Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I går
  2. Sånn som jeg ser ned i lageret er segerringen på plass og innerste delen av lageret kommet ut
  3. Trenger dørpakninger til alle dørene. Dyrt å kjøpe disse settene som kommer i biter. Noen som har testet disse pakningene i metervare varianten eller enkeltpakningene?
  4. Takk folkens og tak Lafterolf Filten kjøper man separat, lik den som er i kanalen til defenderen antar jeg? Kan dere komme på noen andre deler inni der som bør byttes i samme slengen? Usikker på hva mer som kan ryste i stykker i de toppene
  5. Her er et klipp av røyken forresten. Når jeg slipper opp gassen kommer det litt ekstra røyk. https://youtu.be/mI_-0ZP6cLk
  6. Godt å se at motoren er på plass Espen! Ps. Tror hvite Rostyle-felger hadde kledd bilen godt!
  7. Har denne liggende i bilen og brukte den senest i går. https://www.rallynuts.com/towing-products/trs-webbing-rally-car-tow-rope.html
  8. tilbud ved rask handel 10000 hent når du vil innen mai
  9. Lørdag som var: bytta ABS-sensor V bak. Fikk øyeblikkelig feilmelding på vei hjem. Justerte på søndag og ble kvitt feilen. Resten av lørdagen sto jeg og løfta på ei styresnekke. Søndag ble det endelig bytta olje på automatkassa. Det har jeg glemt noen besøk på rad. Fikk god peke- og holdehjelp av Erik. Etterpå skifta jeg toppdekselpakning. Fikk hjelp da også. Den gamle pakningen var hard som stein og lakk rundt hele kanten bortsett fra ved to bolter. Den har garantert ikke vært bytta annethvert år. På slutten av dagen monterte jeg diff-beskytter foran. Den har også ligget lenge, for to braketter måtte sveises fast, og jeg kan ikke sveise. Plukka fram apparatet og prøvde og feila. Fikk hjelp igjen og fikk noen tips. Sveiste fast greiene etterpå. Det ble ikke pent, men det satt fast. Bilde kommer kanskje senere. Nå er det meste klart til pkk, håper jeg. Finner ut det om et par uker, etter hv-øvelse og tilhørende moro.
  10. Har to OME sportshocks dempere som passer foran på seriebil. De er knapt brukt da min ex-mill ikke var høy nok for dem. Disse vil passe for seriebil som er hevet mye, mer enn ex-mill.. kan komme med mål om det er noen interesse for dette
  11. Tidligere kunne man over (under?) «Neste uleste emne» se navnet på det neste emnet. Da var det enkelt å vite om en skulle klikke videre eller gå tilbake og finne en ny tråd å lese. Noen sjanse for å få tilbake denne funksjonen?
  12. Jeg tenker det er baktraversen han mener. Når utriggerne er opprusta er traversen ofte i farta , den og.
  13. Pumpa liker ikke tørrkjøring. Bensin er tørr men blandet med diesel burde det gå hvis pumpa ikke er for sliten fra før. Men den som prøver finner ut om det holder med harelabbfix eller totalrenovering av ting.
  14. Jeg ble inspirert og har i kveld montert samme - snakk om forskjell! Der den gamle var som å røre i grøt (vel, i hvert fall vanskelig å få i 3 gir) er dette nesten som 911 kasse...(vel....). Skal sies at jeg tror nok den gamle ville blitt bedre om den ble justert slik den nye ble. Verdt hver krone og de to timene det tok. Tror jeg må remappe så blir det rene sportsbilen!
  15. Med bakrigg meiner du då kapellet over plan? Er interessert, men såg helst etter bil utan akkut behov for arbeid for å bli godkjent. Oppdal er og litt krøkkete å innom for meg.
  16. Da var traversen omsider ny. Kjøpte «vanlig» hos EWS som han hadde på lager med korte vanger. Intercar AS i Enebakk gjorde jobben, og etter mitt ringe skjønn veldig bra. Jeg bad de grunne/rustbeskytte og lakke den nye og skjøten spesielt godt. Det har de gjort og det ser som sagt veldig bra ut. Tok sin tid, men med mange lag som skal tørke så blir det vel slik. Skal få tatt noen bilder så snart de får tettet diesellekkasjen fra tanken jeg oppdaget i dag....
  17. Hva skal man velge til discovery2 v8, foruten feilkoder gjerne også ecu motor turtall dyser osv
  18. Er vel 2 typer defrostere på 2A. Er den som er av "stålrør" som går på hver side av pusser motor, og den nyere varianten av plast som er festa til en aluminiums profil som går langs hele bredden på ruta som dekker pusser mekanismen. De gummidelene du etterlyser lønner det seg og kjøpe nye,for de gamle er ofte både harde og sprekkne og skaper mye bannskap når de skal på plass.
  19. Om man tapper halvparten og fyller opp med diesel burde det gå fint tror jeg. Kan man ikke ta av rør inn på filter og kjøre pumpen i tanken?
  20. Prosjektet har stått på vent noen mnd, mens jeg har ferdigstillet et 4årig byggeprosjekt i huset. Det var innflyttingsfest der i helga, og nå har jeg kort tid på meg på få igang doningen ! Idag ble den dyttet inn i garasjen, og maskinisten ble heist ombord Målet er å fyre ila etpar uker. Jeg trenger forresten et sett stålfelger, er det WOLF denne bilen fortjener mon tro ? Noen som har brukte, eller er det nye som gjelder ? Ser for meg helt vanlige felger, malt eller lakkert i samme farge som " overbygget " kan bli tøft. Forresten; er det noen som vet hvor man får sandblåst og galvanisert ting heretter ? Tenkte etterhvert shine litt deler, og få de varmgalvet i i bad, men det er ikke overalt de gjør sånt lengre....
  21. Nettopp det har jeg faktisk lest om. Vel, hadde det blitt gjort her, så hadde sikkert jeg sittet i samme grøten igjen, da forrige eier lot kroken stå i. Du har ikke skisse med mål av plata du laget vel? @Hanslr Fant selv forsåvidt. Sikkerhetsplate
  22. Alternativt Biltemas 19-1437 eller 19-1552.
  23. Det blir kanskje litt bedre om man kjøper en ny krok, men ikke helt. Det er rett å slett elendig laget, stålet ruster vekk, det blir en liten slakk, deretter jobber slakken seg bare verre. I England har de jo skiftet bjelke og krok på mange biler (garanti). Dette gjelder selvsagt ikke i Norge
  24. Bruk en Wise-grip eller en nebbtang og strips. Det er ikke allverdens makt du trenger på å klemme sammen slangene.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...