Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Today
  2. fikk sms nå han slår av en 1000 lappbet og hent når du vil jeg skal til Kristiansand innen 14 dager å hente en disco på tralle kan tas med i den retning vis den bet på forhand
  3. atau

    70th anniversary parade at Goodwood

    Gåsehud!
  4. lafterolf

    Div fra mudstuff

    Kjøper consol. Vippser om du sender.
  5. Jeg har ingen grunn til å tro at du farer med tull og tøys elchund. Jeg synser fra lenestolen.
  6. martinstorheim

    Div fra mudstuff

    Rydder litt i garasjen. Mudstuff heated mirror kit defender, uåpnet https://www.mudstuff.co.uk/products/electrical/heated-mirrors.html 200 kr Mudstuff senterkonsoll til defender 1983-1998, åpnet men ubrukt https://www.mudstuff.co.uk/products/mud-stuff/mud-defender-console.html 400 kr Er i Nittedal, men kan evt sende.
  7. Kurt Gustafsson

    Sprenging/fjerning av ringmur

    Neppe.. Leca var ikke oppfunnet når denne ble satt opp.. Kompakt betong av god gammel årgang dette.
  8. jorgenht

    Vurderer kjøp av Discovery 4

    +1 på den over. Nissan er dyrt i forhold til LR på deler
  9. OJG

    T-skjorter RR SPECIAL SERIEBILTREFFET 2018

    1 stk oliven i XXL
  10. Den magiske datoen skal være 1. januar 2014. Ikke hørt noe annet. § 5-3.Beregning av tilleggsavgift for motorvogner som er registrert i Norge før 1. januar 2014 Ved beregning av tilleggsavgift ved endring av avgiftsmessig status eller avgiftsmessig grunnlag etter § 5-2, skal det for motorvogn som er registrert i Norge før 1. januar 2014 gjøres fradrag i utregnet avgift etter følgende satser: Registreringstid over 1 år: 15 pst. Registreringstid over 2 år: 30 pst. Registreringstid over 3 år: 45 pst. Registreringstid over 4 år: 55 pst. Registreringstid over 5 år: 65 pst. Registreringstid over 6 år: 75 pst. Registreringstid over 7 år: 85 pst. Registreringstid over 8 år: 90 pst. Registreringstid over 9 år: 95 pst. For motorvogn med mer enn 10 års registreringstid skal det ikke beregnes tilleggsavgift. Ikke hørt at det er noe spesielt med Discovery, utover at den faktisk ble produsert som varebil fra fabrikk også, og dermed også er typegodkjent som varebil iht EU-regelverket. Om du er i tvil, så skaff deg registreringsnummer på bilen og ring biltilsynet. Mye tro og fikse ideer der ute. Er du veldig i tvil, så sørg for å få svaret fra vegstasjonen i skriftlig form. Om du har registreringsnummer så kan du jo leke litt med denne, sånn malapropos... https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/regn-ut/
  11. Elvehundre

    70th anniversary parade at Goodwood

    Flott.
  12. Brage

    Peilig på Ekstralys til Discovery 4?

    WARN W700D HID er kanskje det riktige lyset for deg. Det er kvalitet og i tråd med annet ekstra utstyr levert til disse bilene sånn med tanke på merket. https://www.flatdoguk.com/w700d-hid~1507 Tøffe lys. Mvh Brage
  13. Er det noen som kan disse reglene her inne? Har prøvd å lese meg opp på dette men føler meg fremdeles usikker. Det er leser er at 10 års regel gjelder fra 1.4.2014 men at biler registrert etter 29.4.13 går etter nye regelen på 30 år. Ringte på ein bil hos forhandler som var føstegangs regg 5.mai 2013 og hab sa at den går på 10 års regelen for di det var noe speselt med Discovery? varebil klasse? Vist bilen er bruktimportert, er det da riktig at det er førstegangs reg i norge datoen som gjelder?
  14. trondshj

    Peilig på Ekstralys til Discovery 4?

    Man kan kanskje bruke det hullet ved siden av Terrain Response styringen? Eventuelt ta ut askebeger/myntskuff og lage et panel der? ¤klør seg i hodet¤ Eventuelt gjøre hull i plasten hvor bryter og knapper til lys allerede er?
  15. Elvehundre

    Slette bruker.

    Visste ikke at det er slik poengutdeling jeg. Hilsen H A
  16. Elvehundre

    Låne bil til bryllup?

    Hadde vår LW vært PKK-godkjent skulle du fått låne den. Åpen hvis været tillater, skikkelig rustikk. Stå ikke med hvite klær foran eksospotta ved oppstart. Men, dessverre kan jeg ikke låne bort. Har satt den bort og tar ferie fra den nå. Lykke til med bryllup hilsen Henry Arnfinn
  17. Elvehundre

    Drar dårlig i bratt bakke med lita vogn bak.

    Juvasshytta ligger vel på 2100 moh. Er vel litt tynnere luft der? Har vært opp dit med flere biler, med Ford-leiebil en gang var jeg glad vi kom opp. Lange og seige bakker, som Leif Ove er inne på. Følg med når du kjører «normale veier», og rens følere ved beste anledning. God tur hilsen Henry Arnfinn
  18. Elvehundre

    Starter ferien med havari

    Kjedelig med kjøretøytrøbbel når man endelig har fri. Føler med deg. Ønske dæ, og alle andre, en fin dag og god sommer og god ferie hilsen Henry Arnfinn som denne sommeren føler det slik som på t-skjorta
  19. JokerS30

    Sprenging/fjerning av ringmur

    Lecamur ? Du kunne brukt slegge...
  20. Brage

    P38 4.6 fusker/nugger

    Det er vanligvis pluggledninger som skaper en slik tilstand. Sjekk på natten med panseret oppe om du ser blått lys rundt ledningene når du øker turtall. Om så, skift alle pluggledninger og nye plugger ( bruk de riktige pluggene ) Mvh Brage
  21. Jeg husker ikke hva Rave sier om dette men tror ikke det stemmer at den senker seg 20mm/2cm. Noe luft slipper den dog ut. Mener å huske at den også forsøker å vatre opp bilen hvis den parkeres på ujevnt underlag, men ikke med så mye. Når det gjelder kalibrering har jeg bare parkert den på flatt underlag og målt høyden fra side til side ettersom sensorverdiene kan variere litt. Så har jeg justert opp/ned disse verdiene etter hvor høy jeg vil ha bilen. Som regel omtrent like høy bak som foran, kanskje noe lavere bak. Nye front fjærer vil sette seg etter hvert og da justerer man deretter Heves fronten mye kan det lønnes seg med heveklosser bak.
  22. Håkon

    Låne bil til bryllup?

    Hei, Vi skal gifte oss 1.september. Det skal skje ved Vangen Skistue i Østmarka. På den veldig korte kjøreturen ville en kort seriebil, helst åpen, være perfekt. Har noen lyst og anledning til å låne oss bil for anledningen? Ps. Vi som ønsker å låne er 49år og LR entusiast gjennom mange år. Bilen blir behandlet veldig pent.
  23. RonnyS

    Peilig på Ekstralys til Discovery 4?

    Hvor plasseres brytere til ekstralys? Jeg har kikket inn i et par D4, og ser ikke noen ledig plass til bryter. Alle "hull" er jo tilsynelatende fylt opp med noe ... Ronny S
  24. Kurt Gustafsson

    Sprenging/fjerning av ringmur

    Denne krabaten gjorde vei i vellinga......
  25. Jeg har en svoger som snuser på Discovery 2 i lavere prisklasse, ca. 20k. Det blir en ekstrabil til jakt og arbeidsoppgaver. Forventes naturligvis ikke strøken bil til den prisklassen, men ramma bør være solid! Bør befinne seg i området rundt Oslo.
  26. trondshj

    Vurderer kjøp av Discovery 4

    Du kan jo kikke litt på denne tråden Jeg kom også fra Pathfinder til Discovery. Etter å ha prøvekjørt diverse SUV'er fant jeg ut at jeg egentlig bare hadde to alternativer. Nyere Pathfinder eller en Discovery. Hvorfor skal du skifte turbo da? Har vel ikke hørt om noen som må bytte turbo på D4 enda. Derimot sier verkstedprosedyren at karosseri skal av ved bytte av bremserør, men det er fullt mulig å gjøre det uten. (Men sjekk allikevel bremserør om du skal handle D4) Discovery er en avansert bil. Litt flåsete sagt, så har dagens LandCruiser omtrent like mye elektronikk og duppedingser som det Discovery hadde for 20 år siden, så ja, det er flere ting som kan gå galt. Men, D4 er som nevnt i overnforstående tråd solide og driftssikre biler, og det meste kan fikses i garasjen om du har plass. Merkeverksteder er svinedyre. For oss på det "sentrale østland" er det alternativer som er langt rimeligere å bruke. Hvordan det er nedover på det blide sørlandet vet jeg dessverre ikke. Deler til Land Rover er LANGT billigere enn til Nissan, bare så det er sagt. Tror ikke en gang merkeverkstedene tar seg så godt betalt for delene som det Nissan gjør. I alle fall var det slik prisbildet var da jeg hadde Nissan. I tillegg finnes det svært mange gode delepushere i England.
  1. Last inn mer aktivitet
×