Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Forsikring utenfor Europa.

    Jeg har sjekket med IF og DNB. Ifølge dem var det uaktuelt å forsikre bilen utenfor Europa. Grønt kort har jeg. Men som sagt gjelder det kun i Europa.
  3. P38 3 amigos OG ville ikke stoppe

    Sjekk batterispenningen først!
  4. Forsikring utenfor Europa.

    Dette stemmer ikke sånn helt uten videre. Hva selskap benytter du ? Gjensidige hadde iaf ingen problemer med å forsikre bilen, så den var gyldig i hele verden sist det var et tema. Unntak kunne forekomme, å forsikre en RangeRover 2017 modell for dagligbruk i Mogadishu skjønner jeg godt at ingen vil gjøre... Les mer HER
  5. Forsikring utenfor Europa.

    Når man forsikrer bilen sin så gjelder den i Europa. Og de jeg har vært i kontakt med tilbyr heller ikke forsikring utenfor Europa. Noen som har erfaring med forsikring utenfor Europa? Må man kjøpe i landet man besøker? Noen som vet hvilke selskaper som tilbyr dette? Folk kjører jo ekspedisjon overalt. Og de er vel forsikret? Tenker på USA f.eks. Og land i Sentral-Asia.
  6. Today
  7. M og s blinker etter 10 meter

    Du kommer til kontaktene inni bilen bare ved å ta ut vindusbryter knappene. Skal du inspisere noe mer må du nesten gjøre som finnarne sier. Lurt å få lest av feilkoder også. Følger opp en canbus melding på min og etter hva jeg kan se så bør du få opp en god del andre feilmeldinger også hvis det er xyz bryteren. Har laget en wiki på det med ett par vedlegg med koblingsskjema for automatkassen. Viser også hvor kontaktene er
  8. Ikke strøm i tilhenger kontakt høyre bak

    Jeg trodde, men vet ikke, at ledningene delte seg helt bak. Sikring på hengerkontakt er samme som baklys. En kurs på hver side.
  9. Ikke strøm i tilhenger kontakt høyre bak

    Hei Lafterolf. Jeg har løsnet kontakta og målt direkte inn i den og har heller ikke spenning der. Ledningen har vært borti jord og min tanke er at en sikring har gått eller at signalet fra hovedbaklys er borte... Lampen på bilen virker. Instruksjonsboka sier ikke om det er noen sikring på lyset bak. Jeg har sikringsboks med 20 sikringer under dashboard. Boka for 1999/2002MY viser 30 sikringer og et annet utvalg av muligheter. Går den rødoransje ledningen innom ecu eller er det en mekanisk forbindelse til signalgiver?
  10. Ikke strøm i tilhenger kontakt høyre bak

    Følger du ledninger fra hengerkontakten ender den opp i en kontakt bak høyre bakhjul. Noen ganger spiser rust opp pinnene i kontakten. Verdt å sjekke.
  11. Rypeveiens D2

    Ledningene til clutcarmen er kanskje på bilen? Det er en kontakt som registrerer at pedalen trampes også. Nevner det delv om jeg regner med du vet om den.
  12. Takker. Satser på at det går greit å løsne. Har gjennomført lanolin understellsbehandling for andre gang nå. Så krysser fingrene.
  13. Bortsett fra at det muligens er rustet fast er det så enkelt ja. 4hjuls kontroll bør tas. Noen steder krever de papirer på det etter skifte av hjulstillingsdeler.
  14. Hadde en morsom/interesant start på dagen i dag. P38-en min (2.5 DSE) nektet å stoppe når jeg skrudde av tenningen. Rett etterpå kom 3 amigos opp. Endte opp med å måtte kjøre hjem igjen og kvele bilen for å få stoppet den (holdt for luftinntaket). Hadde det bare vært det første hadde jeg mistenkt at fuelstopperen eller motorreleet som fjuska. Men iom at 3 amigos og kom samtidig. Er det noen som har noen gode tips til hvor jeg starter? Det var en "noe snodig combo".
  15. Rypeveiens D2

    Første utfordring. "bremserør og slanger" samt slave til clutch mangler på donor-bilen. Det er mulig delene ligger på et fjernlager, men det lå ikke sammen med girkasse, og det er ikke på donorbilen. Tess kunne ikke hjelpe, og tvilte på KSH (for de lokale). Men Alltech kunne hjelpe. Så jeg må bare finne ut om jeg skal ha trykkbryter, og om den skal være normalt lukket, eller normalt åpen. Regner med trykkbryteren styrer Cruisecontrollen. Clutch-slave bestilles ny fra England, regner med å ha delene i morgen eller onsdag. Fant ut slave fra D1 passer, men trenger sannsynligvis annen pinne som skal dytte på utløserarmen.
  16. M og s blinker etter 10 meter

    Du må ha av dekselet under girsjalter også, det er poppet fast. Se i tråden min om D2, mulig du ser det der. Hente bildet hit også: Du ser også hvordan kabelbunten ligger ned over girkassen. Der ligger den og gnager.
  17. M og s blinker etter 10 meter

    Noen som vet om jeg når tak i ene enden av ledinganettet om jeg tar av gir sjalteren. Loh
  18. Spare wheel cover

    Kan jeg komme med et bud på kr.300 + frakt om det går å sende for deg? Forutsatt at det passer på et 235/85-16 hjul... er ikke det så å si standard? ;-)
  19. M og s blinker etter 10 meter

    Start med å sjekke om ledningsnettet er på plass der det skal være
  20. Min d2 har et problem. Får blinkende m og s etter å ha kjørt 10 meter. Sletter feilkoder og girvelger viser rett. Kjører litt og de kommer igjen. Hva tror dere. Xyz bryteren eller ledningsnettet som går over kassa? Har noen i nærheten av fredrikstad, eller deromkring, en xyz bryter å låne meg om det er den og jeg ikke klarer å fikse den om jeg åpner den. Skal til bergen den 27 så bør helst ha fikset feilen Mvh Leif Ove
  21. Hei Jeg finner veldig lite på skifte av "rear toe link" / stabstag bak til disco3, 2006. Det eneste jeg har funnet er dette: Removal 1 . Raise and support the vehicle. WARNING: Do not work on or under a vehicle supported only by a jack. Always support the vehicle on safety stands. 2 . Remove the wheel and tire. 3 . Disconnect the toe link. Remove the bolt. 4 . Remove the toe link. Remove and discard the nut. Installation 1 . Install the toe link. Install a new nut and lightly tighten. 2 . Connect the toe link. CAUTION: Do not use a bolt that has been installed more than 5 times. Check the bolt head for centre punch marks. A bolt head with 4 centre punch marks indicates the bolt has been installed 5 times and must be replaced. Tighten the bolt to 175 Nm (129 lb.ft). Mark the bolt head with a centre punch, to indicate the number of times it has been used. 3 . Set the gap, between the underside of the toe link rubber boot and the integrated body frame bracket, to 12 mm (0.473 in). Tighten the toe link inner ball joint retaining nut to 133 Nm (98 lb.ft) Er det så enkelt som dette? Tenkte jeg kunne justere lengden på nye stabstag etter gammelt stabstag. Men bør vel inn på en firehjulskontroll? Må bytte for å få EU godkjennelsen i boks. I tillegg til å vise de chassisnummeret. (Droppet å lete etter chassienr. siden jeg allerede hadde en 2'er feil på bakre stabstag).
  22. Rypeveiens D2

    BCU er endret til manuell. Har fått tak i en manuell Ecu til motor. Det er mulig å programmere om ECU også, men ikke med Nanocom.
  23. Kuliens garasje

    Dette fikser du Kjartan Tommel opp og fingre krysset!
  24. Ikke strøm i tilhenger kontakt høyre bak

    Beste er jo at ledningene er som det er konstruert. :-)
  25. Kuliens garasje

    Nå er PKK unnagjort. Det ble to 2'ere, og det må man jo være fornøyd med. Den første er rett og slett litt irriterende. Jeg fiksa bremselysene og fant en feilkobling bak på venstre siden. Men nå har jammen lyset forsvunnet igjen. Den andre var at bremsene tar ujevnt på begge akslinger. Det var forsåvidt ikke noen overaskelse. Jeg har styra fælt med bremsene i det siste, og ble ikke så overasket over at det ikke var helt jevnt. På'an igjen! Klar for avreise, tidlig en mandags morgen:
  26. Hvordan holde korrekt avstand til bilen bak

    Et par blink med arbeidsysa på takgrinda, som peker bakover, fungerer godt, når bilen bak snuser på bakenden. Loh
  27. På tide å sjekke om det nye "teltet" fra Undercover Covers/Compton's 2000 fungerer med litt snø, litt is, og temperaturer rundt 0, pluss/minus 2. Burde være en perfekt test.
  1. Load more activity
×