Jump to content
LRforum

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Slitt men jeg har sett verre.
  3. Hvis man er veldig redd for at festet bare holder 15 år (lenge nok i mine øyne) så går det jo ann å fylle det med sauefett inni, samt tørke av skitt og salt hver gang du vasker bilen. Ser man at det begynner å ruste kan man jo galvanisere det senere også. Mantec sine er jo de fineste synes jeg. Apropos at døren er litt skjev der oppe. Jeg skjønner egentlig ikke at reservehjulet kan ha skylden for det? virker heller ikke spesielt plagsomt så ville nok brukt pengene på en litt morsommere oppgradering.
  4. motom

    gearatomat

    Var en flott beskrivelse på disco3.co.uk for ZF8HP: https://www.disco3.co.uk/forum/robbies-guide-zf8-auto-transmission-oil-change-141425.html?highlight=ZF8HP
  5. Hjelper nok å få den opp på bukk for nærmere inspeksjon Sikkert noe som kan fikses!
  6. Den gamle fødepumpa er ute. Den gamle pakninga var veldig ute av posisjon. Nederste halvdel av pakninga hang nedenfor pumpa. Litt køddent å komme til men får nok inn den nye også...
  7. Takk for det. Jeg er veldig fornøyd altså. Selv om jeg gjerne skulle hatt de siste 48 hestene jeg også, men det får bli neste gang.
  8. Renset passelig uten å skade, det kan muligens vært litt for lite siden passelig er basert på skjønn. Prøver forslag med stuking, så får jeg se om den fester seg. Stempelet det er snakk om, var det som det var mest rust på. Skal være passelig forsiktig.
  9. Går ikke så fort her. Skal holde dere oppdatert
  10. Du får regne på hvor lenge du vil ha bilen og hvor lenge festet skal vare før du bytter til nytt. Men definitivt frisk pris. Burde være verdt å søke etter galvanisert feste eller ordne selv.
  11. Prøver en gang til. Kun Sort som er av interesse
  12. Går det å forlenge tiden varmetrådene på frontruten er aktivert? Er det litt tykt islag slår de seg av før ruten er helt aviset og man må da aktivere den på nytt.
  13. Selges. Hentes i Bergen bud over 600 Står bare å støver ned
  14. Veldig fin bil Var med Autostrada på Grenland Motorsport senter og kjørte bla denne i terrenget. Mektig vogn! Det var 306hk Dieselen.
  15. Vanskelig å gjette på kvadratren men sannsynligvis ekstra strømuttak. Har sett slikt på flere biler.
  16. Renset opp for mye i sporet? Eller for lite så den ikke bunner? Ville prøvd litt forsiktig stuking av stålringen.
  17. Jeg ser at radiusarma har slått oppi overliggende metall så tanken slo meg at den kan være bøyd. Men bøyd aksel er også en mulighet. Ellers har jeg visuelt inspisert de tingene du nevner, men kan ikke se noe. Men jeg mistenker at det trenger ikke være den store feilstillingen på de forskjellige delene for at det gir utslag på rattet slik at det er vanskelig å avdekke med det blotte øyet. Mulig et verksted har måleutstyr som de kan måle seg fram mer eksakt?
  18. Bør nok ta en systematik gjennomgang av alle deler i styring. Dersom ikke opplagte andre ting - kan også være bøyd aksel? Sjekke spissing, camber castor etc... gummiforinger i fremre (og bakre?) akseloppheng (radiusarmer og panhardstag.) Hjullager kan være skadd. Bjørnung
  19. Også min erfaring med V8 Disco! Bjørnung
  20. På min ferd rundt på Defendern har turen i dag kommet til tilhengerfeste og strømmen til den kontakten. Fant en utrolig stor klump med Elektriker tape oppi bakskjermen som viste seg å være full av "strømtyver" og skitt. Strømmen til hengerkontakten krever nok en del rengjøring og rydding i skjøter før den blir helt 100% igjen.. I tillegg fant jeg en rød og en svart ledning som forsvant framover...
  21. Discodorry var i det litt lunefulle humøret på isglasert asfalt her om dagen. Det hele startet med en liten sleng i en krapp sving, og utartet seg til 4 kontraslenger som endte med en rufsete tur i veiskuldra, over en liten grøft for så ende opp på veien igjen. Det meste i kupeen flyttet på seg i sammenstøtet med grøften, også kaffekoppen i koppholderen. Høyre framfelg ble slått i stykker og høyre bakfelg fikk seg en karamell av en passe stor stein, men ellers ser bilen hel og pen ut. Det eneste jeg finner av skade er at rattet er ikke i samme normalstilling som før og at bilen jager plutselig til en side under kjøring. Jeg har kikket under bilen i flere omganger, men ser ingen åpenbare skader. Jeg har styrestag beskytter og den er hel og pen som før den lille heisaturen, så styrestaget er tilsynelatende i orden. Jeg ser ingen skader på parallellstaget heller . Er det noen her inne som har formening, eller erfaring med hva som kan forårsake at rattet ikke er i samme stilling som før? Hva kan være bøyd eller slått i stykker, eller kan jeg være så uheldig at ramma er slått skjev?
  22. Ingen som trenger noe? Priser kan forhandles
  23. Overhaler fremre caliper med stempel og ringer på MY 05 Defender 110. Men den ytterste ringen av metall og tetteringen popper ut fra caliper når stempelet blir aktivert. Den nye ringen fra Bearmach er faktisk litt større enn orginalt, men var lett å sette på plass med fingrene. Altså, for lett å sette på plass siden de popper ut. Har ikke tid til å vente at wiper seal retainer ruster fast, noen som fant ut av samme problemet?
  24. Det skjønner jeg godt Det blir jo en ekstra kostnad. Men isolert sett, vel verd kronene. Her er noen bilder av bilen, og hvordan det ble i varerommet med flatt gulv. ( beklager, men jeg orket ikke å fjerne hundeburet før bildene ) Ingen bilde av dempertårn, men det mener jeg ligger et annet sted på forumet. Jeg har valgt å ha heldekkende gummimatte i varerommet i tillegg.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...