bil med nye deler. ønsker alle en fin kveld hilsen Henry Arnfinn
  10. KjellB

    torpedovegg

    @Hangaas Finner du flere fine så si gjerne ifra :-)
  11. 20.01.20 Status oppdatering: Etter jobben og mens gulasjen kokte tok jeg en tur ut i garasjen for å prøve å løse problemet med tenning og lampene som lyste i dashbordet etter at tenning var slått av. Ledningsnettet i seg selv er et virvar av koblinger, sukkerbiter, el-tape etc. Tok en av koblingene for å få en "lukket" skjøt med noe kina-greier jeg kjøpte, funket bra. Plutselig var andre enden av ledningen løs og da var det til å finne ut hvor den skulle. Etter litt søking fant jeg en kontakt som passet, stakk den inn der og voila - motor slår seg av på tenning, ingen lamper i dashbord lyser. Da er egentlig spørsmålet skal jeg vente til ny tenningslås kommer og bytte, eller la det være og skru sammen dashbordet igjen.... På sikt så skal nok ledningsnettet byttes, men det blir nok ikke før det er full ned-plukking av bilen om det ikke tvinger seg frem først. Foreløpig takk til @Lafterolf som bisto med kyndig veiledning over tlf.
  12. Er fra eBay disse også. Blir byttet når jeg skal detaile bilen en gang i februar. Er mye paneler å korrigere, så jeg venter på motivasjonen...
  13. Det har jeg gjort, men jeg mener å ha sett skrevet at det fortsatt er den samme blokka, og at det med lagrene ikke skal ha blitt fiket skikkelig før i 2014. Men jeg bør kanskje starte en egen tråd på dette. Det blir vel litt rotete å helt skifte tema i en gammel tråd.
  14. Det fikk jeg erfare etter å ha hatt D2'en i noen uker. Ikke særlig hyggelig. :-) Lærte meg å aktivt bruke gir ned fra fjellet.
  15. Kjøpte like på E Bay ! Ble ett løft på min tidligere RRS
  16. Da er lakkerer og oppretter i gang med utskjæring av paneler og sveising på venstre side bak. Dette har jeg sett frem mot lenge. Rust er irritasjon Fremgangsmåten er så følger: De har skåret ut 5 cm under falsen i skjermen (ca 15 cm nedenfor vinduet) og drillet ut sveisepunkter mot baklykt og 3 cm inn i dørkarmen. I tillegg er deler av innerskjermen skåret ut. De prøver å følge sveisepunktene fra fabrikk. All elektronikk er på forhånd fjernet og batteri selvfølgelig koblet fra. Det kommer bilder etter hvert.
  17. Har ikke vært mange (om noen?) som har hatt problemer med hverken veivlagere eller oljepumpe her inne, så langt jeg vet. Det har blitt gjort en del forbedringer både på motor og drivverk på D4 vs D3, så selv om bilene er veldig like, så vil ikke D4 nødvendigvis være belemret med de samme feilene. Søker du på kjøpsguide D4 eller lignende på forumet her, så finner du nok råd som fortsatt gjelder, og sannsynligvis litt mer informasjon om hvilke problemer som er gjengangere.
  18. Takk, tror det er første gangen det smetter gjennom uten en etterkontroll.
  19. Satser på historisk film til grillingen.
  20. Takteltet blir flyttet til vognen, takstativet frigis til kajakk og sykkler
  21. Vi har ikke så mye fjellskygge å skryte av her i indre Oslofjord så feilen må ligge et annet sted tror jeg. Har hatt bilen i over 3 år nå og ikke opplevd lignende tidligere.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...