Gå til innhold
LRforum
  • Bli medlem

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. Erik Iversen

    The Range Rover Project

    Lavserie ja,.. Du sier noe der :p Kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde motorproblemer på vei opp første bakken der. Ville ikke ta igang i andre- eller tredjegir. T.om. første var litt trått.... Ruste bort litt eksos og etter tre fire kvelinger slo deg meg at høyserien enda var inne. at sperra også burde inn opp den isete bakken kom jeg ikke på før jeg var halvveis oppe. :) helt frisk motor mao. Verre med han bak rattet..
  3. Adventure

    Discovery 3 MY2009 - vare

    Lurer på hvor du kjørte. Kanskje en tur til sommeren
  4. Vedlikeholds lading til Vossa tur og Litt garasje stemning
  5. freelange

    Tregstart i kulden

    Aner ikke om jeg har webasto.. Men tror jeg skal undersøke å installere kupévarmer og fjernstyrt før-varming. Må vel uansett vurdere batteri. Noe viktig å tenke på ift det? Er det en jobb man kan gjøre selv, eller må masse greier resettes?
  6. knikeren

    Tillatt taklast "ikke oppgitt"

    Sikker på att det ikke er 70-75kg? Hverfall ikke godkjent for det gamle takteltet ditt... Hehe
  7. YMK

    Frostvæske blandingsforhold

    Jeg er opplært etter denne tabellen. Forstår det slik at jeg får ta ut litt væske, og blande den ene eller andre veien før ny måling, og justere anlegget etter resultatet
  8. Today
  9. gautes

    Tillatt taklast "ikke oppgitt"

    Lurer på om ikke statens satser var 50 kilo en gang i tiden.
  10. Nomi83

    Tillatt taklast "ikke oppgitt"

    Noen som kjenner til hva som er tillatt taklast med originale takstativ?
  11. Discoverer™

    Tillatt taklast "ikke oppgitt"

    Tipper det er takstativet som bestemmer hvor mye du kan ha på. Hva stativet er godkjent for altså.
  12. dagjen

    Clutch-hydraulikk-problemer

    Jada, helt i orden nå. Har slaven også men prokrastinerer.
  13. lafterolf

    -

  14. knikeren

    Tregstart i kulden

    Vil si den beste er altox sin, en to tre instalert. 2490 for kun å for varme motoren og 3690 for motor og kupé ( anbefales) har hatt en eller flere dårlige glødeplugger i 3 år og bruker bare denne Engebo. Regner med det er altox sin som fyfasan selger. Altox er russisk men fyfasan er dansk og har solgt disse ei stund https://www.lrbutikken.no/68-webastostyring En annen fordel med denne er att du kan låse opp webasto'en hvis den har gått i lock out og du kan lagre ukentlige oppstarter på Webastoen
  15. engebo

    Tregstart i kulden

    Webasto har du med stir sannsynlighet allerede. Den starter automatisk etter start av bilen hvis utetemp er +5 eller lavere. For å få fjernstyring tror jeg det ligger et sted mellom 3 og 5 tusen, avhengig av hvem man velger. Webasto har en egen, så finnes det en dansk som jeg ikke husker navnet på (søk inne på forumet) og så ser jeg det er en på Discovery 3 & 4 på Fb som lager noe.
  16. På min D3 står det "ikke oppgitt" når jeg sjekker vegvesen sine sider. Hva betyr dette? At bilen ikke er typegodkjent for taklast? Hva har dere andre? Vurderer å kjøpe takrails og takstativ, men kjedelig hvis jeg ikke kan ha noe med meg på disse.
  17. Nomi83

    Service av Disco 3 i Oslo området

    Landroverbutikken har jeg god erfaring med. Sjekk nettbutikken deres for mer info.
  18. ehrnst

    Service av Disco 3 i Oslo området

    Strømmen bilverksted
  19. Moa

    -

  20. telindnor

    Discovery 3 MY2009 - vare

    Jammen gir LR livet dere mange spennende opplevelser. Godt å høre at det fortsatt er liv i "genet"
  21. lafterolf

    200 tid injection pump

    Ja. Er gummien myk og frisk? Sikkert ikke dumt med litt totaktsolje i dieselen heller.
  22. helge77

    discovery 4 luftmassemåler

    tok en runde med litt trykk luft nå jeg bytta dem om men ingen effekt var innom verksted for dobbel kontroll som sa den var helt dø i følge verksted så anbefalte di at bilen ikke brukes til den nye deler kommer ettersom den kunne muligens skade partikkel filter mener han sa da var det rett hjem med bilen og den får vile til den nye delen kommer
  23. Paal Helge

    Puma Defenderen "Alex"

    Ser det er lenge siden jeg var innom på tråden min her. Jeg begynte i ny jobb i begynnelsen av januar, så bilen er nå i daglig bruk igjen. Blir nå ikke brukt så mye til pendling, men har en konsekvent vane med å holde turtallet på rundt 2000 omdr. Innbiller meg at det forebygger "koksing" og problem med EGR Tiden får vise om det hjelper. Poenget er at jeg unngår å la den gå på ekstremt lavt turtall når motoren såvidt rekker å bli varm. Bruker den ca 15 min hver vei til jobb. Varmeapparatet i bilen fungerer perfekt, og bilen er varm før jeg har passert den første kilometeren... Fantastisk! Vil forresten nevne en artig ting: På parkeringsplassen der jeg står parkert observerer jeg at "alle" må skrape vinduene på sine biler når de skal hjem om ettermiddagene. Jeg har ennå ikke opplevd å måtte skrape vinduene på Defenderen på grunn av is - Er bare å sette seg i bilen, la den gå 2-3 minutter på tomgang, og så tur og kjør. Kan det bli bedre? Vårt siste tilskudd av kjøretøy i garasjen ble en Skoda Citigo som vi kjøpte i juli i fjor. Veldig fornøyd med denne også, men motoren er ikke sprek til tross for at dette er største motoralternativ til denne utgaven. Godt med en ny bil, men likevel velger jeg Defenderen når jeg skal ut på kjøretur... Når en først har kjørt en Defender, da er det gjort
  24. lrhaue

    200 tid injection pump

    Ja denna?
  25. freelange

    Tregstart i kulden

    Hei og takk for svar! Hva må man regne med å betale for å installere webasto med fjernstyre? Går den på diesel fra bilen? Tror glødepluggene er ok, men litt luksus med webasto-opplegg
  26. Stian Raknes

    Discovery 3 MY2009 - vare

    Da kom vi oss hjem til jul i Disco, med banking i dash'en forbi Skellefteå. Ca 3800 km utseilt distanse Alta-Gävle-Moss-Skien-jul-Kongsvinger->indre vei i Sverige-Alta. Fortsatt en bil jeg får lyst til å kjøre mer med. Like fenomenal på småveier med vind og mye snø som på salta motorveier. Nå leste jeg en meget postitiv anmeldelse av D5 i LRO, sa da er vel Disco i ualminnelige tider. En hickup, Tåsjöberget langt inne i skogen i Sverige, -17 på kvelden, full harking og stopp morgenen etter. Ny opplevelse med bryter og automatikk - tenningen går ikke av når du trykker på knappen og den ikke har startet. Man må låse (?). Storebrand ble oppringt igjen, alle hjul satt igang, men jeg prøvde igjen, og etter å ha fått den i gang, og tomgang i 20 minutter kom den gradvis. Tilslutt gikk den som en klokke. Kavalleriet ble satt ned i standby igjen, og jeg bare dundret avgårde. Teorien er vel vann i filteret, kombinert med møkk. Den var nettopp på service, men de bare tappet ned fra filteret sa de, og forrige gang filter ble byttet var da på 20k. .Nå har den 40 på baken. Da jeg fikk filteret byttet her i Alta kom det ikke noe diesel fra tappepluggen. Ingen issues etter det, men har ikke hatt -17 heller enda. Måtte faktisk ut å gjøre rein felgene for snø etter de minste google-veiene i indre Sverige også, og da har man jo vært på tur tenker jeg. Gøy med sensorer og da ...
  27. Brage

    Frostvæske blandingsforhold

    Feil blanding den ene eller den andre veien gir dramatisk endring i frostbeskyttelsen, den rette blandingen for optimal beskyttelse er jo 50/50 konsentrat og vann. Da vil væsken beskytte ned til den minusgraden som den er oppgitt til å tåle. Er du svært usikker på ditt blandingsforhold er det beste rådet å skifte hele mengden med ny riktig blanding.,mener jeg.
  1. Last inn mer aktivitet
×