Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Har kjøpt og solgt noen Land Rovere de siste årene og min erfaring er at folk er litt skeptisk til km. Det bør reflekteres i pris, men det er også viktig å lage en annonse som frister til å komme å se på bilen. Og da presentere en bil hvor folk tenker "oi, den er veldig fin mtp kilometer", ikke "oppbrukt!!" Om man klarer å presentere at det er mye bil igjen her så er mye gjort
  3. Bestilling er sendt Island 4x4. Takk for raskt svar Brage.
  4. Noen av de nyere kompressorene ønsker seg luftavfukter i tillegg . Verksted jeg jobbet på investerte i dritdyr stillegående kompressor. Husker ikke typen men ikke stempelversjonen. Den rakk å havarere før noen sjefer leste seg litt opp. Da ble det ny kompressor og avfukter til en vanvittig pris. (Og vi på gølvet som var fornøyde med den gamle.)
  5. hei har en defekt motor stående. mener hjulet er helt der. må kikke nærmere på det. det kan isåfall gies bort hvis interessert.
  6. Jeg har Michelin Latitude Cross på min 110 Td5. Jeg er veldig fornøyd! Litt mer info: https://www.michelin.no/bildekk/michelin-latitude-cross
  7. Today
  8. Tilbud om hjelp er mottatt så da er case closed
  9. Hjelpesnekke er lik på sivil og x-mil. Styresnekka er ikke det. Men jeg har noe i hylla om det kniper.
  10. Hehe. kvitteringer har jeg nok av. Folk kan bli skremt av sånt. Har du fulgt prisutviklingen?
  11. Det hjelper ikke med stor tank hvis ikke kompressoren kan fylle den opp. Den vil i så fall bare jobbe seg ihjel eller du må vente en stund mellom hver gang den jobber opp nok trykk. For luftkrevende verktøy som slipemaskiner og sandblåsing så må du opp i fra 500l/m fritt avgitt ved 6 bar og tank på 100-150 liter ++ hvis du skal jobbe effektivt (uten irritasjon). F.eks. Kaeser, Luna, Ingersoll Rand, Atlas Copco er bra merker.
  12. Presenter en bunke med kvitteringer, REN bil utvendig og innvendig uten spor av baby og skiftenøkler og du bør være i området. Det sagt, rask handel på LR er cirka 3 uker.
  13. Den så langt bedre ut som seg selv, enn som "ombygd til Defender". Jeg synes faktisk den ser mer ut som en Defender da også. For øvrig, er bilen fin den.
  14. Jeg vurderer å bytte bil i løpet av denne våren/sommeren. Jeg ser prisene på pre-facelift sport varierer voldsomt på Finn. Er det noen som har kjøpt eller solgt denne typen bil i det siste? Bilen min har gått 270k og er godt fulgt opp av kun to eiere. Jeg har skrudd en del selv og ellers benyttet Strømmen bil. Forrige eier hadde bilen fra ny og byttet lyspærer hos Motorpool. Kan man få et raskt salg for 150k eller rundt der? Av større ting har den i mitt eie fått Ny kompressor og tank bremser og bremserør Flush av gir, bytte av olje på differ Og ellers relativt hyppige service og andre småting som har oppstått.
  15. Ser ut som været kan bli bra. Får prøve å ta en tur da.
  16. Auto betyr i denne sammenheng at den støtter automatisk temperaturkontroll (ATC)
  17. Hadde samme feil i høst. Hos meg hadde dekselet til bremselyset "gnagd" over "ledningen" som er limt i ruta (ser ut som tykk varmetråd). Ble anbefalt å strekke ledning fra koblingspunkt nederst på ruta og trykke denne inn mellom rute og gummi list. Jeg fant en bedre måte. Har funket så langt.
  18. Jeg har fått veldig god hjelp av Lafterolf til å lage stålbraketter til min nye støtfanger men de trenger en liten justering av kanter for å passe helt. Jeg har dessverre verken vinkelsliper eller arbeidsbenk og lurer derfor på om noen i Oslo-området har dette og kan hjelpe? Er borte borte fra i morgen til søndag kveld men på kveldstid til uken hadde vært fint. Send gjerne pm eller ring meg på tlf 992 87 313
  19. Stempelringer er vel ikke noe hokuspokus å bytte om man gidder å gjøre jobben. får følelsen enkelte ikke liker å skru mer.. al'a tesla mekanikere.....
  20. ah... en pers burde lea på rattet mens du inspiserer styringa og alle endeledd. fra styresnekka og ned for å være sikker der. hjelper det å stramme så er det bra, hvis ikke må du bytte. og ting kan lett å rusta fast.... da må hele greia byttes.
  21. tusen takk for kjapt svar og tips! jeg smeller ivei en bestilling, og håper at 2-er feilene jeg fikk på styringen er en saga blott asap! -m
  22. Kan ikke skjønne annet en at dette blir en salgs suksess i utlandet. Suzuki Norge kommer sikkert til å forandre mening
  23. PKK del en unnagjort og det gikk så greit som det kunne gå, men uten å få godkjent. En skikkelig dustefeil med bremselyset oppe på bakdøra som ikke virket. Det funka fint sist uke da jeg testa alt og fant ut at jeg var klar for å bestille time, men noe har streika siden da. Ettersom det ikke er strøm til pæra, blir det en runde i kveld med sjekk av ledninger etc. Bør være innafor rekkevidde å få løst dette slik at jeg kan få kryssa ut den utafor verkstedet på vei til jobb i morra. Ellers veldig fornøyd!
  24. uhm... Ja? .. 109-V8 også kalt Stage One, hadde den bjelken på ett annet sted. som hjelpesnekka sitter i. Lager som passer en passer alle men har du nøkkelen til å dra de til med? burde bytte låseskiva eller ihvertfall ha en i reserve.. Jeg ville kansje anbefalt kittet i såfall https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=338 da bytter du både yttre og indre lager og har alle pakninger nytt også. bruk silikon tetting på papirpakningen før du kliner den på og skrur igjen og en sånn https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=340 til å stramme med. Glemte nesten.. ha på nok fett ved montering av hjullagrene.. alt ryker fortere jo tørrere de er ved montering
  25. Ble søl ja, har testet nå. Men alternativet er å smøre uten,og det er enda mer søl har prøvd begge deler nå. Kryper nok litt bedre om man jobber med den som Gaute sa.
  26. Vi kommer to pers med en bil!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...