Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Hentet et vinterprosjekt fra Venabygd i dag Tenkte den kunne bli lekebil men den er for bra til det, så da må den ordnes istede Det er -90 3,9 EFI. Automat, elektriske seter med skinn, takluke, treverk, AC, cruise osv osv Lurer på hva slags utstyrsutgave det er, vogue SE eller noe? Står ikke noe på bakluka.. Status er dårlige kanaler, gulv baki, bakskjermer og bakre tverrbjelke. Har fått med et ras med deler og mangler bare kanaler ser det ut til.. Blir nok noen oppdateringer underveis videre for jeg har ikke gjort noe av dette med RRC før tips taes gjerne imot med fremgangsmåter osv!
  3. https://workshop-manuals.com/landrover/lr3/303-01c_engine-_2.7l_diesel/specifications/page_1081/
  4. Today
  5. Hei Noen som vet hvor mye moment som bolten framme på veivaksel(crankshaft front bolt) skal strammes til. Min bolt har 22mm hode.
  6. Husk at hvis du monterer noe rustfritt stål blir resten av stålet en anode for lufttanken din
  7. Godt jobba, følger spent med videre.
  8. Vakkert. "Flinke mannen"
  9. Hei, jeg tar gjerne en titt på noen av lysene dine! Mine har noen sprekker. Bor i Oslo, kan jeg komme innom å ta en titt? Vi kan ta resten på PM? //Sig Edit: Send SMS!
  10. Lapp og mikk , bedre enn ingenting. Skal prøve å unngå " sjølskading " , Kan ikke love noe men .. Så var det innerskjermene på tapetet. Nå har jeg kontroll på begge (tror jeg) Etter litt " klipping" Så var det bare å begynne å " lime " inn nytt metall Montering av innerskjerm. Slike Karosseriplugger ver ikke lett å få tak i. Ingen bilrekvisite utsalg hadde slike, men Wurt-mannen hadde. Sau , sau , sau. For mye av det gode ække nok. Så var det Styrbord side FF...
  11. Meget strøken i Java Black med sort skinn. Olje- og filterskift hver 10.000 km siden ny. Dieselvarmer. Ny frontrute. Full Techtylbehandling i 2018. 2 eiere før meg. 179.000 km. 300.000 kr. Ring gjerne på 98281020. Jon Scheele
  12. Mitt første LR-produkt er innkjøpt og blir hentet over helgen. Dette er en Range Rover 4.4 TDV8 Westminster som i utgangspunktet er 100% strøken. Bilen ble kjøpt ny i Tyskland av en franskmann som for det meste har kjørt rundt i Monaco. Videre ble den kjøpt av en forhandler i Belgia hvor jeg fikk tak i den. Følger med 12mnd garanti så forhåpentligvis blir det ikke et pengesluk første året... Selv er jeg bosatt i Tyskland og kjøpte bilen moms- og avgiftsfri fra Belgia. Siden denne er (i utgangspunktet) 100% strøken er det ikke mye "prosjekt" på gang, men noen oppgraderinger kommer til å bli utført. Men det som står på listen er: - DAB+ oppgradering - Adaptiv Cruise Control (retrofitting) - Noe mer lys type LED spots. - Montere RR-badges i front og tailgate. Disse ble fjernet av forhandleren ifm detailing. - Bittelitt overflaterust på understell, rundt hjuloppheng fremme. - Etter hvert full understellsbehandling. +++ eventuelt annet som måtte komme. NB: dette er forhandleren sine bilder, skal ta noen selv når jeg får hentet den.
  13. Moro, artig å følge med på godt driv! Her kommer alt annet i veien for jobbing på bilen
  14. Takk og toppers. Gir beskjed dersom/hvis.. Kort økt i ettermiddag. V.bakskjerm er ferdig montert. Måtte lage et beslag foran til å skru fast nede. Der var det lite og ingenting igjen av aluminiumen. Alt stål er sprøytet med mengder av Fluid Film.. Nedre bakluken er montert. Fylt godt med Fluid Film denne også i alle hulrom. Fått på plass bensintanken, etter litt rustsjau i gulv under samt alle steder hvor jeg ikke senere kommer til. Litt småfiks på interiør. Ramma rundt toppen av cubby var sprukket. Dette fikset jeg med alulister limet med tec7 og skrudd.
  15. Husker du hva som var problemet med bilen når vi la på plass ny jord ved batterikassa for noen år siden? Kan det være den som burde strammes eller rengjøres?
  16. Trenger ikke denne fine hardtopen, for dumt at den bare skal stå der. Pengene går til et godt formål, større hjul. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=158358812
  17. Takk for alle tips. Skal bestille nytt ledningsnett med det samme, for det vet jeg jo må byttes. Får sjekke slangene til turbo også og se hva som skjer der. Det er jo som @gautes sier, at oljen ble oppdaga først da bilen først begynte å gjøre rare ting og ECU og kabler derfor ble demontert for en sjekk. Det var noe olje inni der, men sist jeg sjekka var det fint og tørt. Bytte og rens skal likevel utføres. Jeg har egentlig planer om en remap fra England pluss bytte av noen deler for å få mer effektiv framdrift, men dette må fikses først. Det hjelper lite med flere hestekrefter hvis alle hestene har bronkitt.
  18. Phu da var det OK at jeg lurte. Var litt rådvill der...
  19. Begynn med det enkleste og billigste.
  20. Morsom den løsningen der. På seriebilene er det GL1,2,3 eller 4 80-90 som var anbefalt på alt bortsett fra motorolje. GL4 , mineralsk er det letteste å få tak i nå. GL5 anbefales ikke pga korrosiv mot enkelte deler i gamle biler. Men har man lekkasjer på pokalene pga dårlige simringer,pokaler,mm. ble fett ofte tilsatt i større eller mindre mengder for å tette bedre. Ulempen er at øvre og nedre pivot-pin / opphengskuler får dårlige smøring og vil gi slakk i forstilling over tid.
  21. Fett eller olje på svivel?
  22. Mener, mitt gamle hadde jo sittet på i over 200’. Hadde sett for meg litt levetid på det nye og. Jeg byttet vel en liten stund før deg? Har ikke fått så mange km på bilen dog..
  23. En sambygding slet med dette, stoppet overalt. Vannintrenging i bcu var synderen. Så boksen sendte i allefall ikke bare signalet"ok".
  24. Oppskriften ser ut til å fungere fint fra Macen De blir jo litt store, men det gjør kanskje ikke noe
  25. I hvilken sammenheng skal den klare det? Meg bekjent sender den kun en melding om "ok til start" til motorens ECU
  26. Det er ikke mange, Bytta vel i fjor engang. Bare syntes det gikk tregere, enn det gamle eg hadde i oljebad.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...